هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

روسیه نسبت به خطر وقوع جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای به دلیل استراتژی ناتو هشدار داد. گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، امروز پنجشنبه تأکید کرد که بزرگترین خطر هسته‌ای که در حال حاضر با استراتژی تشدید تنش از سوی آمریکا و ناتو در بحران اوکراین مرتبط است، می‌تواند منجر به رویارویی ... هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, غرب, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پوتین: آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی با اعلام تمایل کشورش برای مذاکره مستقیم با ناتو تأکید کرد که آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی, مصاحبه و گفتگو, ناتو

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی

مقام‌های آمریکایی: ارتش چین به زودی با ارتش آمریکا برابری می‌کند

رابرت ورک» در گزارشی که با همکاری گرِگ گرانت، معاون ویژه سابق وزارت دفاع آمریکا نوشته درباره تهدید چین هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه اکسپرس، «رابرت ورک» در گزارشی تکان دهنده که با همکاری «گرِگ گرانت»، معاون ویژه سابق وزارت دفاع آمریکا نوشته درباره تهدید چین هشدار داد.

 

در این گزارش آمده است: ارتش آزادی بخش خلق چین دو دهه است که خرامان خرامان و صبورانه توانایی های خود را به توانایی‌های ارتش آمریکا نزدیک کرده است. چین شیوه جنگی مرجح آمریکا را مطالعه و بررسی کرده و راهبردی برای بهره‌برداری از نقاط ضعف و خنثی‌کردن نقاط قوت ارتش آمریکا – به ویژه نقاط قوت تکنولوژیکی ارتش – تدوین کرده است.

 

این گزارش می‌افزاید: به نظر می رسد چین به شکلی روزافزون در حال نزدیک شدن به مرحله‌ای است که توانایی‌های تکنولوژیکی خود را به سیستم های عملیاتی آمریکا برساند؛ این کشور قصد دارد به برتری تکنولوژیکی دست پید کند.

 

این گزارش برنامه سه مرحله‌ای چین برای غلبه بر ارتش آمریکا را که قدرت نظامی برتر دنیاست بررسی کرده است.

 

نخستین مرحله در اواخر دهه ۱۹۹۰ آغاز شد و تمرکز خود را بر به چالش کشیدن آمریکا از موضع پایین‌تر گذاشت تا زمان بخرد و تشکیلات نظامی خود را مدرن کند.

 

مرحله دوم شامل دسترسی به جایگاهی است که در آن ارتش چین به لحاظ تکنولوژیکی، سلاح های هوشمند و جنگ شبکه‌ای، با ارتش آمریکا برابری کند. این امر به چین امکان می‌دهد در امور محلی دست برتر را داشته باشد و به یک ابرقدرت منطقه ای تبدیل شود. در این مرحله چین می‌تواند مانع مداخله آمریکا در مسئله تایوان و مناقشه های مربوط به دریای چین جنوبی شود چرا که هزینه اقتصادی را برای آمریکا بالا می‌برد.

 

در مرحله آخر، چین از توانایی‌های تکنولوژیکی آمریکا پیشی می‌گیرد. این جایگاه به چین امکان می‌دهد توان نظامی‌اش را فراتر از شرق آسیا ببرد و به یک بازیگر نظامی بزرگ جهانی تبدیل شود. این گزارش می‌گوید چین از جاسوسی برای به دست آوردن دانش راهبردهای فنی و صنعتی استفاده می‌کند.

مهر

مهلت ۲ هفته‌ای آمریکا به‌ترکیه برای انصراف از خرید اس ۴۰۰ روسیه

منابع آگاه اعلام کردند، آمریکا به ترکیه برای چشم پوشی از خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه دو هفته مهلت داده و گفته است به جای اس ۴۰۰ سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکا را بخرد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, مسابقه تسلیحاتی