خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه، قطعنامه‌ای را درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل تصویب کرد. به گزارش ایسنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد. به نقل از الجزیره، این پیش‌نویس همچنین بر ... تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, پاکستان, جنایات جنگی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دیوان بین‌المللی دادگستری نوشت: فلسطینی‌های ساکن در غزه با وخامت اوضاع زندگی مواجه هستند و گرسنگی و ... دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قحطی در غزه

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, گرسنگی

اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

به‌قلم رفیق “جرمی کرونین”، سیاستمدار و رهبر سرشناس حزب کمونیست آفریقای جنوبی یافته‌های دیوان بین‌المللی دادگستری مبتنی بر اینکه یورش هولناک اسرائیل به مردم غزه مورد نسل‌کشی‌ای پذیرفته شده است رویدادی برجسته‌ به‌شمار می‌رود. این حکم، تلاش اسرائیل را برای جلوگیری از آنچه اکنون به رسیدگی قضایی‌ای بنیادی در مورد ارتکاب جنایت علیه بشریت از ... اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جنایات جنگی, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, کانادا

موافقت دادگاه کیفری بین‌المللی با آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی در افغانستان

قضات دادگاه کیفری بین‌المللی امروز (پنج‌شنبه) اجازه آغاز تحقیقات درباره اتهامات جنایات جنگی در افغانستان توسط طالبان، نیروهای افغان و نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا را صادر کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حکم راه را برای فاتو بنسودا،‌ دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی برای انجام تحقیقات درباره جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در افغانستان که ممکن است توسط طالبان، نیروهای افغان و یا نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا صورت گرفته باشد، باز می‌کند.

 

بر اساس حکم قضات تجدید نظر دادگاه قرار است درباره جرائم احتمالی که از اول مه سال ۲۰۰۳ میلادی در افغانستان انجام شده است و از جمله نقش احتمالی سربازان آمریکایی حاضر در افغانستان در این جنایات، تحقیق شود.

 

به این ترتیب عملکرد نیروهای آمریکا از زمان حمله به طالبان در افغانستان زیر ذره بین دادگاه کیفری بین المللی قرار خواهد گرفت.

 

بر اساس حکم این دادگاه مستقر در لاهه، عملکرد نیروهای آمریکایی و دیگر طرف‌ها در جنگ افغانستان از آغاز فعالیت آنان در افغانستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

سال گذشته میلادی قضات مراحل مقدماتی دادگاه کیفری بین‌المللی اذعان کردند که جنایات گسترده‌ای در افغانستان صورت گرفته است اما با آغاز تحقیقات در این زمینه مخالفت کرده‌ بودند.

 

پیشتر دادگاه کیفری بین‌المللی درخواست آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی در افغانستان را رد کرده‌ و در بیانیه‌ای گفته بود: قضات دادگاه معتقدند انجام تحقیقات درباره اتهامات جنایات جنگی در افغانستان درحال حاضر نمی‌تواند به سود تامین عدالت باشد.

 

فاتو بنسودا اواخر سال ۲۰۱۷ از قضات دادگاه بین‌المللی درخواست کرد به وی اجازه دهند تا اتهامات جنایات جنگی علیه طالبان، نیروهای دولت افغانستان و نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان از جمله نظامیان آمریکایی را مورد تحقیق قرار دهد.

 

آمریکا هیچ‌گاه عضو دادگاه کیفری بین‌المللی نشد و صلاحیت این دیوان برای انجام تحقیق در مورد شهروندان آمریکایی را به این دلیل که “حاکمیت ملی آمریکا” را تهدید می‌کند، به رسمیت نمی‌شناسد.

 

۱۲۳ کشور از جمله افغانستان و تمام کشورهای اتحادیه اروپا اعضای داگاه کیفری بین‌المللی است.

سازمان ملل: ترکیه مسئول جرایم جنگی شورشیان “ارتش ملی سوریه” است

کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد، عملیات ترکیه فاجعه انسانی سوریه را تشدید کرده و آنکارا باید مسؤولیت جنایات گروه‌هایی را که آموزش داده، بر عهده بگیرد.

ادامه

ترکیه, جنایات جنگی, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه