گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

نتایج یک تحقیق: واشنگتن در آستانه انفجار کرونایی است

یک بیولوژیست معتقد است درحال حاضر منطقه سیاتل آمریکا همانند شهر ووهان چین تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا را در خود جای داده است.

 

به گزارش تسنیم، طبق بررسی های داده های ژنتیکی شیوع ویروس کرونا در منطقه سیاتل دریک برهه حساس بوده و درصورت عدم اتخاذ تصمیمات و اقدامات سریع از سوی مقامات آمریکایی می تواند همانند تجربه ووهان چین به یک رشد انفجاری برسد.

 

تروور بدفورد، نویسنده این تحقیق که یک بیولوژیست است اعتقاد دارد دستکم ۵۰۰ تا ۶۰۰ مورد به کووید-۱۹ در منطقه بزرگتر سیاتل مبتلا شده اند.

 

این محقق از عملکرد مقامات بهداشتی آمریکا در استفاده از دارو برای جلوگیری از شیوع این ویروس، اعمال سیاست “دورنگه داشتن اجتماعی” ، درخواست از بیماران برای ایزوله کردن خود و یا ممانعت از حضور مردم در گردهایی های بزرگ انتقاد کرده است.

 

طبق تحقیق صورت گرفته از سوی بدفورد توالی ژنتیکی بیماران در منطقه سیاتل کینگ نشان می دهد که این ویروس از اوایل ژانویه ، زمانی که اولین بیمار آمریکایی – که از ووهان چین بازگشته بود – پخش شده بود.

 

شیوع این ویروس از آن جهت مورد توجه قرار نگرفته بود که در بسیاری از مبتلایان به صورت علایم خفیف مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا خود را نشان داده بود. دلیل دیگر این مسئله کوتاهی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا در تولید کیتهای ازمایشی در داخل ایالت بوده که این بدان معناست درسراسر کشور آمریکا تا چند روز گذشته اقدام مناسبی در جهت پیشگیری و یا مقابله با این ویروس انجام نشده است.

 

سناتور پتی مورای در واشنگتن نسبت به این وضعیت ابراز ناامیدی کرد و گفت: ناتوانی در تولید کیتهای آزمایشی برای سازمان های بهداشت عمومی فرصت ارزشمندی را از ما گرفت. من شخصا شاهد ناامیدی مردم این ایالت هستم.

 

او با بیان اینکه مردم مریض شده و خواستار انجام آزمایش هستند گفت: آنها می‌خواهند مورد حمایت قرار گیرند و امنیتشان حفظ شود. آنها نمی خواهند این ویروس را منتشر کنند. آنها می خواهند از خود مراقبت کنند اما ما درحال حاضر قابلیت انجام این کار با سیاستهای موجود را نداریم.

 

به گفته بدفورد سیاتل درحال حاضر در شرایط مشابه ووهان در اول ژانویه، زمانی که برای اولین بار این ویروس شناسایی شد، قرار دارد؛ زمانی که وسعت این مشکل و سرعت انتقال ویروس درک نشده بود.

هشدار تلویحی رئیس “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” به سندرز

رهبر لابی اسرائیلی موسوم به “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” (آیپک) در پی به راه افتادن موج تحریم اجلاس امسال این لابی از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها ‌وعده داد، جنبش‌های سیاسی که روابط میان آمریکا و رژیم اسرائیل را “تهدید” کنند، شکست می‌دهد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

ابراز نگرانی سناتور آمریکایی از آثار سوء تحریم‌های دارویی و غذایی بر گسترش کرونا در ایران

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نامه‌ای به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور از آثار سوء تحریم‌های آمریکا بر ارسال کالاهای پزشکی و بشردوستانه به ایران و به تبع آن گسترش ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

موسسه تحقیقاتی آمریکا: هیچ سندی در مورد تقلب در انتخابات بولیوی وجود ندارد

موسسه تحقیقاتی ماساچوست آمریکا روز جمعه بعد از انجام تحقیقات بسیار اعلام کرد که در انتخابات اکتبر (مهر-آبان) بولیوی که منجر به پیروزی اوو مورالس شد هیچ تقلبی صورت نگرفته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر