ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان اسرائیلی به زنان در غزه + فیلم

افشاگری یک شهروند فلسطینی درباره هتک‌حرمت زنان در غزه توسط نظامیان اسرائیلی، حواشی بسیاری را به‌وجود آورده است. به گزارش ایسنا، عصر روز شنبه بود که شبکه خبری الجزیره مصاحبه‌ای را با یک شهروند فلسطینی به نام «جمیله الهسی» که همراه با گروه دیگری از مردم در محاصره نظامیان اسرائیل در نزدیکی بیمارستان «الشفا» بوده ... ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان اسرائیلی به زنان در غزه + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, زنان, سازمان ملل, فلسطین, فیلم, گرسنگی, گزارش

پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

تحریم وسیع نمایش انتخابات ۱۱ اسفند از جانب اکثریت قاطع مردم و آمار عظیم آرای باطل در صندوق‌های رأی را باید شکست فاحش دیگری برای دیکتاتوری حاکم در برابر رأی واقعی ملت دانست. علی خامنه‌ای، که به‌خوبی به خطر “تهدید” مردم برای “نظام” واقف است، با توجه به شکست فضاحت‌بار رژیم در انتخابات اخیر فقط ... پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

ادامه

آزادی, استبداد, اسلام سیاسی, ایران, تاریخ, تحریم, حقوق بشر, زنان, سیاسی, غارتگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

ریاض: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است

وزیر امور خارجه عربستان عصر امروز سه‌شنبه، در جریان نشست وزرای خارجه کشورهای اعضای «سازمان همکاری اسلامی» در شهر جده با محوریت جنگ غزه بر ضرورت به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس تاکید کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان ... ریاض: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, زنان, عربستان سعودی, فلسطین, کودکان, گزارش, نسل‌کشی

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

نامه زندانی سیاسی زینب جلالیان به آتنا دائمی و گلرخ ایرایی

زینب جلالیان، از زندانیان سیاسی کرد که در زندان خوی دوران محکومیت خود را میگذراند در نامه ای به آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی با آنان ابرازهمدردی کرده و از نهادهای حقوق بشری خواسته که برای آزادی زندانیان سیاسی تلاش کنند. زیبب جلالیان زندانی است که در آستانه کوری قرار دارد اما حکومت از مداوای وی توسط پزشکان جلوگیری میکند.

 

متن کامل این نامه، به شرح زیر است

 

درود بر آزاده‌های دربند

 

من فریاد آزادی‌ام ، از پشت دیوارهای قطور و میله‌های سرد و سهمناک زندان.
بهترین درودهایم را نثار شما آزاده‌های دربند می‌کنم.

 

رفقای عزیزتر از جانم، گلرخ و آتنا و همه کسانی که به یاد من بوده‌اید، من صدای پژواک‌های شما را از پشت این دیوارهای سهمناک زندان بخوبی می‌شنوم و این صداها بهترین سمفونی کائنات‌ها برای من بوده است.

 

صدای پژواک شما برای من یادآور کوه‌های بلند و سرافراز وطنم بوده است و این ارزشمندترین هدیه بود که در طول ده سال زندانم دریافت کرده‌ام.
به قول شاعر، فریاد من بی جواب نیست قلب خوب تو جواب فریاد من است.

 

دوستان عزیز و رفقای نازنینم، وقتی به من گفتند شما پشت میله‌های زندان هستید، قلبم به درد آمد و بعدا که بعد از مدتی طولانی خبردار شدم که علی‌رغم همه درد و خشونت و سختی‌های که در زندان بر شما روا داشته‌اند مرا از یاد نبرده‌اید و برایم نامه نوشته‌اید، خیلی از شما ممنونم و امیدوارم با مقاومت و تلاش‌هایم این همه عشق و محبت‌های بی‌دریغ شما را جبران بکنم و به شما قول می‌دهم و سوگند می‌خورم تا ‌آخرین قطره خونی که در بدن دارم، مبارزه کنم تا لیاقت رفاقت شما و همه کسانی که درسخت‌ترین شرایط، به یاد من بوده‌اند، را داشته باشم.

 

شما به جرم ناکرده در زندان هستید،اگر فکر کرده‌اند که فریاد آزادی سر دادن جرم است، این جرم چه زیبا و باشکوه است.
به امید آن روز که هیچ آزادیخواهی دربند نباشد.

 

در پایان من از همه نهادهای حقوق بشری تقاضا دارم نهایت تلاش‌های خود را برای آزادی کسانی که به خاطر آزادی و برابری در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌برند، به کار ببندند تا این عزیزان هم مثل من تمام جوانی خود را پشت میله‌های زندان سپری نکنند.

مقاومت زندگیست.

زینب جلالیان، زندان خوی

استخدام ۳۰۰ زن در وزارت دادگستری عربستان برای نخستین‌بار

به گزارش النشره، به دنبال تصمیم ولید صمعانی، وزیر دادگستری عربستان مبنی بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سعودی، منابع عربستان از تصمیم این وزارت‌خانه درباره استخدام ۳۰۰ زن خبر دادند.

ادامه

جهان, خبر, زنان, عربستان سعودی

اندیشکده آمریکایی: یکهزار زن داعشی در لیبی حضور دارند

اندیشکده سیاست خاورنزدیک واشنگتن در یاداشتی دوشنبه شب نوشت: یکهزار زن در گروهک تروریستی داعش در لیبی حضور دارند که از این میان ۳۰۰ تن از آنها را اتباع تونسی تشکیل می دهند.

ادامه

تونس, جهان, خبر, زنان, سوریه, عراق, لیبی

“دختر خیابان انقلاب” احتمالا در اوین است

دختری که اوایل دی ماه در تقاطع خیابان انقلاب و وصال تهران روسری‌ سفیدش را از سر برداشت و آن را بر سر چوب گرفت، احتمالا در زندان اوین است. نسرین ستوده وکیل دادگستری پیگیر وضعیت این زن جوان است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان

احضار گلرخ ایرایی و آتنا دائمی به دادسرای اوین

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولان زندان اوین امروز ۲۶ دی‌ماه اعلام کردند که گلرخ ایرایی به شعبه ۴ و ۵ دادسرای اوین و آتنا دائمی به شعبه ۴ دادسرای اوین احضار گشته‌اند؛ این زندانیان سیاسی اعلام داشتند که به دلیل عدم دریافت احضاریه کتبی و مشخص نبودن دلیل این احضار، از حضور در دادگاه خودداری می‌کنند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان