هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

ناتو: قطر بازیگر اساسی در منطقه و شریکی مهم است

دبیرکل ناتو اعلام کرد، قطر بازیگر اصلی در منطقه و شریکی مهم برای ناتو است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در تماس تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از دوحه که به گفته وی در تسهیل خروج هزاران تن از افغانستان پیشرو بوده، قدردانی کرد.

 

وی گفت، قطر بازیگر اصلی در منطقه و شریکی مهم برای ناتو است.

 

دوحه در خروج افغان‌ها از کشور نقش داشت و هزاران تن از آنها را به صورت موقت قبل از انتقال به کشورهای دیگر پذیرفت و گزارش‌ها نشان می‌دهد این کشور آماده پذیرش تعدادی دیگر از افغان‌هاست.

 

همچنین خبرهایی حاکی از آن است که طالبان تلاش دارد درمورد از سرگیری فعالیت فرودگاه کابل پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از کشور با قطر به تفاهم برسد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، ینس استولتنبرگ هم از طرف اعضای این پیمان از امیر قطر به خاطر تلاش‌های این کشور در افغانستان به منظور خروج اعضای ناتو تقدیر و تشکر کرد.

 

تمیم بن حمد آل ثانی و دبیرکل ناتو همچنین بر بهبود روابط خود تاکید کرده و راهکار همکاری بیشتر را بررسی کردند.

 

پیش از این شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به صورت تلفنی درباره تحولات افغانستان و پیامد‌های آن گفتگو کرده بودند.

 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در ابتدای این تماس از شیخ تمیم برای نقش قطر در پیشبرد صلح در افغانستان قدردانی کرد.

 

علاوه بر این امیر قطر روز یکشنبه با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس طی تماسی تلفنی آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

قطر حلقه رسمی و کلیدی پیوند ناتو و امریکا با تروریست‌های طالبان است.

آمریکا مدعی‌ست در حال رایزنی با طالبان به‌عنوان یک دولت نا‌مشرع است برای ادامه حضورش در افغانستان

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: آمریکا با طالبان در حال بررسی امکان حفظ حضور آمریکا در افغانستان بعد از موعد مورد توافق برای تکمیل تخلیه نیروها از کابل یعنی ۳۱ اوت است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, خبر

قدرشناسی طالبان: از پرتره ملکه در سفارت انگلیس تا زمان برگشت هیات دیپلماتیک آن محافظت می‌کنیم

مقام‌های طالبان اعلام کرده‌اند از تصویر (پرتره) ملکه در داخل سفارت بریتانیا در کابل، پایتخت افغانستان، تا زمانی که لندن این گروه را به عنوان رهبران این کشور به رسمیت بشناسد، مراقبت خواهند کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, غرب اروپا

گروه‌های مسلح فعال در خاک افغانستان را بشناسید

آخرین آمار نشان می‌دهد هشت تا ۱۰ هزار جنگجوی خارجی در افغانستان حضور دارند. تمامی این افراد به نحوی با امارت اسلامی افغانستان بیعت کرده یا عضو گروه‌های وابسته به القاعده یا داعش هستند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خبر