دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

تحلیلگر روزنامه گاردین انگلیس استدلال کرد جنگی که دهه‌ها به‌ طور نیابتی و خارج از سرزمین‌های اشغالی بین ایران و اسرائیل در جریان بود، با حمله اسرائیل به کنسولگری تهران وارد مرحله جدیدی شد که پیشگیری از تشدید آن نیازمند مهار اسرائیل است. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه گاردین در مطلبی به تفصیل به ... تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, ایران, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان

چین خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد

ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز اسرایل، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید اوضاع در خاورمیانه، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد. به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پکن درخصوص تشدید ... چین خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد

ادامه

اسراییل, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, صلح

نامه صدها شخصیت بین‌المللی به پاپ برای لغو تحریم‌های سوریه

صدها شخصیت از سراسر جهان از پاپ فرانسیس خواستند تا برای رفع تحریم‌های اقتصادی ناعادلانه و اجباری کشورهای غربی علیه مردم سوریه تلاش کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ۵۰۰ شخصیت از جمله برخی شخصیتهای سوری در  دهمین سالگرد جنگ تروریستی علیه سوریه در نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نوشتند، اقدامات ناعادلانه اجباری علیه دمشق باعث تراژدی انسانی شده است که اگر به سرعت با آن مقابله نشود، منجر به یک وضعیت فاجعه بار می شود.

 

امضا کنندگان این نامه اظهار داشتند که جنگ تروریستی و تحریم‌ها به دلیل کمبود مواد غذایی و سایر تجهیزات بشردوستانه باعث رنج مردم سوریه شده است.

 

آنها در عین حال به تاریخ پربار و فرهنگ بالای ملت سوریه و اینکه این کشور قبل از ۲۰۱۱ یکی از مهمترین تولید کنندگان گندم و غذا در خاورمیانه بوده است اشاره کردند.

 

در این نامه به گزارش تهیه شده توسط الینا دوهان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۹ دسامبر گذشته اشاره  و خواستار لغو این اقدامات یک جانبه اجباری شده است.

 

در این نامه همچنین تاکید شده که تحریم‌های سوریه مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه برخی نهادهای اقتصادی به دلیل ترس آنها از اقدامات تلافی‌جویانه شده است.

 

امضا کنندگان این نامه از پاپ خواستند تا بلافاصله اقدام کند، در غیر این صورت اوضاع سوریه بدتر خواهد شد و شاهد تکرار فاجعه‌ای خواهد بود که بر اثر تحریم‌های پیش از سال ۲۰۰۳ بر سر عراق آمده است. آنها گفتند: درباره توانایی پاپ در دفاع قدرتمندانه از صلح و عدالت برای مردم سوریه تردیدی نداریم.

 

امضا کنندگان پیام خود را با بیان این که سوریه کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی و مشهور به همزیستی قومیت‌های مختلف است، به پایان بردند.

یمن با ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان را هدف حمله قرار داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

دمشق: حملات اسرائیل علیه سوریه با هماهنگی گروه‌های تروریستی است

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، اسرائیل تجاوزات علیه خاک سوریه را با هماهنگی دوستان و متحدانش در گروه‌های تروریستی و نیز گروه‌های جدایی‌طلب، انجام می‌دهد.

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه, صهیونیسم

تحرک آمریکا برای فعال کردن داعش در سه نقطه حساس منطقه

یکی از تحلیلگران امور سیاسی لبنانی از تحرکات آمریکا برای فعال کردن داعش از سه سمت شامل شرق فرات و مرزهای عراق و سوریه و سمت ایران پرده برداشت و درباره آن هشدار داد.

ادامه

امریکا, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق