عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

مقام ارشد نظامی چین: با غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا و تلفات بالای آن‌ها، کشمکش‌ها خاتمه می‌یابد

یک مقام بلندپایه نظامی چین با اشاره به افزایش تنش پکن با واشنگتن بابت حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه به بهانه حفظ آزادی کشتیرانی، گفت که غرق کردن ناوهای هواپیمابر آمریکا به تنش‌ها در منطقه بر سر «دریای چین جنوبی» خاتمه می‌دهد.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» دریاسالار «لو یووان» معاون آکادمی علوم نظامی ارتش چین در سخنانی گفت که با غرق کردن ۲ ناو هواپیمابر آمریکا، تنش با واشنگتن بر سر دریای چین جنوبی و شرقی پایان می‌پذیرد.

 

این مقام بلندپایه چینی که در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) در نشستی واقع در صنایع نظامی این کشور سخنرانی می‌کرد، با اشاره به یکی از پنج ضعف اساسی آمریکا از جمله ترس از تلفات و ذکر افزایش قابلیت‌های موشک‌های کروز ضد کشتی چین گفت که نابود ساختن یک ناو هواپیمابر جان ۵ هزار نفر پرسنل را با خطر مواجه می‌کند و با نابود ساختن دو ناو، میزان این تلفات دو برابر می‌شود.

 

دریا سالار «لو یووان» در توضیح این مطلب ادامه داد: «آنگاه وحشت آمریکا را شاهد خواهیم بود.»

 

وی در ادامه گفت که چین در برخورد با آمریکا باید از قدرت تهاجمی خود در حمله به نقطه ضعف‌های دشمن استفاده کند و باید به هرجایی که دشمن از آن هراس دارد، حمله کند و با توجه به نقطه ضعف دشمن، بر توسعه برتری خود تمرکز داشته باشد.

 

مقام‌های آمریکایی در سال‌های اخیر پکن را به نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی، نظامی‌گری در دریای چین جنوبی و ساختن «جزایر مصنوعی» متهم کرده‌اند.

 

چین نیز در نقطه مقابل ضمن رد ادعاهای واشنگتن، اعلام کرده که این مناطق بخشی از تمامیت سرزمین چین است و این کشور حق بهره‌برداری و توسعه‌ آن‌ها را دارد.

 

 

                                                                             بخشی از استحکامات چین در دریای چین جنوبی

 

جدیدترین ارزیابی‌های اندیشکده «مرکز راهبردی و ارزیابی‌های بودجه» (CSBA) مستقر در «واشنگتن دی.سی» نشان داد که ناوگان دریایی آمریکا در خطر از دست دادن برتری خود است و در مقابله با قدرت‌های بزرگی چون روسیه و چین با مشکلاتی مواجه می‌شود.

فارس

انگلیس بطور جدی خود را برای درگیری نظامی با روسیه آماده می‌کند

انگلیس امکان درگیری نظامی با روسیه در مناطق مرکزی یا شرقی اروپا را کاملاً محتمل می‌داند و به همین دلیل تصمیم گرفته پایگاه‌های نظامی خود در منطقه را که در آنها تجهیزات نظامی سنگین مستقرند، حفظ کرده و حضور نظامی خود در شمال اروپا را نیز افزایش دهد.

ادامه

المان, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, رویارویی نظامی, شرق اروپا, نروژ

تلاش آمریکا برای سوق دادن اوکراین به سمت جنگ با روسیه

به عقیده کارشناسان، بروز یک درگیری نظامی گسترده بین اوکراین و روسیه برای تحقق سیاست‌ آمریکا در منطقه و مانع‌تراشی در ادامه حضور نظامی روسیه در خاورمیانه و همچنین توقف انتقال انرژی این کشور به اروپا، بسیار مفید خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, رویارویی نظامی, شرق اروپا, مقاله

کنگره آمریکا: در جنگ با روسیه و چین شکست می‌خوریم

براساس گزارش یک کمیسیون کنگره در حوزه بررسی استراتژی دفاعی دولت آمریکا، ایالات متحده برتری نظامی خود را به حدی خطرناک از دست داده و احتمال دارد در جنگی احتمال با چین یا روسیه شکست بخورد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی

اسرائیل بزرگترین قرارداد خرید هواپیمای نظامی تاریخ خود را امضا می‌کند

روزنامه اورشلیم پست در گزارشی در این باره نوشت، اسرائیل به زودی قراردادی به ارزش آن ۱۱ میلیارد دلار است با شرکت بوئینگ آمریکا امضا خواهد کرد که یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی در تاریخ اسرائیل است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, مسابقه تسلیحاتی