مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

مهلت ۷۲ ساعته ارتش سوریه به تروریست‌ها در مرزهای مشترک با اسرائیل

مخالفان سوری اعلام کردند، ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن به افراد مسلح تحت محاصره در منطقه استراتژیک در مرزهای سرزمین‌های اشغالی و لبنان با سوریه هشدار نهایی خود را درباره تسلیم یا رویارویی با راه حل نظامی قطعی داده‌اند.

 

به گزارش اسکای نیوز، ارتش سوریه با حمایت نیروهای هم‌پیمان خود در کنار نیروهایی از دروز این منطقه حمله خسارت‌باری را به افراد مسلح مخالف در دامنه‌های جبل‌الشیخ در نزدیکی مرزهای اسرائیل و لبنان انجام دادند.

 

ابراهیم الجباوری،‌ یک مسؤول “ارتش آزاد سوریه” وابسته به مخالفان سوری اظهار داشت: ارتش سوریه ۷۲ ساعت مهلت داده یا خود را تسلیم کنیم و به ادلب برویم یا اینکه هر کسی که می‌خواهد در این منطقه بماند باید با ارتش سوریه به یک توافق دست یابد.

 

اما یک مسؤول دیگر شورشیان سوری که خواست نامش فاش نشود، گفت: به ما گفته شده یا باید تسلیم شویم یا با راهکار نظامی روبه‌رو خواهیم شد.

 

شورشیان سوری و مخالفان مسلح بعد از دست دادن تپه‌ها و مزارع استراتژیک این منطقه اکنون در بیت جن، مقر اصلی‌شان در این منطقه در محاصره هستند. این منطقه آخرین مقر باقی مانده در دست گروه‌های مخالف در منطقه واقع در حومه جنوب غرب دمشق است که به آن “غوطه غربی” گفته می‌شود.

 

یگان اطلاع‌رسانی جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کرد، افراد تحت محاصره با مذاکره بر سر شروط تسلیم شدن‌شان موافقت کرده‌اند و مذاکرات درباره نحوه خروج‌شان از منطقه آغاز شده و این خروج ظرف روزهای آینده و به مقصد ادلب خواهد بود.

 

اما منابع مطلع به خبرگزاری آلمان گفتند، توافق نهایی بین دولت سوریه و مخالفان مسلح برای خروج‌شان از روستاهای مغر المیر،‌ بیت جن و مزرعه بیت جن در حومه جنوب غربی دمشق به سمت ادلب حاصل شده است.

 

این منابع گفتند، براساس این توافق افراد مسلح از صبح امروز (چهارشنبه) در صورت پایبندی‌شان به آتش‌بس که از ظهر سه‌شنبه به عنوان نشان دادن حسن نیت دو طرف اجرا شده، از این منطقه خارج خواهند شد، به اضافه اینکه باید سلاح‌های سنگین و مقرها و تپه‌های تحت کنترل خود را “تل مروان” در اطراف روستای مغر المیر تحویل دهند.

 

این منابع اخبار اخیر درباره انتقال افراد مسلح به درعا را رد کردند و گفتند، دولت سوریه به طور جدی با این پیشنهاد مخالفت کرد.

 

این منابع گفتند، دولت سوریه تعدادی از افراد مسلح را حین فرار به سمت شهرک “شبعا”ی لبنان بازداشت کرد.

 

منابع رسانه‌ای وابسته به دولت سوریه گفته‌ بودند، نیروهای دولتی با توافق آتش‌بس در جبهه منطقه بیت جن موافقت کردند تا حسن نیت خود را برای تحقق صلح در این منطقه نشان دهند. اما دولت سوریه گفته است، به هر تیراندازی افراد مسلح پاسخ خواهد داد.
ایسنا

رئیس ستاد کل ارتش روسیه: ماموریت اصلی ما در ۲۰۱۸ نابودی النصره است

این مسؤول نظامی روسیه تاکید کرد: در طول دو سال گذشته حدود ۶۰ هزار داعشی در سوریه کشته شده‌اند که بیش از ۲۸۰۰ تن از آنها از اتباع روسیه بودند. روسیه از مجموع ۷۰ هزار تروریست داعشی در سوریه ۶۰ هزار تن آنها را نابود کرده است.   به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ... رئیس ستاد کل ارتش روسیه: ماموریت اصلی ما در ۲۰۱۸ نابودی النصره است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

ابوبکر البغدادی در اختیار نیروهای آمریکایی است

روزنامه «ینی شفق» وابسته به حزب حاکم ترکیه روز یکشنبه اطلاعات جدیدی درباره محل اختفای «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش منتشر کرده و نوشت که وی اکنون در یک پایگاه نظامی آمریکایی در شهر «الحسکه» سوریه نگهداری می‌شود.   این روزنامه به نقل از منابع سوری در ادامه نوشت: «ابوبکر البغدادی اکنون در پایگاه ... ابوبکر البغدادی در اختیار نیروهای آمریکایی است

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خبر, سوریه

ورود نیروهای ویژه چین به بندر «طرطوس» سوریه برای نبرد با تروریسم

به گزاش خبرگزاری سانا، نیروهای ویژه چین از چند روز پیش وارد بندر طرطوس سوریه شدند.   بر اساس این گزارش، این نیروها قصد دارند با تروریست های تکفیری در غوطه شرقی دمشق وارد جنگ شوند.   طبق اعلام خبرگزاری رسمی سوریه، نیروهای ویژه چین که وارد طرطوس شدند، «ببرهای شب» خوانده می شوند.   ... ورود نیروهای ویژه چین به بندر «طرطوس» سوریه برای نبرد با تروریسم

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, چین, خبر, سوریه

افشای اعتبارمخفیانه رئیس پیشین سازمان جاسوسی انگلیس برای عملیات سیاه

اسناد منتشرشده توسط آرشیو ملی بریتانیا نشان می‌دهد که رئیس پیشین سازمان جاسوسی این کشور (ام آی ۶) اعتباری را برای انجام عملیات سیاه ازجمله پرداخت رشوه، تبلیغات و ترور شخصیت‌های خارجی در اختیار داشته است.   روزنامه تایمز امروز (سه‌شنبه) با انتشار گزارشی در این باره نوشت: این اعتبار که در حدود ۳۹ میلیون ... افشای اعتبارمخفیانه رئیس پیشین سازمان جاسوسی انگلیس برای عملیات سیاه

ادامه

انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, فساد