چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

نارضایتی دوسوم آمریکایی‌ها از عملکرد اقتصادی بایدن

طبق نتایج نظرسنجی جدید، ۶۷ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد و شیوه مدیریت جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور درباره موضوعات مهم شامل تورم ناراضی‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که گرانی‌ها و تورم در آمریکا خبرساز شده است، نتیجه یک نظرسنجی از نارضایتی دو سوم مردم این کشور از عملکرد جو بایدن حکایت دارد.

 

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند، شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» و موسسه «یوگاو» یک نظرسنجی مشترک از مردم این کشور درباره تایید یا عدم تایید مدیریت مسائل مهم از قبیل تورم و گرانی‌ها توسط جو بایدن انجام دادند.

 

به نوشته وبگاه «هیل»، این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تنها یک سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در قبال موضوعاتی از قبیل تورم را تایید و حمایت می‌کنند.

 

بنا بر این گزارش، کمتر از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی «سی‌بی‌اس نیوز» و «یوگاو» عملکرد بایدن در زمینه موضوعات مهم شامل مسائل نژادی، اقتصاد، مهاجرت و تورم را مورد تایید و حمایت خودشان قرار دادند.

 

تنها ۳۳ درصد از آنها از مدیریت رئیس‌جمهور آمریکا در قبال تورم حمایت کردند و ۶۷ درصد گفتند که عملکرد او در این زمینه را مورد تایید و حمایت قرار نمی‌دهند.

 

طبق نظرسنجی، ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها عدم رضایتشان را از عملکرد بایدن در مقام ریاست جمهوری ابراز و ۴۴ درصد رضایتشان را از عملکرد وی اعلام کردند.

 

اکثریت آمریکایی‌های شرکت‌‎کننده در این نظرسنجی عملکرد بایدن در زمینه توزیع و تزریق واکسن کرونا اعلام کردند و این حوزه، تنها حوزه‌ای بوده که نظر اکثریت، تایید عملکرد رئیس‌جمهور این کشور بوده است.

 

به اعتقاد ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز و یوگاو، وضعیت اقتصاد ملی آمریکا «تقریبا بد» یا «خیلی بد» است.

 

این نظرسنجی سراسری در آمریکا ۱۵ تا ۱۹ نوامبر (۲۴ تا ۲۸ آبان) از ۲۰۵۸ آمریکایی بزرگسال گرفته شده است.

 

نتیجه این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده که گرانی نارضایتی‌هایی بین مردم آمریکا ایجاد کرده و آنها می‌گویند چشم‌انداز مثبتی به آینده اقتصاد کشورشان ندارند.

 

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، افزایش تورم در آمریکا بسیار جدی شده و براساس اعلام آمار وزارت کار این کشور تنها در ماه اکتبر شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد کرده و تورم به بیشترین میزان ۳۱ سال گذشته رسیده است.

رویترز: آمریکا از چین، ژاپن و هند خواست ذخایر نفتی خود را آزاد کنند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت جو بایدن از برخی از بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت همچون چین، هند و ژاپن خواست در تلاشی هماهنگ برای کاستن از قیمت جهانی انرژی، آزادسازی ذخایر نفت خام خود را در دستور قرار دهند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, ژاپن, کره جنوبی, گزارش, لیبی, هندوستان

راغفر؛ روش دولت برای تامین هزینه ، دزدی رسمی از جیب مردم است + ویدئو

راغفر درباره حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی می‌گوید: اگر کسانی که این حرف را می‌زنند مسئولیت پیامدهای سیاسی و اجتماعی آن را می‌پذیرند و برای این کار واقعاً تنبیهی قرار می‌دهند، انجام دهند و عده‌ای هم مسئولیت این تصمیم را بپذیریند. اما وقتی حادثه‌ای پیش می‌آید و مردم اعتراض می‌کنند هیچ کسی پاسخگو ... راغفر؛ روش دولت برای تامین هزینه ، دزدی رسمی از جیب مردم است + ویدئو

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, ویدیو

افزایش بهای گاز در اروپا در بحبوحه برودت هوا و تعلیق مجوز پروژه نورداستریم-۲

همزمان با برودت هوا در اروپا، آلمان در حالی از تعلیق پروژه نورد استریم-۲ خبر داد که این تصمیم گیری موجب افزایش بهای گاز طبیعی در قاره سبز شد.

ادامه

اقتصادی, المان, اوکراین, بالکان, جهان, روسیه, لهستان