گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

مقاومت آمریکای لاتین در برابر فشار آمریکا برای تحریم شرکت هوآوی

کشورهای آمریکای لاتین در برابر فشارهای آمریکا برای تحریم “هوآوی” مقاومت می کنند و علاقه ای به پیوستن به کمپین واشنگتن علیه این شرکت چینی ندارند.

 

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، کشورهای آمریکای لاتین نسبت به اقدامات دولت آمریکا برای تحریم و قطع همکاری با شرکت چینی هوآوی بی توجه هستند.

 

این کشورها گزینه نزدیک بودن به چین را به جای پیوستن به کمپین آمریکا برای تحریم شرکت هوآوی انتخاب می‌کنند.

 

دیپلمات‌های آگاه در این راستا اعلام کردند که مقامات آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین فشار آورده‌اند تا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن شرکت هوآوی از شبکه ارتباطی “۵ جی” تبعیت کنند.

 

اما برزیل به رغم نزدیکی روابط با دولت ترامپ در برابر این فشارها از خود مقاومت نشان داده است.

 

در همین حال “همیلتون مورائو” معاون رئیس جمهوری برزیل تایید کرد که دولت این کشور دید خوبی نسبت به شرکت هوآوی دارد.

 

برزیل، مکزیک و آرژانتین (سه اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین) قرار است در سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۰ در این رابطه که آیا اجازه دهند شرکت هوآوی در ایجاد تأسیسات شبکه “جی ۵ ” در کشورشان مشارکت کند یا نه، تصمیم گیری کنند.

 

یک دیپلمات ارشد آمریکا نیز در اظهارنظری گفت: فشاری زیادی از سوی آمریکا علیه فعالیت‌های بین المللی شرکت هوآوی وجود دارد اما تاکنون دولت ترامپ حداقل در این مقطع زمانی دستاوردی در این راستا نداشته است.

 

“سباستین پینرا” رئیس جمهوری شیلی اواسط اردیبهشت ماه با رئیس شرکت هوآوی دیدار و از مشارک این شرکت در مناقصه‌های عمومی در شیلی برای ایجاد شبکه ارتباطی “جی ۵” استقبال کرد.

 

“ریکاردو سالیناس” یک فرد قدرتمند رسانه‌ای نزدیک به رئیس جمهوری مکزیک نیز گفت: نمی‌توانم از شرکت هوآوی به جز اظهارنظرهای مثبت چیز دیگری بگویم.

 

بدنبال توقف مذاکرات میان آمریکا و چین، جنگ تجاری میان دو کشور مجدداً در ماه گذشته از سر گرفته شد و “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا در اقدامی تعرفه واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را افزایش داد و پکن نیز در اقدامی متقابل تعرفه ۶۰ میلیارد دلار بر روی کالاهای آمریکا وضع کرد.

 

دولت آمریکا علاوه بر افزایش تعرفه کالاهای وارداتی، هوآوی بزرگترین شرکت تجهیزاتی چین را در فهرست شرکت‌های ممنوعه قرار داد و از دیگر شرکت‌های بزرگ جهان خواست تا از همکاری خود را با این شرکت چینی متوقف کنند.

 

شرکت هوآوی، غول تکنولوژی‌های مخابراتی چین از تصویب طرح «مجوز دفاع ملی ۲۰۱۹» در کنگره آمریکا که باعث محرومیت این شرکت از حقوق عمومی خود شده است، به یکی از دادگاه‌های واشنگتن شکایت کرد.

ایرنا

امریکا رسما به ترکیه اطلاع داد که در صورت خرید اس ۴۰۰ اجازه دریافت اف ۳۵ نخواهد داشت

وزیر دفاع موقت آمریکا رسماً به ترکیه اطلاع داد که اگر برنامه‌های خود برای خرید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را پیش ببرد، اجازه نخواهد داشت جنگنده‌های اف ۳۵ خریداری شده را دریافت کند.

ادامه

امریکا, تحریم, ترکیه, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه