بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

مهلت ۹۰ روزه اتحادیه اروپا به واشنگتن برای معافیت از تعرفه‌ها / واکنش آلمان، کره جنوبی و چین در این رابطه

اتحادیه اروپا هشدار داد در صورتی که آمریکا کشورهای این اتحادیه را از تعرفه های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم معاف نکند، تا ۹۰ روز دیگر برای اقدامات پادمانی براساس قوانین سازمان تجارت جهانی اقدام خواهند کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «سیسیلیا مالمستروم» کمیسر بازرگانی اتحادیه اروپا که روز شنبه با رابرت لایتهایز نماینده تجاری آمریکا در بروکسل دیدار خواهد کرد، هشدار داد که این اتحادیه تا ۹۰ روز دیگر برای انجام اقدامات پادمانی علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی خواهد رفت.

 

در حالی که اتحادیه اروپا خواهان معاف شدن از تعرفه های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم از سوی واشنگتن است، مالمستروم گفت که دیدار روز شنبه همه مشکلات را حل نخواهد کرد.

 

پیشتر نیز «یورکی کاتاینن» نائب رئیس کمیسیون اروپا سخنان ترامپ درباره تجارت جهانی را «حمایت گرایانه» خوانده و گفت: باید مشخص کنیم که خواهان تجارت قاعده مندیم یا قاعده زور و قدرت که اکنون شاهد آن هستیم.

 

وی همچنین خواهان گفت و گو با مقام های آمریکایی برای شفاف سازی در این زمینه شد و تاکید کرد: با این وجود، کارهای مقدماتی برای اقدامات متقابل را دنبال خواهیم کرد، اما امیدواریم مجبور به استفاده از آن ها نباشیم.

 

مجتمع های صنعتی اتحادیه اروپا از کمیسر بازرگانی این اتحادیه خواسته اند که اقدامات متقابل انجام دهد.

 

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: شاهد بحث های زیادی در آمریکا درباره تعرفه فولاد هستیم و به آن احترام می گذاریم. در اتحادیه اروپا هرگز سیاست های حمایت گرایانه اقتصادی نخواهیم داشت؛ این روش اروپایی نیست اما روشن است که درصورت نیاز از منافع خود دفاع خواهیم کرد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب به ۲۵ و ۱۰ درصد افزایش داد که اعتراض بسیاری از کشورهای جهان به ویژه چین و اتحادیه اروپا را به دنبال داشت.

 

هشدار صدراعظم آلمان به ترامپ: اروپا قادر به واکنش است

 

درحالی که ‘دونالد ترامپ’ با وضع تعرفه های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم خطر یک جنگ تجاری را ایجاد کرده است، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از گفت وگوهای اتحادیه اروپا با آمریکا حمایت کرد اما درعین حال هشدار داد: اروپا قادر به واکنش است.

 

مرکل روز جمعه در نمایشگاهی اقتصادی در مونیخ گفت: من مایل نیستم لحن مبارزه جویانه ای اتخاذ کنم چرا که چنین کاری کمک نمی کند اما اعمال تعرفه های بیشتر اقدام خوبی نیست. این مساله روی اقتصاد – و نه فقط برای یک کشور – تاثیر خواهد داشت.

 

وی با هشدار درخصوص راه افتادن جنگ تجاری در نتیجه اقدام آمریکا در افزایش تعرفه واردات ، افزود: ما اطمینان داریم که این مساله در نهایت به ضرر همه خواهد بود. در چنین اقداماتی هیچ کسی در نهایت نمی تواند برنده باشد و نخواهد بود و به همین علت ما همچنان به دنبال گفت وگو خواهیم بود اما البته ما در اروپا نیز قادر به واکنش خواهیم بود.

 

احتمال شکایت کره جنوبی به سازمان تجارت جهانی از آمریکا

 

کره جنوبی که سومین صادرکننده فولاد به آمریکا است، هشدار داد در صورتی که از تعرفه های جدید معاف نشود، به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «پایک اون-گیو» وزیر بازرگانی کره جنوبی با ابراز تاسف از افزایش تعرفه واردات فولاد از سوی آمریکا، گفت: این اقدام ضربه ای جدی به صادرات فولاد کره جنوبی به آمریکا وارد خواهد کرد.

 

کره جنوبی که متحد کلیدی آمریکا در منطقه بوده و سومین صادرکننده فولاد به این کشور است، در حال حاضر نیز به دلیل تهدید ترامپ برای خروج از پیمانی تجاری میان آن دو، در حال مذاکره برای رسیدن به توافق است.

 

وزیر بازرگانی کره جنوبی همچنین تاکید کرد که در پی گفت و گو با نماینده بازرگانی آمریکا است تا امکان کاهش یا حذف تعرفه برای صادرات فولاد بررسی شود.

 

وی تصریح کرد که در صورت شکست گفت و گوها، کشورش برای اتخاذ اقدامات لازم براساس قوانین سازمان تجارت جهانی، به این سازمان شکایت خواهد کرد.

 

تولیدکنندگان فلزات چین خواستار اقدام تلافی جویانه علیه واشنگتن شدند

 

به گزارش  خبرگزاری رویترز، تولیدکنندگان عمده فولاد در چین از دولت خود خواستند در اقدامی قاطع تعرفه واردات محصولاتی نظیر فولاد ضد زنگ، زغال سنگ و تولیدات الکترونیکی از آمریکا را افزایش دهد.

 

«انجمن آهن و فولاد چین» در بیانیه ای در تارنمای رسمی خود نوشت: رفتار ترامپ صنعت فولاد جهان را با چالش مواجه می کند و بی تردید با مخالفت کشورهای بسیاری روبرو خواهد شد.

 

انجمن آهن و فولاد چین از پکن خواست که اقدام مشابه برای واردات فولاد، ورق گالوانیزه، لوله، زغال سنگ و همچنین محصولات کشاورزی و الکترونیکی انجام دهد.

 

وزارت بازرگانی چین نیز اعلام کرد که کشورش آسیب های وارده از این اقدام واشنگتن را ارزیابی و قاطعانه از منافع و حقوق مشروع خود دفاع خواهد کرد.

 

چین از سال گذشته به منظور کاهش هزینه مصرف انرژی، واردات زغال سنگ از آمریکا را به شدت افزایش داده و این امر باعث رونق این صنعت در آمریکا شده است.

 

واردات زغال سنگ چین از آمریکا در سال ۲۰۱۷ به ۳.۲ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۶۹۴ تن در سال ۲۰۱۶، افزایش بسیار چشمگیری داشت.

ایرنا

این ۲۵ هزار میلیارد تومان کجاست؟

چند موسسه اعتباری غیرمجاز طی سال‌های اخیر توانسته‌اند ۲۵ هزار میلیارد تومان از مردم جذب کنند. اعلام رسمی این است که بانک مرکزی در دو سال اخیر حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای جبران خسارت سپرده‌گذاران این موسسات اختصاص داده است. جدای از هر حاشیه‌ای سوال اینجاست که این ۲۵ هزار میلیارد تومان ... این ۲۵ هزار میلیارد تومان کجاست؟

ادامه

اقتصادی, ایران, فساد, گزارش