نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

نامه ۲۶ نماینده به وزیر اقتصاد و درخواست عزل رئیس سازمان خصوصی‌سازی

۲۶ نماینده در نامه‌ای به دژپسند وزیر اقتصاد خواستار عزل فوری «پوری حسینی» و معرفی وی به دستگاه قضایی شدند.

 

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 

با سلام؛

جنابعالی می‌دانید سازمان خصوصی سازی در چند سال اخیر به صورت سوال برانگیزی اقدام به واگذاری اموال ملت به افراد ناصالح، آن هم به قیمت بسیار پائین نموده است.

 

واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز، نیشکر هفت تپه، کشت و صنعت مغان، هپکو، آلومینیوم المهدی، پالایشگاه کرمانشاه، گوشه ای از اقدامات پر ابهام و همراه با تخلف سازمان خصوصی سازی بوده است.

 

با درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس و مطالبه افکار عمومی، قوه قضائیه ضمن تشکیل پرونده قضایی اقدام به ممنوع الخروج کردن آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی نمود.

 

با وجود این سازمان خصوصی سازی همچنان به اقدامات خلاف قانون خود ادامه می دهد، به عنوان نمونه این سازمان در ۱۳ بهمن ماه سال ۹۷ اقدام به برگزاری مزایده شرکت ماشین سازی تبریز به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان نمود. این در حالی است که گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ حکایت از عدم قیمت گذاری صحیح شرکت ماشین سازی دارد و بر همگان روشن است که این شرکت اکنون ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد ریال ارزش دارد.

 

از آنجا که احراز اهلیت فروشنده نیز از جمله شرایط تحقق عقد محسوب می شود، بدیهی است تا برکناری متخلفان، سازمان خصوصی سازی فاقد صلاحیت قانونی و شرعی می‌باشد.

 

لذا از جنابعالی که با وعده مقابله با فساد و ساماندهی اوضاع مورد اعتماد نمایندگان قرار گرفتهٰ‌اید و حدود سه ماه پیش عزل آقای پوری حسینی را وعده دادید، انتظار می‌رود هرچه زودتر نسبت به عزل متخلفان و معرفی آنها به دستگاه قضایی اقدام فرمائید.

مهر

 

از سفر آیت‌الله جزایری به انگلیس تا استعفا از امامت نماز جمعه اهواز

«اعتمادآنلاین»؛ هفته پیش بود که آیت الله موسوی جزایری در خطبه نماز جمعه هفته گذشته با اشاره به بیماری خود به عدم امکان ادامه حضور ‌در این سمت اشاره کرد و گفت: غرضم این است اگر نتوانیم به‌عنوان امام جمعه باشیم که هیچ، اما تا جایی که بتوانم در خدمت شما‌ هستم.

ادامه

انگلستان, ایران, سیاسی, فساد, گزارش

شفافیت بین‌المللی: آمریکا در “فساد” رکورد زد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کشورهای درون شاخص ادراک فساد بر اساس “پاکیزگی” در حوزه فساد از صفر تا صد امتیاز رتبه‌بندی شدند و کشورهای نزدیک به امتیاز صد “بسیار پاکیزه” محسوب می‌شوند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فساد

رانت خواران سرمایه‌های کشور را خام می‌فروشند

سنگ آهن ماده اولیه زنجیره فولاد همانند دیگر مواد اولیه و معدنی نقش بسزایی در به حرکت درآوردن چرخه تولید داشته و فروش مستقیم و یا به عبارت دقیق‌تر خام فروشی آن، برخلاف مصالح عمومی و اقتصادی کشور بوده

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد