خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

پیش‌بینی مرشایمر از شکست حتمی اوکراین و غرب

پروفسور و استاد آمریکایی معروف تاکید کرد که هم غرب هم اوکراین کاملا مطمئن هستند که در برابر روسیه شکست خواهند خورد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: جان مرشایمر، پرفسور و استاد دانشگاه شیکاگو تاکید کرد که شخصیت‌های کلیدی هم در اوکراین و هم در غرب می‌دانند که شکست اجتناب‌ناپذیر کی‌یف و ناتو در درگیری با ... پیش‌بینی مرشایمر از شکست حتمی اوکراین و غرب

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

امروز، صنعت تسلیحات در قلب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. پژوهشگران کتابخانه یادبود مارکس استدلال می‌کنند که ما باید با هر دو پدیده مقابله کنیم. درگیری‌ها و کشورگشایی‌های نظامی و همچنین تولید و فروش جنگ‌افزار همیشه در کانون نظام سرمایه‌داری بوده‌اند. در سال ۱۵۷۷/ ۹۵۶ خورشیدی فرانسیس دریک که در پی طلا و نقره بود، به‌غارت ... چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسپانیا, استثمار, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, بحرین, برونئی, پرتغال, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, ژاپن, سرمایه‌داری, غارتگری, فرانسه, کره جنوبی, کنیا, کویت, مقاله, ناتو

ناتو یک پایگاه نظامی برای خود در عراق احداث می‌کند

به گزارش السومریه‌نیوز، «جوزف ووتل» رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد، ناتو پاییز سال جاری پایگاهی نظامی برای خود در عراق احداث می‌کند.

 

ژنرال ووتل تصریح کرد، نقش اصلی این پایگاه انجام ماموریت‌های آموزشی خواهد بود.

 

وی ابراز عقیده کرد، احداث پایگاه ناتو در آینده در پیشرفت نیروهای امنیتی عراق و مشارکت کلی در ایجاد تغییرات و اصلاح در بخش امنیتی، که عراقی‌ها آن را آغاز کرده‌اند، تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

 

پیشتر یک مقام عراقی گفته بود که «نیروهای ناتو که به عراق وارد خواهند شد، پایگاهی نظامی برای خود احداث خواهند کرد که ظرفیت ۲۵۰ نظامی و مربی و همچنین خودروهای زرهی، بالگرد و پهپادها را دارد».

 

بر اساس این گزارش، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اخیرا اعلام کرده که این نهاد نظامی با ایجاد نمایندگی غیرجنگی در عراق به رهبری کانادا، برای آموزش نیورهای عراقی موافقت کرده است.

ایلنا

ناتو از آزمایش‌های موشکی، بُرد، دقت و همچنین فعالیت موشکی ایران در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد

اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حالی در بروکسل برگزار شد که تهدید ضمنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره خروج از این ائتلاف و اختلافات بر سر مواضع آمریکا در قبال روسیه نگرانی هایی را برانگیخته است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, ناتو

ناتو در حمله به لیبی از بمب‌های حاوی اورانیوم استفاده کرده است

نوری الدروقی، متخصص تحقیقات رادیولوژی و محقق مرکز تحقیقات هسته‌ای لیبی در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار کرد: گروهی از دانشمندان هسته‌ای لیبی گزارشی را به “دولت توافق ملی” در طرابلس ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد ناتو در حمله به لیبی از بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی, ناتو

نخست وزیر ایتالیا: ما هیچ هزینه بیشتری برای ناتو نمی‌کنیم

‘جورپه کنته’ نخست وزیر ایتالیا پس از اجلاس ناتو در بروکسل وادعای ترامپ مبنی بر اینکه کشورهای عضو ناتو با افزایش بودجه نظامی موافقت کردند، اعلام کرد : ایتالیا هیج هزینه اضافی برای ناتو نخواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, غرب اروپا, ناتو