عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

میزگرد مخفیانه اندیشکده آمریکایی درباره بررسی گزینه نظامی در ونزوئلا

خبرگزاری اسپوتنیک با استناد به یک گزارش نوشت: اندیشکده آمریکایی مطالعات راهبردی و بین المللی (CSIS) میزبان نشستی بوده که در آن گزینه های نظامی در ونزوئلا بررسی شده است.

 

اسپوتنیک درگزارش امروز دوشنبه خود با استناد بر گزارش تارنمای «گِرِی زون»(Gray Zone) که در زمینه روزنامه نگاری تحقیقی فعال است، نوشت: این نشست هفته گذشته و پشت درهای بسته برگزار شد.

 

در گزارش «گری زون» آمده است: دخالت نظامی در ونزوئلا در میزگرد محرمانه ای که ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برپا شد، مورد بحث وگفت وگو قرار گرفت.

 

این نشست تحت عنوان «ارزیابی استفاده از نیروی نظامی در ونزوئلا» با مشارکت حدود ۴۰ نفر از مقامات از جمله مقامات سابق وزارت امورخارجه، شورای امنیت ملی، شورای اطلاعات ملی و دریاسالار «کِرت تید» (Kurt Tidd) که به تازگی پست فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را ترک کرد، برگزار شد.

 

تعدادی از مقام های ارشد سفارتخانه های کلمبیا و برزیل و نمایندگانی از «خوان گوایدو» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز در این نشست حضور داشتند.

 

«گری زون» در گزارش خود آورده است: دو نفر از شرکت کنندگان در این نشست که نامشان فاش نشده، برگزاری چنین نشستی را تایید کرده اند اما جزییات بیشتری درباره آن در دسترس نیست.

 

این گزارش می افزاید: همین که چنین نشستی برگزار شده نشان می دهد که دولت ترامپ بیش از قبل گزینه های نظامی در ونزوئلا را جدی می گیرد. چنین اقدامی می تواند ناشی از نگرانی ها درباره این موضوع باشد که «هر گونه سلاح دیگری در زرادخانه دولت او برای سرنگونی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ناکارامد بوده است».

 

اسپوتنیک نوشت: تارنمای «گری زون» بعد از درز فهرستی حاوی اسامی شرکت کنندگان در چنین میزگردی تلاش کرده درباره برگزاری آن اطمینان حاصل کند. این تارنما با «سارا بائومونک» دستیار پژوهشی برنامه آمریکای مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی تماس گرفته و او تصدیق کرده که در این میزگرد درباره گزینه های نظامی در ونزوئلا مذاکره شده است.

 

««ساندیاگو هردوئیزا» دستیار پژوهشی شرکت مشاوره راهبردی و تجاری در واشنگتن موسوم به «هیلز اند کمپانی» نیز تایید کرده که چنین نشستی برگزار شده است.

 

وی در یک تماس تلفنی تاکید کرد که این نشست پشت درهای بسته برگزار شده است.

 

اسپوتنیک نوشت: گزینه دخالت نظامی بارها از سوی مقام های آمریکایی مورداشاره قرار گرفته شده است و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفت هر ابزار و گزینه ای همچنان روی میز است هر چند گروه لیمای آمریکای لاتین (متشکل از کشورهای آمریکای لاتین و کانادا) مخالف چنین سناریویی است.

 

آمریکا، مجوز شورای امنیت سازمان ملل برای استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا را ندارد. این کشور از خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا حمایت کرده واو را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت می شناسد.

 

روسیه، چین، ترکیه و تعدادی از دیگر کشورها نیز مادورو را رهبر مشروع ونزوئلا می دانند. با وجود تلاش های گوایدو برای سرنگون کردن رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، او همچنان در راس قدرت است و کنترل نیروهای مسلح و صنعت نفت این کشور را در اختیار دارد.

 

پمپئو مدعی است حمایت روسیه و چین از مادور خروج رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت را دشوار تر کرده است. وی روسیه را متهم کرده که «بدون مجوز در امور ونزوئلا دخالت می کند».

 

اسپوتنیک نوشت: این اتهام آمریکا در حالی مطرح شده که روسیه هرگز از توافقات همکاری نظامی که با چاوز امضا کرده ، پا را فراتر نگذاشته است.

ایرنا

زمینه‌چینی برای امکان‌پذیر‌کردن برخورد نظامی با سپاه پاسداران و به تبع آن با جمهوری اسلامی

بیانیۀ حزب تودۀ ایران: خطرِ موضع‌گیری‌های خطرناک و مداخله‌جویانۀ دولت ترامپ و سیاست‌های نابخردانهٔ رژیم ولایت فقیه برای حاکمیت ملی ایران

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, رویارویی نظامی, ژاپن, عربستان سعودی, فرانسه, کانادا

واشنگتن پست: ترامپ بر طبل جنگ می‌کوبد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله‌ای (تحریک‌آمیز) با اشاره به اقدام اخیر دونالد ترامپ در قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروههای تروریستی نوشت: سیاست داخلی آمریکا عالمی است فاقد دور اندیشی و ترامپ بر طبل جنگ می‌کوبد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, مقاله