خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

مقتدی صدر خواستار اعلام انحلال شبه‌نظامیان طرفدار ایران شد

مقتدی صدر، روحانی بانفوذ شیعه عراق که ائتلاف به رهبری او با کسب ۷۳ کرسی، پیروز انتخابات پارلمانی اخیر این کشور شده، از گروه‌های مسلح شیعه طرفدار ایران خواست تا در صورت علاقمندی به مشارکت در دولت آینده عراق، اعلام انحلال کنند.

 

یورونیوز؛ آقای صدر روز پنج‌شنبه ۱۸ نوامبر از همه گروه‌های عراقی خواست تا سلاح‌های خود را به بسیج مردمی عراق تحویل دهند. او همچنین از حشد شعبی، بسیج مردمی عراق نیز درخواست کرد که صفوف خود را از به تعبیر او «عناصر بی‌انضباط» پاکسازی کند و افراد به گفته او «فاسد» را به قوه قضائیه تحویل دهد.

 

برخی تحلیلگران سیاسی بر این نظرند که شبه‌نظامیان عراقی با چنین درخواست‌هایی مخالفت خواهند کرد، اتفاقی که می‌تواند تلاش‌های آقای صدر برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در عراق را با مشکل مواجه سازد.

 

این گروه از تحلیلگران همچنین پیش‌بینی می‌کنند که طرح درخواست انحلال شبه نظامیان عراقی می‌تواند تنش‌ها میان شیعیان این کشور از جمله میان طرفداران ایران و پیروان آقای صدر را تشدید کند.

 

حامیان آقای صدر که در انتخابات سراسری ماه اکتبر عراق پیروز شدند برای معرفی نخست وزیر این کشور به شرکایی نیاز دارند که از آن‌ها حمایت کنند. فراکسیون‌های طرفدار ایران در این انتخابات تعداد قابل توجهی از کرسی‌های پارلمان را از دست دادند.

 

به گفته برخی از تحلیلگران سیاسی، اعتراض‌های حامیان شبه‌نظامیان طرفدار ایران به نتایج انتخابات ماه اکتبر با هدف فشار بر آقای صدر برای اطمینان از این که آنها بخشی از کابینه بعدی هستند، انجام می‌شود.

 

اما فراخوان روز پنج‌شنبه مقتدی صدر برای انحلال شبه‌نظامیان عراقی که خارج از چارچوب حشد شعبی فعالیت می‌کنند، دست ردی بود بر این تلاش‌ها.

 

حشدشعبی متشکل از نیروهای عمدتا شیعه و برخی گروه‌های سنی مذهب و مسیحی و ایزدی است که از سال ۲۰۱۴ با هدف مبارزه علیه داعش سازماندهی شدند و سپس به طور رسمی تحت فرمان نخست وزیر عراق قرار گرفتند.

 

ابو علی عسکری، یکی از مقامات ارشد «کتائب حزب الله» عراق گفت که تحویل سلاح‌ها زمانی می‌تواند انجام شود که «سرایا السلام»، گروه مسلح وابسته به آقای صدر و پیشمرگه‌های کرد عراقی هم سلاح‌های خود را تحویل دهند.

 

آقای صدر به تازگی از بسته شدن دفاتر شبه نظامیان سرایا السلام در استان‌های مختلف خبر داده بود. تحلیلگران سیاسی این اقدام آقای صدر را نمادین ارزیابی کرده که می‌خواهد نشان دهد او در مورد اینکه سلاح‌ها فقط در اختیار دولت باشند، جدی است.

انتقال تجهیزات ارتش آمریکا از سوریه به عراق

شبکه اطلاع رسانی مقاومت عراق به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که نظامیان آمریکایی تجهیزات جدیدی را از سوریه به عراق و به طور ویژه به پایگاه الحریر در استان اربیل در شمال عراق انتقال داده‌اند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق