وال استریت ژورنال: استراتژی پوتین در برابر غرب موفق بوده است

یک روزنامه آمریکایی معتقد است استراتژی جدید امنیت ملی روسیه، مانع تحقق آرزو‌های سران غربی برای فروپاشی ساختار سیاسی و اقتصادی این کشور شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وال استریت ژورنال نوشت: سیاست خارجی روسیه و دستاورد‌های نظامی و اقتصادی آن ثابت می‌کند که استراتژی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در برابر غرب موفق بوده ... وال استریت ژورنال: استراتژی پوتین در برابر غرب موفق بوده است

ادامه

استراتژیک, اقتصادی, امنیتی, اوکراین, تحریم, جهان, جهان غرب, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتریش: غرب قربانی تبلیغات خود درباره اوکراین شد

یک نظامی اتریشی هشدار داد که ارتش اوکراین بدون تامین تسلیحات نظامی از سوی غرب قادر به ادامه نبرد نخواهد بود؛ کشورهای غربی در رابطه با جنگ اوکراین قربانی تبلیغات خود شده‌اند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک سرهنگ اتریشی گفت که کشورهای غربی به غلط توان نظامی ارتش اوکراین را بیش از ... اتریش: غرب قربانی تبلیغات خود درباره اوکراین شد

ادامه

اتریش, اروپا, اوکراین, تحلیل, جهان, جهان غرب, روسیه, غرب

فراخوان مردمی رئیس‌جمهوری ونزوئلا علیه غارتگری و دزدی آشکار آمریکا

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر فروش شرکت «سیتگو» (Citgo/ زیرمجموعه شرکت نفت دولتی ونزوئلا مستقر در واشنگتن) از مردم کشورش خواست تا یکصدا به آمریکا بگویند که غارت و دزدی بس است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو در جریان ... فراخوان مردمی رئیس‌جمهوری ونزوئلا علیه غارتگری و دزدی آشکار آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اقتصادی, اندونزی, حقوق بشر, غارتگری, ونزوئلا

رئیس جمهوری برزیل خواستار آزادی آسانژ شد

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل پس از شرکت در مراسم تاجگذاری پادشاه انگلیس از این کشور خواست جولیان آسانژ موسس ویکی‌لیکس را از زندان آزاد کند. به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، داسیلوا شنبه به وقت محلی در کنفرانسی خبری گفت: شرم‌آور است خبرنگاری که فریبکاری دولتی علیه دولت دیگری را تقیبح ... رئیس جمهوری برزیل خواستار آزادی آسانژ شد

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, استرالیا, انگلستان, برزیل, حقوق بشر, غرب, ویکی‌لیکس

واشنگتن‌پست: تاسیسات نظامی چین در امارات مستقر شده است

روزنامه‌ واشنگتن‌پست با ادعای دستیابی به اطلاعاتی فوق محرمانه‌، از ساخت‌وسازهایی مرتبط با تاسیسات نظامی چین در امارات، خبر داد. به گزارش مهر به نقل از الجزیره، روزنامه‌ واشنگتن‌پست مدعی شد که چین تاسیسات نظامی جدیدی را در اراضی امارات متحده عربی ایجاد نموده است. این روزنامه افزود که این تاسیسات در نزدیکی بندر ابوظبی ... واشنگتن‌پست: تاسیسات نظامی چین در امارات مستقر شده است

ادامه

آمریکا, امارات, امنیتی, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه

نخست‌وزیر اسبق انگلیس: انبار کردن واکسن کرونا لکه ننگی بر وجدان غرب است

نخست‌وزیر پیشین بریتانیا اقدام کشورهای غربی در انبار کردن صدها میلیون دُز واکسن کرونا را در شرایطی که کشورهای فقیر در تقلا برای دستیابی به واکسن هستند، لکه ننگی بر وجدان غرب توصیف کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «گوردون براون» نخست‌وزیر پیشین بریتانیا طی یادداشتی در هفته‌نامه «ساندی میرور» کشورهای ثروتمند را به دلیل انبار کردن صدها میلیون واکسن «کووید-۱۹» در شرایطی که بسیاری از کشورهای فقیر برای دستیابی به هرگونه واکسن در تقلا هستند، به «بی‌حرمتی اخلاقی» متهم کرد.

 

وی ادامه داد که ۲۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا به صورت بلااستفاده وجود دارد یا این که قرار است وارد انبارهای آمریکا و اروپا شود.

 

طبق گفته‌های نخست‌وزیر پیشین بریتانیا بر اساس تحقیقات شرکت «ایرفینیتی» که شرکت مربوط به داده‌ها است، تا پایان ماه اکتبر (ماه آینده میلادی)، این رقم ۲۰۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون دُز واکسن خواهد رسید و این مقدار واکسن برای ایمن‌سازی تقریباً نیمی از آفریقا کافی است اما این در حالی است که در آفریقا تنها ۷۰ میلیون نفر در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

 

براون سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: «ما در رقابت تسلیحاتی جدیدی هستیم تا هرچه سریع‌تر واکسن را به افراد برسانیم اما در این رقابت تسلیحاتی کنترل شدیدی بر عرضه‌ واکسن دارد.

 

وی با انتقاد از سیاست‌های غرب در توزیع واکسن ادامه داد: «واکسن‌ها تاکنون جان ۸۰ هزار نفر را در بریتانیا نجات داده است اما دریغ کردن واکسن از کشورهای فقیر که در این جا مازاد است، لکه‌‌ ننگی بر وجدان جهان و نشان‌دهنده شکست‌ فاجعه‌بار اخلاقی در همکاری بین‌المللی است».

 

براون سپس تأکید کرد: «اگر جهان یک کشور بود، یک کشور و دولت شکست‌خورده اعلام می‌شد».

 

نخست‌وزیر پیشین انگلیس که یکی از نمایندگان ویژه سازمان ملل است، گفت که «جو بایدن» رئس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران گروه هفت (کشورهای صنعتی پیشتاز جهان) باید فوراً واکسن‌ها را از انبارهایشان به آفریقا منتقل کنند.

 

وی همچنین گفت که نابرابری در توزیع واکسن همچنین موجب شده تا «کوواکس» نهاد هماهنگ کننده تهیه واکسن زیر نظر سازمان بهداشت جهانی که قصد داشت به کشورهای فقیر در دسترسی به واکسن کرونا کمک کند، دیگر نتواند به وعده خود برای ارسال دو میلیارد دُز واکسن کرونا به بخش‌های نیازمند جهان در سال جاری میلادی عمل کند.

 

«کوواکس» اعلام کرده بود که قصد دارد در سال جاری میلادی بیش از ۲ میلیارد دُز واکسن توزیع کند ولی روند دریافت واکسن از سوی این نهاد با تأخیر همراه بوده است.

 

این مقام سابق بریتانیا تأکید کرد: «به نفع ما است که به آفریقا کمک کنیم تا از بیماری کووید که در آن جا در حال جهش است، جلوگیری کند تا از این طریق از بازگشت این ویروس به سواحل ما جلوگیری شود. تا زمانی که همه در هرکجایی ایمن نباشند، ما نیز ایمن نخواهیم بود.

 

براون با تأکید بر لزوم تلاش رهبران جهان برای از بین بردن نابرابری در توزیع واکسن کرونا گفت: «تنها بایدن، جانسون (نخست‌وزیر انگلیس)، مرکل (صدر اعظم آلمان) و ماکرون (رئیس‌جمهور فرانسه) می‌توانند شکاف فزاینده بین کشورهای غنی و فقیر از نظر واکسن را برطرف کنند. این رهبران در جایگاه بسیار قدرتمندی قرار دارند و انحصار سفارشات واکسن را در اختیار دارند».

 

نخست‌وزیر پیشین انگلیس سپس توضیح داد: «آن‌ها (کشورهای غربی و ثروتمند جهان) پول دارند که هزینه ارسال واکسن به آفریقا را پرداخت کنند. (آفریقا کشوری است) که زندگی و مرگ افراد به دست آن‌ها (رهبران کشورهای غربی) است و آن‌ها می‌توانند قراردادهای تحویل را تغییر دهند و سفارشات واکسن را از غرب به آفریقا منتقل کنند».

 

در ماه آوریل (چهارمین ماه میلادی)، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که به طرز حیرت‌آوری در توزیع جهانی واکسن کرونا، عدم توازن وجود دارد.

 

براون تأکید کرد تا زمانی‌که رهبران کشورهای غربی تصمیمی برای کمک به واکسینه کردن جهان در مقابل ویروس کرونا اتخاذ نکنند، افراد بی‌شمار بیشتری را به سمت مرگ‌های قابل پیشگیری سوق می‌دهند، اجازه گسترش مهارنشدنی کووید-۱۹ در فقیرترین بخش‌های جهان را می‌دهند و اجازه می‌دهند که این ویروس بازگردد و همه ما را حتی در شرایطی که به طور کامل واکسینه شده باشیم، هدف قرار دهد.

 

نخست‌وزیر بریتانیا سپس در پایان با اشاره به این موارد گفت: «زمان آن رسیده که برای پایان دادن به آن چه که به بی حرمتی اخلاقی تبدیل شده است، کاری کنیم و همین حالا باید کاری انجام دهیم».

 

اظهارات براون در حالی مطرح شده است که ادهانوم، فروردین ماه امسال هشدار داد که در توزیع جهانی واکسن کرونا «عدم توازن هولناکی» وجود دارد و اکثر کشورها حتی واکسن لازم برای تزریق به کارکنان بخش‌های درمانی و سایر گروه‌های پرخطر را در اختیار ندارند.

فن‌آوری‌ غرب، سیستم نظارت و شناسایی بیومتریک؛ جایگزینی برای جامعه مدنی در خدمت تروریست‌های طالبان

“در حال حاضر در کابل ایست‌های بازرسی تحت کنترل شبه‌نظامیان طالبان است که با استفاده از اسکنرهای بیومتریکی که هزینه آنها را آمریکایی‌ها داده‌اند، شهروندانی را که برای نیروهای آمریکایی کار کرده و یا در کنار آنها جنگیده‌اند، شناسایی و شکار می‌کنند؛ اتفاقی که باید توسط هر کسی که این سیستم‌های شناسایی بیومتریک را به ... فن‌آوری‌ غرب، سیستم نظارت و شناسایی بیومتریک؛ جایگزینی برای جامعه مدنی در خدمت تروریست‌های طالبان

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, پناهجویی, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, سازمان ملل

واکنش به ادعای جوزپ بورل درباره نفوذ مسکو و پکن در افغانستان

مقامات پارلمانی روسیه تأکید کردند، سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره لزوم جلوگیری از نفوذ روسیه و چین در افغانستان، تنها با هدف منحرف کردن افکارعمومی از شکست سیاست غربی‌ها در این کشور است.

ادامه

اتحادیه اروپا, افغانستان, امریکا, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک