تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

مقام چینی: تحریم‌های آمریکا مایه رنج مردم ایران شده است

«ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه مردم ایران در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند نوشت تحریم‌های آمریکا شرایط را برای مردم ایران بدتر کرده است.

 

به گزارش ایرنا اظهارات این مقام چینی در حالی است که پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به تحریم‌های دارویی آمریکا علیه ملت ایران، ضمن مخالفت با این تحریم ها اظهار کرد: «تحریم های آمریکا توان ایران برای مبارزه با کرونا را محدود کرده است».

 

«گنگ شوانگ» در کنفرانس خبری روزانه خود در پکن از تحریم های آمریکا علیه ملت ایران به عنوان تحریم های یکجانبه و غیر انسانی یاد کرد و گفت: دولت و مردم ایران در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند و اعمال این تحریم ها به طور جدی مبارزه با این بیماری همه گیر را کند می‌کند و بر ارسال کمک های سازمان ملل و سایر سازمان های بین‌المللی به ایران تأثیر منفی می‌گذارد.

 

او گفت: «چین از آمریکا و کشورهای دیگر می‌خواهد هرچه سریعتر تحریم های مربوط به ایران را لغو کنند» از مداخله در تلاش‌های ایران برای جلوگیری و کنترل کرونا جلوگیری و از آسیب های بیشتر به اقتصاد ایران و معیشت اساسی مردم خودداری کنند.

 

گنگ با اشاره به اینکه چین توجه جدی به شیوع کرونا در ایران دارد و در این زمینه با تهران در ارتباط نزدیک است گفت: چین مواد مورد نیاز ایران مانند کیت های آزمایش کرونا را در اختیار تهران قرار داده، تیمی از کارشناسان صلیب سرخ خود را هم برای کمک به ایران اعزام کرده است و همچنان بر اساس نیازهای ایران به ارائه بهترین کمک های خود ادامه خواهیم داد.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در پایان از جامعه بین‌المللی خواست تا همکاری با ایران برای کنترل شیوع کرونا را تقویت کرده و به طور مشترک از امنیت عمومی جهانی و منطقه ای محافظت کنند.

افسردگی و وحشت؛ میراث جنگ برای کودکان یمنی

سازمان بین المللی حفاظت از کودکان با انجام یک مطالعه بر روی کودکان یمنی گزارش داد که ۵ سال تجاوز ائتلاف سعودی در این کشور٬ علاوه بر فقر و مشکلات جسمی٬ آنها را به سمت افسردگی و وحشت‌زدگی برده است.

ادامه

جهان, حقوق کودک, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عربستان سعودی, یمن

اهالی روستایی در شمال شرق سوریه مانع عبور نیروهای آمریکایی شدند

اهالی روستای «هامو» در حومه شهر «قامشلی» در شمال شرق سوریه همگام با نیروهای ارتش سوریه مستقر در این روستا روز دوشنبه مانع از ورود نیروهای آمریکایی شدند و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

ادامه

اردن, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فرانسه

آمریکا برای استقرار سامانه پاتریوت پایگاه جدید در عراق می سازد

یک مقام سیاسی در الانبار (غرب عراق) امروز (دوشنبه) فاش کرد که نیروهای آمریکایی برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عراق، تصمیم به ایجاد پایگاه نظامی جدید در غرب این استان گرفتند و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به منظور آغاز ساخت پایگاه، در این منطقه کاوش کرده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق