هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ممنوعیت تظاهرات علیه اسرائیل در فرانسه

لوفیگارو افزود: فرمانداری پلیس در حالی برگزاری تجمعات در پاریس را ممنوع اعلام کرده که درگیری ها میان حماس و اسرائیل شدت یافته و حملات رژیم اسرائیل منجر به شهادت ۶۵ فلسطینی در غزه شده است.

 

به گزارش ایرنا، این روزنامه فرانسوی تاکید کرده که انجمن همبستگی فرانسه و فلسطین با انتشار توئیتی خواستار آزادی فوری برتراند هیلبرون شده است.

 

روزنامه فرانسوی “اوئست فرانس” نیز از تجمع ۳۵۰ نفر در گرونوبل (جنوب شرقی-مرکزی فرانسه) در حمایت از فلسطین خبر داده است.

 

به نوشته این روزنامه فرانسوی، تظاهرکنندگان شعارهایی نظیر “شرم بر تو، اسرائیل” و “زنده باد فلسطین” را در راستای حمایت از قربانیان فلسطینی سر داده و اعلام کرده اند که از کشتار بی‌گناه کودکان غزه به شدت برآشفته شده‌اند.

 

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدای حملات ارتش اسرائیل در دو روز گذشته را ۶۹ نفر از جمله ۱۷ کودک و ۷ زن و شمار زخمی‌ها را هم نزدیک به ۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

 

رژیم اشغالگر فلسطین برای دومین روز متوالی حملات جنایتکارانه علیه باریکه غزه را امروز نیز از سرگرفت.

 

اسرائیل شب گذشته و بامداد امروز ده‌ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی‌های زیادی به بار آورد.

 

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایات صهیونیست‌ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آمار حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن ده‌ها صهیونیست زخمی شده و خسارت های سنگینی به اسرائیل وارد شد.

 

برای اولین بار موشک های مقاومت به شمالی‌ترین شهرهای اسرائیل رسیده و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمد.

چامسکی: اسرائیل تحت حمایت آمریکا استراتژی “ترور و اخراج” را دنبال می‌کند

نوآم چامسکی، متفکر و زبان‌شناس آمریکایی تاکید کرد، دولت‌های اسرائیل سال‌هاست تلاش کرده‌اند تا فلسطینی‌ها را از شهر مقدس قدس بیرون کنند و تازه‌ترین دور از حملات اسرائیل همسو با همین هدف صورت گرفته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عربستان سعودی, فلسطین, مصاحبه و گفتگو, مصر

حامیان فلسطین در مقابل کاخ سفید راهپیمایی کردند

۱۵ گروه سیاسی از جمله رهبران یهودی یک گروه ضد صهیونیست و همچنین چهره های سرشناسی چون نماینده فلسطینی الاصل کنگره آمریکا، با تجمع مقابل کاخ سفید، خواستار پایان اشغالگری اسرائیل شدند.  

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

کوبا، آرژانتین و ونزوئلا حملات اسرائیل علیه فلسطین را محکوم کردند

وزارت امور خارجه کوبا حملات بی‌رحمانه اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را به شدت محکوم کرد. وزیر امور خارجه آرژانتین نیز ضمن ابراز نگرانی از وخیم‌تر شدن درگیری‌ها، توسل به اقدامات زورگویانه علیه غیرنظامیان فلسطینی را مورد انتقاد شدید قرار داد.

ادامه

ارژانتین, اسراییل, امریکای لاتین, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, شیلی, صهیونیسم, فلسطین, کوبا, مکزیک, ونزوئلا