هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

اتحادیه اروپا از اصرار ایالات متحده بر مصادره دارایی‌های روسیه خشمگین است. به گزارش واشنگتن پست (WP)، مقامات کشور‌های اروپایی نمی‌خواهند دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را مصادره کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به گفته این منابع، اروپایی‌ها بیم آن دارند که توقیف دارایی‌ها نه تنها قوانین بین‌المللی را نقض کند، بلکه اعتماد سرمایه گذاران ... عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

مکرون: اروپا برای تامین امنیت خود، دیگر نباید روی آمریکا حساب کند

رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی در جمع سفرای این کشور، ضمن انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، تاکید کرد که اروپا برای تامین امنیت خود دیگر نباید روی واشنگتن حساب باز کند.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند، آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه، سوریه و لیبی از جمله موضوعات مهمی بودند که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود به آنها پرداخت.

 

رئیس جمهوری فرانسه گفت: اروپا در زمینه دفاعی به پیشرفت های خوبی رسیده است. پیشرفت در زمینه همکاری دفاعی در اروپا در طول یکسال گذشته، بی سابقه بوده است. اروپا نمی تواند امنیت خود را به آمریکا متکی کند و از این به بعد ما نباید برای تامین امنیت خود به روی واشنگتن و کمک های آن حساب باز کنیم.

 

وی با بیان اینکه اروپا باید از نتیجه پایانی جنگ سرد میان آمریکا و روسیه درس عبرت بگیرد، ادامه داد: از این به بعد، با توجه به تحولات جهانی ، اروپا باید خود مسئولیت تامین امنیت خود را بر عهده بگیرد.

 

رئیس جمهوری فرانسه درباره بحران سوریه نیز گفت: راه حل دائم برای بحران سوریه، راه حل سیاسی است و ما با سازمان های غیردولتی برای کمک رسانی به سوریه همکاری می کنیم.

 

درباره لیبی نیز باید بگویم که وزارت خارجه فرانسه از هیچ تلاشی برای برقراری ثبات و امنیت در این کشور فروگذاری نکرده است. آنچه این روزها در لیبی نگران کننده است، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و قاچاق انسان است و برای رسیدن به هر ثباتی بیش از هر چیز باید به این سه پدیده شوم غلبه کنیم.

 

وی افزود: فرانسه با تصویب قانون جدید برای مبارزه با همه اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم تلاش می کند.

 

رئیس جمهور فرانسه همچنین در این سخنرانی خواستار گسترش روابط با چین و روسیه شد و تاکید کرد که پاریس باید به دنبال برقراری روابط با آسیا از طریق گفتگو با مسکو و پکن باشد.

ایرنا

رویترز از کمک ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران خبر داد

رویترز نوشت: اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای قبول کرده که برای حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران و جبران تاثیرات تحریم‌های مجدد آمریکا بر کشورمان، مبلغ ۱۸ میلیون یورو را به ایران پرداخت کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خبر

فایننشال تایمز: ترکیه در راه تشکیل ائتلاف‌هایی جدید است

فایننشال تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: متاثر از تحریم آمریکا، اردوغان ائتلاف هایی جدید تشکیل خواهد داد که هرگز به مذاق غرب خوش نخواهد آمد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, عربستان سعودی, قطر