هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

مقاومت مردم ساکن منطقه، صهیونیست‌ها را وادار به تخلیه شهرک اویتار کرد

صهیونیست‌های ساکن شهرک “اویتار” در اراضی شهرک بیتا در جنوب نابلس بالاخره پس از مقاومت قهرمانانه ساکنان این منطقه مجبور به تخلیه این شهرک و ترک این منطقه شدند.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، ساکنان منطقه کوه صبیح در شهرک بیتا هفته‌ها در اعتراض به ساخت این شهرک غیرقانونی در اراضی خود دست به تظاهرات زدند.

 

در جریان تظاهرات و درگیری روز جمعه در این منطقه نیز ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

 

صهیونیست‌ها ماه گذشته اقدام به سکونت در کوه صبیح کردند که در پی آن درگیری‌های شدیدی بین آن‌ها و فلسطینیان ساکن این منطقه به وقوع پیوست.

 

در نهایت مقاومت فلسطینیان نتیجه داد و دولت اسرائیل مجبور شد شهرک اویتار را تخلیه کرده و صهیونیست‌ها را به منطقه‌ای دیگر منتقل کند.

 

فلسطینیان اعلام کرده‌اند که تا اخراج کامل صهیونیست‌های اشغالگر از این منطقه و برافراشتن پرچم فلسطین بر فراز کوه صبیح به مقاومت و تظاهرات ادامه خواهند داد.

سازمان ملل؛ اسرائیل ناقض بزرگ حقوق کودکان فلسطینی است

سازمان ملل با انتشار یک گزارش سالانه و اشاره به اقدام‌های خشونت آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، تل آویو را ناقض بزرگ حقوق کودکان فلسطینی معرفی کرد.

ادامه

اسراییل, حقوق کودک, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

تاکید وکلای عرب بر خروج ترکیه از سوریه و محکوم کردن وجود نظامیان خارجی در عراق

«اتحادیه وکلای حقوقی عرب» بر رفع محاصره ظالمانه مردم سوریه، حفظ وحدت و تمامیت ارضی و خروج نیروهای ترکیه از این کشور و پایان دادن جنگ یمن و توقف مداخله نظامی عربستان در آن تاکید کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, صهیونیسم, عراق, فلسطین, گزارش, لبنان, لیبی, مصر, وکلا, یمن

واکنش فلسطین الیوم به انسداد رسانه‌های مقاومت از سوی آمریکا

پایگاه خبری “فلسطین الیوم” که در کنار دیگر پایگاه‌های محور مقاومت توسط آمریکا مسدود شده است، به این اقدام خلاف آزادی مطبوعات واکنش نشان داده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, خبر رسانی, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, یمن

فلسطین توافق تبادل واکسن با اسرائیل را لغو می‌کند/تاریخ انقضاء واکسن‌های تحویلی رو به اتمام است

پس از اینکه وزارت بهداشت فلسطین واکسن‌های دریافتی از اسرائیل را مطابق با استانداردهای مورد نظر تشخیص نداد، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، توافقنامه تبادل واکسن فایزر با این رژیم را لغو می‌کند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین