هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

مورفی: با هماهنگی وزارت خارجه آمریکا به دیدار ظریف رفتم

سناتور کریس مورفی با انتقاد از سیاست‌های ترامپ در مورد ایران گفت: پیش از ملاقات با محمد جواد ظریف به وزارت امور خارجه آمریکا اطلاع داده بودم.  

 

به گزارش ایرنا؛ به دنبال انتقادات رییس جمهوری آمریکا از ملاقات‌های سناتور مورفی با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، مورفی در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: سیاست ترامپ در مورد ایران فاجعه آمیز بوده است.

 

مورفی همچنین در دفاع از ملاقات خود با ظریف گفت: این ملاقات بخشی از وظیفه وی به عنوان عضو کمیته روابط خارجی سنا و عضو کمیته فرعی سنا در امور خاورمیانه و مبارزه با تروریسم بوده است.

 

سناتور ایالت کنتیکت افزود: واقعیت خطرناک این است که دولت (ترامپ) حاضر به گفت و گو با ایران نیست و باید گفت که در حقیقت سیاست ترامپ درباره ایران کاملاً فاجعه آمیز بوده است زیرا ایران امروز از آنچه در ابتدای دوره ریاست جمهوری ترامپ بود، قدرتمندتر است.

 

به دنبال تایید دیدار مورفی سناتور دمکرات با ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، رییس جمهوری امریکا در توییتی این اقدام را نقض قانون لوگان دانست.

 

ترامپ هفته گذشته در پیامی توییتری نوشت: جان کری وزیر اسبق امورخارجه آمریکا و مورفی با احترام به ایران، قانون لوگان را نقض کرده‌اند و اگر یک جمهوریخواه این کار را انجام داده بود، با نتایج بسیار جدی مواجه می‌شد.

 

بر اساس قانون لوگان هر شهروند آمریکایی که بدون مجوز دولت به طور مستقیم یا غیر مستقیم با دولت‌های خارجی که با ایالات متحده در تنش هستند رابطه یا مکاتبه‌ای داشته باشد به کمتر از سه سال زندان یا جریمه نقدی و یا هر دوی این‌ها محکوم خواهد شد.

 

سناتور مورفی چهارشنبه شب گذشته در پیامی توئیتری سیاست ترامپ رییس جمهوری آمریکا در قبال ایران را شکست خورده توصیف کرد و گفت که این سیاست باعث شد تهران برنامه هسته‌ای خود را از سرگرفته و به نیروهای آمریکایی حمله کند.

 

سناتور دمکرات که این پیام را در پاسخ به توئیت انتقادی ترامپ می‌نوشت، افزود: برای اطلاع شما، من مقام دوم کمیته فرعی خاورمیانه در کمیته روابط خارجی سنا هستم. دیدار با رهبران منطقه‌ای دقیقا کار من است.

 

تارنمای «فدرالیست» هفته گذشته گزارش داد که گروهی از سناتورها به ریاست مورفی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با ظریف دیدار کرده‌اند.

 

مورفی نیز در پاسخ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من در مونیخ با وزیر خارجه ایران دیدار کردم. صحبت نکردن با دشمنان، خصوصا در بحبوحه چرخه‌ تشدید تنش‌ها، مساله خطرناکی است.

ایرنا

شورای امنیت از تصویب قطعنامه‌ درخواست برای آتش‌بس در ادلب بازماند

شورای امنیت در جلسه روز چهارشنبه از تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای با درخواست برای آتش‌بس در استان ادلب بازماند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه

عبدالباری عطوان؛ واکاوی شکست مذاکرات روسیه و ترکیه درباره ادلب

دور سوم مذاکرات دو هیئت امنیتی و نظامی روسیه و ترکیه در مسکو درباره وضعیت بحران زده ادلب متوقف شد و علت آن پایبندی مسکو به تمامی شروط لازم برای نابودی گروه‌های مسلح ذکر شده در لیست تروریست‌ها، بازگشت کنترل کامل شهر و حومه آن به حاکمیت سوریه مطابق با توافقنامه سوچی و مخالفت با ... عبدالباری عطوان؛ واکاوی شکست مذاکرات روسیه و ترکیه درباره ادلب

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه