نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

موافقت کنگره شیلی با طرح استیضاح رئیس جمهوری این کشور

مجلس نمایندگان شیلی طرح استیضاح رئیس جمهوری این کشور را برای رسیدگی به اتهامات مرتبط با «اسناد پاندورا» و سایر اتهامات مالی تصویب کرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه ال فینانسیرو مکزیک، در پی افشای ارتباط «سباستین پینیرا» رئیس جمهوری شیلی با تحقیقات جنجالی «اسناد پاندورا»، مجلس نمایندگان این کشور صبح روز سه شنبه طرح استیضاح وی را تصویب کرد. مجلس این کشور در راستای رسیدگی به درخواست محاکمه سیاسی وی از سوی مخالفان، طرح استیضاح رئیس جمهوری را به جریان انداخته است.

 

براساس تحقیقات رسانه ای، رئیس جمهوری شیلی متهم به فروش یک پروژه معدنی چند میلیونی دلاری و در چارچوب معافیت های مالیاتی شده است.

 

پینیرا علاوه بر اقدام به فروش معدن دومینگا در جزایر ویرجینیای انگلیس به دلیل جرائم رشوه خواری و فسادهای مالیاتی تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

 

طرح استیضاح رئیس جمهوری پس از تصویب در مجلس نمایندگان با ۷۸ درصد آراء موافق و ۶۷ درصد مخالف و ۳ درصد ممتنع، به مجلس سنا راه پیدا کرد.

 

مجلس سنای شیلی در حالی به این حکم رسیدگی می کند که کمتر از دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) باقی است.

 

براساس اسناد منتشر شده در طرح استیضاح، رئیس جمهوری شیلی متهم به «نقض آشکار قانون اساسی» و «اصل عدم حسن نیت» و «به خطر انداختن آبروی ملت» شده است.

 

در مقابل، وکیل پینیرا خواستار رد متن اتهامی شد و آن را ضربه به قانون و یک مانور سیاسی انتخاباتی خواند.

 

درصورت تصویب این طرح از سوی مجلس سنا، سباستین پینیرا در حالی از سمت خود کنار خواهد رفت که تا پایان دوره ریاست جمهوری وی در ماه مارس (دی- بهمن) زمانی باقی نمانده است.

 

این دومین باری است که طرح محاکمه سیاسی پینیرا در طول دوره ریاستش مطرح می شود. نخستین بار در سال ۲۰۱۹ بود که در پی سرکوب خشونت آمیز اعتراضات مردمی، متهم به نقض حقوق بشر شد.

 

مهرماه گذشته نیز نمایندگان مخالف در پارلمان شیلی به دنبال افشاگری ها در اسناد پاندورا درباره نقش «سباستین پینیرا» رئیس جمهوری این کشور در معاملات  تجاری ساحلی مشکوک، خواستار برکناری وی شده بودند.

ترمیم دستمزد، جلسه‌های شورای عالی کار، و راهبرد آزادسازی مزد

درحالی‌که از اعتصاب‌ها و اعتراض‌های کارگران صنعت نفت، کارگران معادن مس و زغال‌سنگ کرمان، اعتصاب شش‌روزۀ کارگران ابنیه فنی در ناحیه ریلی آذربایجان آذربایجان گرفته تا نیشکر هفت‌تپه، اعتراض‌های چندهفته‌ای سراسری آموزگاران و بازنشستگان، اعتراض‌های پی‌درپی پرستاران برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تبدیل وضعیت قراردادشان و مطالبهٔ دستمزدی مطابق نرخ تورم، و مبارزه ... ترمیم دستمزد، جلسه‌های شورای عالی کار، و راهبرد آزادسازی مزد

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سیاسی, عدالت اجتماعی, فساد, کارگری, مقاله

دزدی دولت ولایی از جیب بازنشسته‌ها و اعتراض آنان به سفره خالی

جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد صبح امروز دوشنبه (۳آبان ماه) با سفر به تهران به صورت نمادین با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد خواستار بر آورده شدن مطالبات بازنشستگی خود شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فساد, کارگری