پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

پیش‌بینی مرشایمر از شکست حتمی اوکراین و غرب

پروفسور و استاد آمریکایی معروف تاکید کرد که هم غرب هم اوکراین کاملا مطمئن هستند که در برابر روسیه شکست خواهند خورد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: جان مرشایمر، پرفسور و استاد دانشگاه شیکاگو تاکید کرد که شخصیت‌های کلیدی هم در اوکراین و هم در غرب می‌دانند که شکست اجتناب‌ناپذیر کی‌یف و ناتو در درگیری با ... پیش‌بینی مرشایمر از شکست حتمی اوکراین و غرب

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

امروز، صنعت تسلیحات در قلب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. پژوهشگران کتابخانه یادبود مارکس استدلال می‌کنند که ما باید با هر دو پدیده مقابله کنیم. درگیری‌ها و کشورگشایی‌های نظامی و همچنین تولید و فروش جنگ‌افزار همیشه در کانون نظام سرمایه‌داری بوده‌اند. در سال ۱۵۷۷/ ۹۵۶ خورشیدی فرانسیس دریک که در پی طلا و نقره بود، به‌غارت ... چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسپانیا, استثمار, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, بحرین, برونئی, پرتغال, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, ژاپن, سرمایه‌داری, غارتگری, فرانسه, کره جنوبی, کنیا, کویت, مقاله, ناتو

لاوروف: مکرون به دنبال رضایت آمریکا است، نه فرانسوی‌ها/ اروپا کاملاً تحت کنترل ایالات متحده قرار گرفته است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه با سخن از احتمال اعزام نیرو به اوکراین به دنبال راضی کردن آمریکا است و نه منافع ملی فرانسه. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ریانووستی، سرگئی لاوروف این سخنان را در فیلم مستند “بلگراد” که به بیست و پنجمین سالگرد تجاوز ناتو به یوگسلاوی اختصاص دارد، ... لاوروف: مکرون به دنبال رضایت آمریکا است، نه فرانسوی‌ها/ اروپا کاملاً تحت کنترل ایالات متحده قرار گرفته است

ادامه

آفریقا, آلبانی, آمریکا, اروپا, استراتژیک, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, صربستان, غرب, فرانسه, کوزوو, ناتو, یوگوسلاوی

ناتو برای برگزاری بزرگترین مانور ائتلاف از ۲۰۰۲ تاکنون آماده می‌شود

نیروهای ناتو خود را برای بزرگترین رزمایش این ائتلاف از سال ۲۰۰۲ تاکنون در نروژ و با حضور ۴۵ هزار سرباز از ۲۹ کشور عضو ناتو به همره سوئد و نروژ آماده می‌کنند.

 

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، حدود ۱۵۰ جنگنده، ۶۰ کشتی و حدود ۱۰ هزار وسیله حمل و نقل زمینی در مانور “تریدنت جانکچر” که گفته شده بیشتر برای آموزش پاسخگویی به هرگونه حمله به یک متحد ناتو است، شرکت خواهند کرد. این تمرین نظامی از ۲۵ اکتبر(سوم آبان) آغاز می‌شود و تا ۷ نوامبر(۱۶ آبان) ادامه خواهد داشت و ۳۱ کشور عضو و شریک ناتو نیز در آن شرکت می‌کنند.

 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این مانور نظامی را “دفاعی و شفاف” دانست و افزود، همه طرف‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا، از جمله روسیه دعوت شده‌اند که ناظران خود را برای شرکت در این مانور اعزام کنند.

 

این مانور نظامی دفاع از یک کشور عضو ناتو در هنگام مواجه شدن با حمله از سوی مهاجمی “فرضی” را شبیه‌سازی می‌کند. این مانور در نروژ، فنلاند و سوئد برگزار می‌شود.

 

کارشناسان بر این باورند که این مانور احتمالا به دنبال چالش رو رشد با روسیه بر سر کنترل شمالگان برگزار می‌شود.

 

این تمرین نظامی همچنین توانایی ناتو برای عملیات در هوای سرد را نیز محک خواهد زد اما به نظر می‌رسد که برخی از اعضای ناتو نتوانسته‌اند آمادگی مناسب را برای حضور سربازانشان در هوای سرد به دست آورند. از حدود هزار سرباز هلندی که قرار است در این مانور شرکت کنند، خواسته شده که لباس‌های گرم مناسب را خودشان تهیه کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دولت این کشور نیز به هر سرباز هزار یورو داده تا لباس‌های گرم تهیه کنند.

 

این نخستین دور از مانورهای تریدنت جانکچر نیست اما بزرگ‌ترین مانوری خواهد بود که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ برگزار شده است. برای مثال، تریدنت جانکچر ۲۰۱۵ با ۳۶ هزار سرباز، ۶۰ ناو و حدود ۲۰۰ جنگنده برگزار شد.

 

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هفته گذشته اظهار کرد: نسبت به افزایش فعالیت‌های نظامی و سیاسی ناتو در منطقه شمالگان و در مجاورت خاک روسیه درشمال نروژ بی‌توجه نیستیم.

 

اگرچه ناتو از روسیه برای مشارکت در این مانور گسترده دعوت کرده اما به گفته فرمانده ارشد آمریکا در اروپا مسکو این دعوت را نپذیرفته است.

ایسنا

رئیس جمهوری فنلاند: روسیه تهدیدی برای هلسینکی بشمار نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “سائولی نینیسته” رئیس جمهوری فنلاند اعلام کرد که تهدیدی از جانب روسیه نمی‌بیند، برای اینکه درک می‌کند که این کشور دلیلی برای حمله به فنلاند ندارد.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

اعتراف مقام سابق ناتو درباره رابطه اسرائیل با جبهه النصره در سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مسئولان بلند پایه سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از رابطه اسرائیل با جبهه النصره و ارتباط ترکیه با این گروه تروریستی پرده برداشت.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, ناتو

ژنرال حفتر: ناتو زیرساخت های لیبی را از بین برد

ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده ارتش لیبی گفت، ناتو با دخالت نظامی در لیبی زیرساخت های نظامی آن را از بین برد و زمینه را برای ظهور و فعالیت گروه های تندرو مانند القاعده و داعش فراهم کرد.

ادامه

جهان, خبر, شمال افریقا, لیبی, ناتو