هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

نامه ۱۱ کشور اروپایی به اتحادیه اروپا: برای پاسخ به الحاق کرانه باختری آماده باشید

۱۱ تن از وزیران خارجه کشورهای اروپایی در نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا گزینه‌های احتمالی برای پاسخ به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری توسط اسرائیل آماده شود.

 

به گزارش روزنامه هاآرتص، این ۱۱ کشور اروپایی در نامه‌ای به جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشتند که انجام اینکار ضروری است چرا که پنجره زمانی برای انجام اقدامات بازدارنده علیه طرح الحاق کرانه باختری در حال بسته شدن است.

 

به گزارش اعتماد آنلاین؛ نامه کشورهای اروپایی که نسخه‌ای از آن در اختیار این روزنامه اسرائیلی قرار گرفته توسط کشورهای فرانسه، ایتالیا، هلند، ایرلند، بلژیک، مالت، فنلاند، دانمارک، سوئد، لوکزامبورگ و پرتغال امضا شده است.

 

در این نامه آمده است که الحاق احتمالی بخش‌هایی از اراضی اشغالی فلسطینی‌ها توسط اسرائیل نگرانی عمیق برای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باقی می‌ماند.

 

وزیران خارجه خطاب به بورل نوشتند: از آنجایی که شما در بیانیه ۴ فوریه و ۱۸ مه ۲۰۲۰ اشاره کردید، الحاق کرانه بخش‌هایی از سرزمین اشغالی فلسطین نقض قوانین بین‌المللی است.

 

کشورهای امضا کننده نامه مزبور مواضع بسیار جدی را در مورد مساله الحاق اتخاذ کرده‌اند. آنها به مدت چند ماه خواستار گفت وگوی جامع در مورد تاثیر گذاری الحاق کرانه باختری بر روی روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل شده‌اند و به شکل تلویحی اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا علیه رژیم اسرائیل را مطالبه کردند.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل وعده داده بود که طرح الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را از اول ژوئیه (۱۱ تیر) آغاز کند اما به علت فشارهای جامعه بین‌الملل مخصوصا اتحادیه اروپا و همچنین اختلافات داخلی و عدم تفاهم با آمریکا اقدام غیر قانونی این رژیم با شکست مواجه شد.

رئیس پارلمان اسرائیل: به‌دلیل عدم حمایت امریکا، طرح الحاق فعلا تعلیق شده

رئیس پارلمان اسرائیل با بیان اینکه آمریکا فعلا درباره اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری با تل‌آویو مذاکره نمی‌کند، گفت نخست‌وزیر این رژیم نیز بدون حمایت آمریکا آن را اجرا نمی‌کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

هزاران نفر در بیت‌المقدس اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند + ویدیو

هزاران نفر از ساکنان بیت‌المقدس اشغالی سه‌شنبه شب(به وقت محلی) با تجمع مقابل ساختمان محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواستار استعفای او شدند.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ویدیو