گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

گام‌های لرزان اروپا برای استقلال نظامی از ایالات متحده

وزیران دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به تهدیدهای موجود علیه منافع قاره سبز، در حالی از تدوین راهبرد نظامی مستقل اروپا تا سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند که همچنان چالش‌های بزرگی در این راه‌ وجوددارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه, فرانسه, ناتو, نروژ

سی ان ان؛ اروپا دیگر نمی‌تواند همچون قبل به آمریکا اعتماد کند

این پنهانی نیست که دونالد ترامپ طرفدار اتحادیه اروپا نیست. در چهار سال گذشته این رئیس جمهور آمریکا درباره بریگزیت مثبت صبحت کرده و مدعی شده که این بلوک برای “سود جستن از آمریکا” ایجاد شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, ژئوپلیتیک, مجارستان, هلند

مکرون: غرب ضعیف شده؛ با مسکو گفتگو می‌کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید غرب در حال ضعیف شدن است و همچنین امنیت اروپا نیازمند ناتو است.

 

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بر خلاف مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود غرب قوی‌تر از گذشته است، تاکید کرد که بلوک غرب تضعیف شده است.

 

رئیس‌جمهور فرانسه شرایط اوکراین را نشانه ضعف غرب برشمرد و تاکید کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه فایده‌ای نداشته‌اند.

 

وی که روز شنبه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ سخن می‌گفت تاکید کرد که امنیت اروپا نیازمند ناتو است. وی قبلا ناتو را دچار مرگ مغزی توصیف کرده بود.

 

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که او نه ضدروسی است نه طرفدار روسیه، بلکه طرفدار اروپاست و از همین رو به دنبال گفت‌وگوهای راهبردی با مسکو است.

 

او تاکید کرد که اروپا باید یک گزینه راهبردی در اختیار روسیه قرار دهد چرا که روس‌ها به شریک اروپایی نیاز دارند؛ با این حال مکرون گفت که روسیه به‌دنبال بی‌ثبات‌سازی دموکراسی‌های غربی است.

 

مکرون همچنین وضعیت در استان ادلب سوریه را غیرقابل قبول خواند و بر گفت‌وگو با روسیه در خصوص وضعیت این منطقه تاکید کرد.

 

وی از اتحادیه اروپا نیز انتقاد کرد و خواستار افزایش بودجه آن شد تا در حوزه فناوری‌های نو از چین و آمریکا عقب نماند. به گفته مکرون، «ما در حال تبدیل شدن به قاره‌ای هستیم که به آینده خود باور ندارد.»

 

مکرون افزود: «ما برای آینده خود به اندازه کافی سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم … و این تنها راه آشتی با طبقات متوسط [جوامع] ماست.»

خبرآنلاین

دبیرکل ناتو به‌ تلاش‌های مرکل و مکرون در زمینه تاسیس یک تشکیلات نظامی اروپایی هشدار داد

دبیر کل ناتو در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ از طرحهای آلمان و فرانسه در زمینه تاسیس یک تشکیلات نظامی اروپایی انتقاد کرد و آن را باعث تضعیف روابط فراآتلانتیک خواند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, فرانسه, ناتو

هایکو ماس: دورانی که آمریکا مثل پلیس جهانی رفتار می‌کرد، به سر آمده است

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر اینکه دوره‌ای که آمریکا همانند یک پلیس جهانی رفتار می‌کرد، به پایان رسیده، گفت: مراکز تصمیم‌گیری درباره بسیاری از مسایل مورد اختلاف تغییر کرده‌اند و آینده خاورمیانه در آستانه یا سوچی تعیین خواهد شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, لیبی

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار ایجاد سپر هسته‌ای مشترک با فرانسه شد

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در آستانه برگزاری این اجلاس مهم با اشاره به اینکه اروپا دیگر نمی‌تواند به حمایت‌های آمریکا تکیه کند، خواستار مذاکرات آلمان با فرانسه برای تشکیل یک سپر هسته‌ای مشترک شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, غرب اروپا, فرانسه