کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

مقام پنتاگون:باید برای جنگ با چین آماده شویم

یک مقام ارشد در پنتاگون گفت که آمریکا باید با دستیابی به پیشرفته‌ترین تسلیحات خود را برای نبرد با چین آماده کند.

 

به گزارش ایرنا، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست زیرمجموعه رسانه ای شرکت علی بابا چین نوشت که چاد اسبراگیا معاون وزیر دفاع آمریکا در امور چین بر آمادگی کشورش برای رویارویی نظامی باپکن تاکید کرده است.

 

وی گفت که ما باید تسلیحاتی پیشرفته در اختیار داشته باشیم. چابک و فرز و باهوش باشیم .زیرا این یک فرایند درازمدت است.

 

مقام پنتاگون  ساخت تسلیحات و تقویت روابط با متحدان و افزایش قابلیت های پنتاگون را برای این درگیری نظامی احتمالی با چین لازم دانست.

 

مقام ارشد نظامی آمریکا احتمال برخورد نظامی با چین را بسیار قوی دانست و گفت که برای همین باید در یک فرایند درازمدت زیرکی و چابکی و باهوشی خود را داشته باشیم.

 

وابسته پیشین دفاعی آمریکا در چین در کمیسیون بررسی امور امنیتی و اقتصادی چین و آمریکا از آنچه جاه طلبی های چین و قویتر شدن روزمره ارتش این کشور خواند ، ابراز نگرانی کرد.

 

وی گفت که همین سبب می شود تا حضور نظامی چین در دنیا افزایش یابد. ارتش این کشور قویتر و مدرن تر شود و این به معنای به چالش کشیده شدن منافع آمریکاست.

 

اسبراگیا تاکید کرد : به همان نسبت که چین پا را از مرزهای خود فراتر می‌گذارد ما باید نیرویی مرگبارتر و مقاومتر باشیم. باید به سمت ساخت تسلیحات بسیار پیشرفته رباتیک ، لیزری، هوشمند و فوق صوت برویم.

 

معاون وزیر دفاع آمریکا در زمینه اقتصادی و تجاری نیز خواستار بازشدن مرزها و گسترش ارتباطات و پیدا کردن شرکای بیشتر شد و گفت: اینها مزیت هایی است که می‌تواند آمریکا را از چین متمایز کند.

 

وی در مورد کاهش ارتباطات نظامی فیلیپین و آمریکا مستقیم اظهار نظر نکرد ، اما گفت که پکن برای دور کردن متحدان ما از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. این کشورها تحت فشار هستند. این یک رقابت است و ما این را می‌دانیم.

 

این اظهارات در حالی است که آمارهای رسمی نشان می‌دهد بودجه ارتش آمریکا برای سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۴۸ میلیارد دلار است. بودجه ارتش چین برای سال ۲۰۱۹ میلادی ۱‍۷۷ میلیارد دلار اعلام شده است.

واشنگتن کره جنوبی را تهدید کرد

برای نخستین بار آمریکا متحد خود کره جنوبی را آشکارا تهدید کرد که اگر هزینه پرداختی برای استقرار نظامیان آمریکایی را افزایش ندهد ، واشنگتن راهبردهای همکاری خدماتی دفاعی با نیروهای این کشور را تغییر خواهد داد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

وزیر خارجه چین: اقتدار سازمان ملل نباید شکسته شود

وانگ یی وزیر خارجه چین در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که پیشبرد چند جانبه گرایی و حراست از صلح و ثبات جهان خواست امروز جامعه بین‌المللی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا