هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

روسیه نسبت به خطر وقوع جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای به دلیل استراتژی ناتو هشدار داد. گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، امروز پنجشنبه تأکید کرد که بزرگترین خطر هسته‌ای که در حال حاضر با استراتژی تشدید تنش از سوی آمریکا و ناتو در بحران اوکراین مرتبط است، می‌تواند منجر به رویارویی ... هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, غرب, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پوتین: آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی با اعلام تمایل کشورش برای مذاکره مستقیم با ناتو تأکید کرد که آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی, مصاحبه و گفتگو, ناتو

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی

نابود‌سازی پایگاه‌های ناتو طی چند دقیقه

رایموند روبلوفسکی، رئیس اداره برنامه ریزی استراتژیک ستاد کل نیروهای مسلح لتونی در مصاحبه با یک وبسایت روسی اعلام کرد پایگاه های فرضی ناتو در کشور وی در صورت درگیری واقعی با روسیه طی همان چند دقیقه اول نابود خواهند شد.

 

به گزارش اسپوتنیک، روبلوفسکی گفت در حال حاضر یک گردان ناتو در لتونی مستقر است اما با در نظر داشت تناسب قوا در منطقه این گروه نظامی هیچگونه خطری را برای روسیه به وجود نمی‌آورد.

 

این نظامی لتونی افزود:” این بیشتر ژست سیاسی است تا نظامی وعلاوه بر این گردان ناتو دارای هیچگونه تسلیحات سنگین تهاجمی یا موشکی نیست.”

 

به عقیده وی، ایجاد پایگاه های دائمی ناتو در خاک کشور وی به هیچ وجه در امنیت آن تاثیر نمی‌گذارد.

 

روبلوفسکی خاطرنشان کرد پایگاه های فرضی ناتو در کشور وی در صورت درگیری واقعی با روسیه طی همان چند دقیقه اول نابود خواهند شد و افزود تصمیم گیری درباره استقرار این پایگاه ها در حیطه صلاحیت آمریکا و متحدانش است و مقامات لتونی دارای هیچگونه نقشی در این زمینه نیستند.

 

این نظامی لتونی تاکید کرد در صورت درگیری روسیه و ناتو، لتونی گروگان چنین وضعی خواهد شد.

 

به گفته وی، اظهارات دائمی سیاستمداران لتونی درباره “خطر روسیه” با هدف بقای سیاسی آنها ایراد می‌شود اما فقط باعث افزایش تشنج عمومی می‌شود.

 

روبلوفسکی متذکر شد:” موضع لتونی یکسان، مضر بوده و دائماً در مرز هیستری قرار دارد”.

 

لتونی از سال ۲۰۰۴ عضو ناتو است. کانادا رهبری گردان چند ملیتی ناتو در این کشور بالتیک را بر عهده دارد. نخست وزیر کانادا در جریان بازدید خود از لتونی گفت نظامیان کشور وی حداقل چهار سال دیگر در این جمهوری باقی خواهند ماند.

رسیدن تسلیحات روسیه و چین به “بعد چهارم”

سرتیپ بازنشسته هوارد تامپسون، رئیس سابق فرماندهی شمالی ارتش امریکا در مقاله خود برای روزنامه هیل می‌نویسد روسیه و چین به “بعد چهارم” در زمینه دفاع رسیده اند و سلاح هایپرسونیک آن‌ها حاکی از این امر است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه

هشدار آمریکا به ایران در مورد آزمایش موشک‌های فضایی و بالستیکی

وزیر خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی در مورد برنامه پرتاب سه فروند موشک فضایی بالستیکی هشداری پیشگیرانه داد. او این اقدام ایران را نقض صریح قطعنامه شورای امنیت دانست و از ایران خواستار بازنگری در این برنامه شد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی

پوتین: آزمایش “موشک مافوق صوتِ غیرقابل رهگیری” با موفقیت انجام شد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، از آزمایش نهایی موفقیت‌آمیز یک “موشک جدید مافوق صوت” خبر داد و آن را دستاوردی بزرگ برای کشور و ملت روسیه قملداد کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی