قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

ناتو در حمله به لیبی از بمب‌های حاوی اورانیوم استفاده کرده است

نوری الدروقی، متخصص تحقیقات رادیولوژی و محقق مرکز تحقیقات هسته‌ای لیبی در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار کرد: گروهی از دانشمندان هسته‌ای لیبی گزارشی را به “دولت توافق ملی” در طرابلس ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد ناتو در حمله به لیبی از بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.

 

وی افزود: ما یک مطالعه در یکی از مقرهای ارتش لیبی انجام دادیم که توسط ناتو مورد بمباران قرار گرفته بود. در این مقر اماکنی یافتیم که میزان آلودگی آن به رادیواکتیو تا حد زیادی افزایش یافته بود، که پس از اندازه‌گیری‌های دقیق، به این نتیجه رسیدیم که این افزایش رادیواکتیو نتیجه استفاده ناتو از موشک‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده بوده است.

 

محقق مرکز تحقیقات هسته‌ای لیبی در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش درصد ابتلا به سرطان در همه مناطق لیبی است یا فقط در مناطقی که توسط ناتو بمباران شده است، گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته تا کنون فقط در مناطقی بوده که توسط ناتو بمباران شده است، به دلیل انفجارها گاز یا مواد رادیواکتیو وارد شهر طرابلس شده و مردم این هوای آلوده را استشمام کرده‌اند که این امر به افزایش میزان بروز سرطان منجر شده است.

 

الدروقی ادامه داد: آثار اورانیوم تا این لحظه نیز در طرابلس وجود دارد. ما تیم‌های علمی برای تأیید و نمونه برداری از شهرهای دیگر و مناطق خارج از طرابلس ازجمله “مصراته”، “زلیتن” و مناطق دیگر اعزام خواهیم کرد تا مشخص شود که در این مناطق اورانیوم وجود دارد یا نه.

 

وی ادامه داد: ما در حال همکاری با شورای ریاست جمهوری و دولت توافق ملی هستیم تا این اجازه را به ما بدهند که از تمامی مناطقی که در سال ۲۰۱۱ مورد هدف قرار گرفتند، بازدید کنیم. ما درحال حاضر کار خود را از طرابلس آغاز کرده‌ایم و تحقیقات علمی نیز داریم و از آنجا که بیماری‌های سرطانی در لیبی گسترش یافته است، قصد داریم تا به منظور اطمینان حاصل کردن از این موضوع و درخواست حمایت فنی و پزشکی، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برویم.

 

پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ مداخله نظامی در لیبی با شلیک بیش از ۱۱۰ موشک کروز توسط آمریکا و بریتانیا آغاز شد. در آن زمان ائتلافی از چندین کشور به همراه ناتو در پاسخ به جنگ داخلی لیبی علیه دولت قذافی وارد عمل شدند.

 

این مداخله تا اواخر اکتبر و تا مرگ معمر قذافی، ادامه داشت و سپس ناتو در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱ به این عملیات پایان داد. پس از این رویدادها، به دلیل نبود یک قدرت مرکزی در لیبی این کشور تا الان نیز شاهد بحران شدید، گسترش شبه نظامی‌گری و گروه‌های تروریستی و ناامنی است و به یک “پایگاه ترانزیتی” برای مهاجرت غیرقانونی از قاره آفریقا به اروپا بدل شده است.

ایسنا

ناتو از آزمایش‌های موشکی، بُرد، دقت و همچنین فعالیت موشکی ایران در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد

اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حالی در بروکسل برگزار شد که تهدید ضمنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره خروج از این ائتلاف و اختلافات بر سر مواضع آمریکا در قبال روسیه نگرانی هایی را برانگیخته است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نخست وزیر ایتالیا: ما هیچ هزینه بیشتری برای ناتو نمی‌کنیم

‘جورپه کنته’ نخست وزیر ایتالیا پس از اجلاس ناتو در بروکسل وادعای ترامپ مبنی بر اینکه کشورهای عضو ناتو با افزایش بودجه نظامی موافقت کردند، اعلام کرد : ایتالیا هیج هزینه اضافی برای ناتو نخواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, غرب اروپا, ناتو

بریتانیا تعداد نظامیان خود در افغانستان را افزایش خواهد داد

به گزارش رادیو فرانسه؛ نخست وزیر بریتانیا، ترزا می، امروز چهارشنبه ١١ ژوئیه/٢٠ تیر در نشست پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو اعلام خواهد کرد که این کشور ۴۴٠ سرباز دیگر به افغانستان اعزام خواهد کرد.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر, ناتو

ترامپ، ساعاتی پس از انتقادات شدید از آلمان، با مرکل دیدار کرد و گفت روابط دو کشور «عالی» است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در حاشیۀ اجلاس سران ناتو، با آنگلا مرکل دیدار کرد و در پایان آن مناسبات با صدراعظم آلمان را «بسیار، بسیار عالی» و روابط با آلمان را «فوق العاده خوب» توصیف نمود.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, فرانسه, ناتو