«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

مورالس حضور احتمالی ناتو در آمریکای لاتین را رد کرد

رئیس جمهوری بولیوی حضور احتمالی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) در منطقه آمریکایی لاتین را رد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا، اوو مورالس روز گذشته دوشنبه، تصریح کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی    (ناتو) برابر است با’ جنگ، مداخله و غارت منابع طبیعی’.

 

این موضع گیری مورالس در واکنش به گمانه زنی ها درباره حضور احتمالی ناتو در منطقه آمریکای لاتین با همکاری کلمبیا مطرح شده است.

 

رئیس جمهوری بولیوی ضمن رد هرگونه حضور ناتو در منطقه آمریکای لاتین تصریح کرد که این سازمان بین المللی به دنبال اماده شدن برای مداخله در ونزوئلا است.

 

وی از مقامات کلمبیا خواست حضور ناتو در آمریکای لاتین را تضمین نکنند. کلمبیا اخیرا به اولین هم پیمان ناتو در منطقه آمریکای لاتین تبدیل شد.

 

کلمبیا در سال ۲۰۰۶ تلاش کرد تا به ناتو بپیوندد اما به دلیل عدم تبعیت معیار جغرافیایی حضورش در این سازمان رد شد.

 

سپس در سال ۲۰۱۳ بوگوتا توافق نامه همکاری و تبادل اطلاعات امضا کرد. این اولین توافق نامه همکاری میان ناتو با یک کشور آمریکای لاتین است.

 

مورالس در این راستا تصریح کرد که ورود ناتو به منطقه آمریکای لاتین راهی برای ارعاب کشورهایی است که با سیاستهای امریکا موافق نیستند.

 

رئیس جمهوری بولیوی در ادامه از جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب خواست تا نسبت به تثبیت آمریکای لاتین به عنوان ‘منطقه صلح’ متعهد شوند.

ایرنا

با وجود حمایت کوبا از جبهه پولیساریو، مغرب روابط دیپلماتیک خود را با این کشور از سر گرفت

«بوغالب العطار » سفیر جدید مغرب در کوبا روز جمعه، استوار نامه خود را تقدیم «میگل دیاز کانل»رئیس جمهوری کوبا کرد و این گونه دو کشور پس از ۳۸ سال، روابط رسمی را از سر گرفتند.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, شمال افریقا, کوبا, مراکش

مادورو: معاون ترامپ یک افعی سمی است

به گزارش  خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه در بخشی از تور آمریکای جنوبی وارد اکوادور شد و به دنبال تقویت فشار منطقه‌ای بر ونزوئلا به دنبال پیروزی مجدد نیکولاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه است که از نظر ایالات متحده آلوده به تقلب بود.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ونزوئلا