چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

مهم‌ترین اخبار انتخابات آمریکا؛ ۲۶۴ رای الکترال برای بایدن و ۲۱۴ رای برای ترامپ

تازه ترین آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه نشان می‌دهد، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است و به گزارش رسانه های آمریکایی فاکس نیوز و سی.ان.ان در آستانه ورود به کاخ سفید قرار بگیرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از فاکس نیوز، بایدن لحظاتی قبل ۱۶ رای ایالت حساس میشیگان را به خود اختصاص داد تا اختلاف خود را با ترامپ افزایش دهد.

 

در صورتی که بایدن بتواند ۶ رای ایالت نوادا را به دست آورد، کلید کاخ سفید را از ترامپ دریافت خواهد کرد.

 

سی.ان.ان: پیشتازی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰

 

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ساعت یک و ۴۰ دقیقه بامداد روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: بایدن با کسب ۲۵۳ رای الکترال در آستانه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قرار دارد. ترامپ که تا بعدازظهر چهارشنبه شانس بسیاری برای ماندن در کاخ سفید داشت با از دست دادن آراء میشیگان و ویسکانسین، امیدهایش کاهش یافت.

 

از سوی دیگر، برخی کارشناسان دو روز تا حتی یک هفته را برای اعلام نتیجه نهایی پیش بینی کرده و علت آن را طولانی شدن شمارش آرای پستی دانسته‌اند که این بار به دلیل شیوع کرونا در مقایسه با دوره های قبلی انتخابات آمریکا بسیار گسترده بوده است.

 

ناظران معتقدند که بیشتر آرای پستی از آن دموکرات ها و طرفداران بایدن است.

 

برخی کارشناسان با توجه به رفتار نامتعارف و اظهارات تند و خشن نامزدهای انتخابات آمریکا، احتمال درگیری‌ها در شهرهای مختلف آمریکا بعداز اعلام نتایج را داده اند.

 

ترامپ تا این لحظه مدعی « پیروزی بزرگ شده» اما گفته که دموکرات ها در صدد « دزدیدن نتایج انتخابات» هستند و در مقابل بایدن هم به طرفدارانش گفته است که در خصوص پیروزی احساس خوبی دارد و بهتر است تا شمارش آخرین ارا صبر کنند.

 

فرماندار پنسیلوانیا: شمارش آرا چهارشنبه تمام نمی‌شود

 

فرماندار پنسیلوانیا با اظهار اینکه شمارش آرا در حال انجام است، گفت نتایج انتخابات این ایالت در روز چهارشنبه کامل نخواهد شد.

 

تام ولف روز چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: مهمترین چیز این است که ما نتایج دقیق داشته باشیم ، حتی اگر این کار کمی بیشتر از آنچه ما عادت کرده‌ایم طول بکشد.

 

وی با بیان اینکه سه میلیون رای در حال شمارش است، ادامه داد:این یک سیستم جدید است و دارد کار می‌کند. میلیون‌ها برگه رای باید شمارش شود.

 

پنسیلوانیا یکی از ایالت‌های سرنوشت ساز در این دوره از انتخابات است که رقابت بسیار تنگاتنگی در آن وجود دارد.

 

این ایالت، ۲۰ رای الکترال دارد و می‌تواند ترامپ را با شکست مواجه سازد.

 

مدیر کمپین بایدن از پیروزی در ایالت‌های کلیدی خبر داد

 

مدیر کمپین انتخاباتی بایدن چهارشنبه شب گفت که نامزد دموکرات ها توانسته در ایالت‌های سرنوشت ساز و کلیدی مانند ویسکانسین در مقابل ترامپ پیروز شود.

 

“جن اومالی دیلون” در جمع خبرنگاران گفت: جو بایدن در مسیر پیروزی در این انتخابات است و وی رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده خواهد بود.

 

دیلون افزود: تا بعد از ظهر امروز، وی با کسب بیش از ۲۷۰ رأی الکترال پیشرو خواهد بود.

 

دادگاه پنسیلوانیا شکایت ترامپ در اعتراض به نحوه شمارش آرا را رد کرد

 

دادگاه ایالتی پنسیلوانیا بامداد پنجشنبه شکایت کمپین ترامپ در مورد نحوه برگزاری و شمارش آرای انتخاباتی در این ایالت را رد کرد.

 

کمپین ترامپ پیش از این طی شکایتی مدعی شده بود که به مقامات انتخاباتی جمهوری‌خواه اجازه نظارت بر نحوه آغاز و شمارش آرا در صندوق های ایالت پنسیلوانیا داده نشده است.

 

قاضی دادگاه پنسیلوانیا گفت: ناظران (به طور معمول) پای صندوق های رای برای نظارت حضور نداشته اند، بنابراین به نظر می رسید که هیئت انتخابات در شهر فیلادلفیا از قوانین ایالتی پیروی کرده است.

 

قاضی در ادامه افزود: در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا، وی مانع حضور مقامات انتخاباتی برای نزدیک شدن به صندوق های شمارش آرا نمی شود.

 

تیم بایدن برای انتقال ریاست جمهوری از ترامپ آماده می‌شود

 

روزنامه “وال استریت ژورنال” بامداد پنجشنبه نوشت: با وجود آنکه هنوز نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما تیم بایدن در حال برنامه‌ریزی برای انتقال ریاست جمهوری از ترامپ است.

 

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود نوشت: تیم انتقال بایدن که متشکل از گروهی از متخصصان سیاستمدار متعهد به اجرای برنامه‌های وی هستند، در حال برنامه‌ریزی برای اعزام کارکنان به آژانس‌های فدرال پس از اعلام برنده شدن نامزد دموکرات‌ها هستند.

 

این تیم ماه‌ها در حال برنامه ریزی برای جلوگیری از احتمال عدم همکاری دولت ترامپ با مشاوران بایدن بوده است زیرا آنها آماده می‌شوند تا وی به طور بالقوه کاخ سفید را تصاحب کند.

 

نتایج انتخابات نوادا جمعه مشخص می‌شود

 

با توجه به رقابت تنگاتنگ نامزد دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، مقامات ایالت نوادا بامداد پنجشنبه اعلام کردند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت تا فردا (جمعه به وقت ایران) به طول خواهید کشید.

 

مقامات انتخاباتی نوادا می‌گویند که آنها انتظار دارند آخرین نتایج انتخابات در این ایالت که دارای ۶ رای الکترال است، روز پنجشنبه (به وقت محلی) منتشر کنند.

 

“جنیفر راسل” مدیر ارتباطات ایالت نوادا در این باره به سی ان ان گفت: نتایج نهایی انتخابات این ایالت در ظهر پنجشنبه اعلام خواهد شد.

 

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رقابت انتخاباتی در ایالت نوادا بسیار نزدیک است و مقامات انتخاباتی تا کنون ۷۵ درصد از آرا را شمرده و بایدن تا کنون توانسته ۵۸۸ هزار و ۲۵۲ رای معادل ۴۹.۳ درصد از آرای را به خود اختصاص دهد.

 

ناظران بین‌المللی انتخابات: هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد

 

ناظران بین‌المللی انتخابات بامداد پنجشنبه اعلام کردند که هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد و ادعاهای دونالد ترامپ بی اساس هستند.

 

“اورسولا گاچک” رئیس مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما احساس می کنیم که این ادعاها مبنی بر تخلفات سیستمی در این انتخابات هیچ پایه محکمی ندارد.

 

گاچک در ادامه افزود: تیم نظارت انتخابات در ایالات متحده باقی خواهد ماند تا شمارش نهایی آرا و چالش های قانونی را مشاهده کند.

 

“مایکل گئورگ لینک” دیپلمات سابق آلمانی که به عنوان هماهنگ کننده ویژه مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا خدمت می کرد گفت: ادعاهای بی اساس درباره کمبودهای سیستماتیک به ویژه توسط رئیس جمهور فعلی، از جمله در شب انتخابات، به اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک آسیب می رساند.

 

پلوسی: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی دارد

 

رییس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی در کاخ سفید دارد.

 

نانسی پلوسی در این نامه تاکید کرد که مردم آمریکا صدای خود را به وضوح در صندوق‌های رای به تصویر کشاندند و جو بایدن و کامالا هریس را به کاخ سفید می‌فرستند.

 

این برای اولین بار است که پلوسی با اشاره به رقابت‌های سخت برای حفظ قدرت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در مورد وضعیت رقابت‌های ریاست جمهوری اظهار نظر می‌کند.

 

پلوسی همچنین از همکارانش خواست تا هنگام شمارش آرای نهایی و تکمیل رقابت‌ها صبور باشند.

اعلام منطقه پرواز ممنوع در اطراف اقامتگاه بایدن

اطراف اقامتگاه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاور و چند منطقه دیگر این شهر، منطقه پرواز ممنوع اعلام شد، امری که می‌تواند نشان از پیروزی احتمالی وی داشته باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, خبر

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ شورش در پورتلند و سیاتل + فیلم

شهرهای پورتلند و سیاتل آمریکا شب گذشته (چهارشنبه شب) به وقت محلی به صحنه درگیری میان مخالفان توقف شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری و نیروهای پلیس تبدیل شد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, ویدیو

ادعاهای بایدن و ترامپ برای پیروزی، سایه خشونت وابهام برانتخابات آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی در آخرین سخنرانی، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد که هنوز شمارش آرا، به ویژه در سه ایالت کلیدی به پایان نرسیده و او با ۲۱۳ رای مجمع گزینندگان، دست کم ۲۵ رای از رقیب خود، جو بایدن عقب است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فساد