خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

مقررات منع آمد و شد در شش استان عراق به اجرا درآمد

در پی خشونت های بوجود آمده در حاشیه اعتراضات خیابانی امروز در مناطق جنوبی و جنوب شرقی عراق، مقررات منع آمد و شد در شش استان به اجرا گذاشته شد.

 

هر چند بغداد و بویژه کربلا و نجف امروز شاهد اعتراضات نسبتا آرامی بود و این آرامش پس از بیانیه مرجعیت عالی عراق، بیشتر از قبل شد، وضعیت بغرنج امنیتی در چند استان جنوبی و جنوب شرقی عراق و خشونت ها و اقدامات تخریبی سبب شد، مقررات منع آمد و شد در شش استان اجرا شود.

 

عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح امروز اختیار برقراری این مقررات را به استانداران واگذار کرد تا بر اساس شرایط محلی در این خصوص تصمیم گیری کنند.

 

در همین راستا و بر اساس تحولات میدانی که استان های جنوبی و جنوب شرقی شاهد آن بود از جمله حرکت های خشونت بار، حمله و آتش زدن مقر احزاب و ساختمان های استانداری که چندین کشته و زخمی بجا گذاشت.

 

گزارش ها از ذی قار حاکی است که در ادامه خشونت های امروز و حمله و آتش زدن چندین مقر حزبی و دولتی، استاندار این استان در اطلاعیه ای مقررات منع آمد و شد و بسته شدن همه ایست های بازرسی (سیطره) های ورودی این استان از ساعت ۲۰ امشب ابلاغ کرد.

 

در پی این امر استانداران استان های ذی قار، استان های بصره، المثنی، دیوانیه، بابل و واسط نیز یکی پس از دیگر مقررات منع آمد و شد را از امشب اعلام کردند.

 

این درحالی است که پایتخت عراق از عصر امروز وضعیت نسبتا آرامی دارد اما همچنان صدای پراکنده شلیک گلوله های صوتی که برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان شلیک می‌شود، در مرکز شهر بغداد شنیده می‌شود.

 

دوباره جدید تظاهرات در بغداد دیشب آغاز و امروز صبح به صورت گسترده ای ادامه یافت.

 

تلاش و اصرار چندباره عده ای از تظاهرکنندگان برای ورود مجدد به منطقه سبز در ساعات صبح امروز با اقدام ماموران امنیتی بی نتیجه ماند و آنان بارها با شلیک گاز اشک آور و گلوله های صوتی، معترضان را از اطراف دروازه اصلی این منطقه دور کردند.

 

وضعیت در بغداد از عصر امروز و پس از خطبه مرجعیت رو به آرامش نسبی گذاشت اما حضور تظاهرکنندگان در میدان تحریر ادامه دارد و برخی نیز اقدام به برپایی چادر و آغاز تحصن در میدان تحریر کرده اند اما خبری از تنش با نیروهای امنیتی نیست.

 

کمیته حقوق بشر عراق عصر امروز در اطلاعیه ای نتایج اولیه زخمی ها و تلفات اعتراضات امروز در بغداد و همچنین استان المثنی را اعلام کرد و از کشته شدن یک تن (در اثر ضربه چاقو از سوی یک فرد ناشناس در میان جمعیت) و زخمی شدن ۲۲۷ نفر خبر داد که سه تن از زخمی ها به استان المثنی و بقیه مربوط به شهر بغداد است.

ایرنا

 

اعتصاب عمومی اتحادیه‌های کارگری شیلی/ ۱۸ کشته در ناآرامی‌‌های این کشور

ناآرامی‌ها در شیلی که در ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت بلیت‌های مترو آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تعداد کشته‌ها به ۱۸ نفر افزایش یافته است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, خبر, شیلی, کارگری

گزارش نهایی دولت عراق پیرامون تظاهرات‌های اخیر؛ برکناری فرماندهان امنیتی ۷ استان

براساس گزارش رسمی که دولت عراق امروز (سه شنبه) پیرامون تظاهرات اخیر در این کشور صادر کرد، هیچ گونه دستوری از سوی مقامات ارشد برای تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان صادر نشده است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

اعتراضات سراسری مردم اکوادور بر سر حذف یارانه سوخت به نتیجه رسید

مذاکره رییس جمهور اکوادور با رهبران مردم بومی برای پایان دادن به اعتراضات سراسری در این کشور بر سر حذف یارانه سوخت به نتیجه رسید و دو طرف بر سر پایان دادن به اعتراضات و لغو حذف یارانه سوخت توافق کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, اکوادور, امریکای لاتین, جهان, خبر