دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

موگرینی از آمریکا خواست در سیاست‌های اروپا دخالت نکند

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ضمن هشدار به رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص مداخله در سیاست‌های اروپا تاکید کرد، روابط این بلوک با واشنگتن معاملاتی و واقع بینانه خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا این اظهارات را در روز دوم سفر دو روزه‌اش به واشنگتن مطرح کرد.

 

وی گفت: ما در سیاست‌های آمریکا دخالت نمی‌کنیم و انتظار داریم که آمریکا نیز در سیاست‌های اروپا دخالت نکند.

 

این اظهارات موگرینی پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ‌آمریکا مرتبا بریگزیت را تحسین کرده و آن را اتفاقی عالی دانسته و گفته که رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بسیار هوشمندانه بوده است.

 

موگرینی گفت: همبستگی و وحدت اتحادیه اروپا امروز بیشتر از چند ماه گذشته است. انگلیس برای دست کم دو سال دیگر یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند و تا زمانی که از این بلوک خارج نشود، نمی‌تواند با هیچ کشور ثالثی درباره توافقات تجاری دوجانبه مذاکره کند.

 

در ژانویه سال جاری میلادی‌ آنتونی گاردنر، سفیر وقت آمریکا در اتحادیه اروپا گفته بود که ترامپ با حمایت از بریگزیت از تجزیه اروپا حمایت می‌کند؛ پیامدی که به گفته وی به نفع آمریکا نخواهد بود.

 

موگرینی در جریان این سفر همچنین گفت: به دنبال نشست‌هایی که با دولت ترامپ داشتم کاملا مطمئن شدم که آمریکا به دنبال کردن توافق اتمی با ایران متعهد است. در این نشست‌ها شنیدم که آمریکا قصد دارد تا به اجرای کامل این توافقنامه اتمی ادامه دهد.

 

وی همچنین گفت: دولت جدید آمریکا هنوز هیچ تصمیمی درخصوص سفیر جدید کشورش در اتحادیه اروپا و همچنین درخصوص راه‌هایی برای بهبود مذاکرات تجاری متوقف شده میان آمریکا و اروپا اتخاذ نکرده است.

 

موگرینی در آغاز سری نشست‌ها با مقامات ارشد آمریکا گفت: امیدوارم با دولت ترامپ به تفاهم برسم.

ایسنا

قدرت‌های اروپایی در تلاش برای هموار کردن تحریم‌های بیشتر علیه نظام سوریه

فرانسه، انگلیس و آلمان تلاش دارند تا امروز (دوشنبه) اعضای اتحادیه اروپا را به محکوم کردن کمپین هوایی روسیه در سوریه متقاعد کرده و راه را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه نظام بشار اسد هموار کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد تا به تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های ... قدرت‌های اروپایی در تلاش برای هموار کردن تحریم‌های بیشتر علیه نظام سوریه

ادامه

جهان, خبر, سوریه, غرب اروپا