استبداد سایبری: ادامهٔ توسل حکومت اسلامی به تجسّس و زندان در هراس از خیزش‌های مردمی

در خبرها و گزارش‌ها بود که طرح ”صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و سامان‌دهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی “قرار است در دستور کار هفتهٔ پیش مجلس قرار بگیرد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر رسانی, مقاله

واکنش فلسطین الیوم به انسداد رسانه‌های مقاومت از سوی آمریکا

پایگاه خبری “فلسطین الیوم” که در کنار دیگر پایگاه‌های محور مقاومت توسط آمریکا مسدود شده است، به این اقدام خلاف آزادی مطبوعات واکنش نشان داده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, خبر رسانی, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, یمن

نامزد آسانژ نیز آزادی او را خواستار شد

نامزد جولیان آسانژ نیز به جمع شهردار شهر ژنو سوئیس و کارشناس امور شکنجه سازمان ملل در درخواست برای آزادی فوری این بیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس از زندان انگلیس و دادن پناهندگی امن به او در کشوری دیگر پیوست.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, سازمان ملل, سوئیس, ویکی‌لیکس

در دفاع از امنیت شغلی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران

معیشت، امنیت شغلی، و حقوق خبرنگاران، بخصوص حق تشکیل دادن سندیکاهای مستقل‌شان مانند حقوق دیگر زحمتکشان از سوی رژیم ولایی به‌شدت نقض و پایمال شده‌ و می‌شود. با گسترش دامنۀ اثرات تعدیل ساختاری به تمام عرصه‌های اشتغال زحمتکشان، روزنامه‌نگاران نیز از آسیب اجرای این سیاست‌ها برکنار نمانده‌اند. اوایل سال جاری مدیرمسئول روزنامه شرق نداشتن توان ... در دفاع از امنیت شغلی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, مطبوعات, مقاله

مقاله‌ای که به‌توقیف ‌نشریه طبرستان منجر شد؛ همه بدبختی ما از این “بزها” و”بززاده ها” است

با آنکه کارشناسان کشاورزی و سازمان مراتع و متخصصان حفظ و احیای مراتع بارها و بارها وجود “بز🐐” را خطر بزرگی برای مراتع و آب و خاک کشور دانسته اند، معهذا مشاهده میشود هر روز بر تعداد بزهای کشور اضافه میگردد و”بز” گر هم در میان این همه بز دیده میشود !

 

بزها که علامت مشخصه آنها ریش بلندشان است 🐐 و این ریش بلند آنها را در میان گله گوسفندان متمایز میسازد.

 

١. دارای پنجه های تیزی هستند و با پنجه های تیز خود بر روی منابع با ارزش دست اندازی میکنند.آنها روی دو پای عقب خود می ایستند و به تنه درختان پنجه میکشند و باعث نابودی درختان میشوند سرشاخه های درختان را هم میخورند و باعث خشک شدن درخت می شوند.

 

٢. با پنجه های تیز خود پای ریشه درختان، گیاهان را شخم میزنند و باعث تخریب خاک میشوند و گیاهان خودروی مراتع را از بیخ و بن میخورند و به این ترتیب هرجا که بز چرا کند پس از مدتی عاری از هرنوع گیاه و رستنی میگردد.

 

٣. بز حیوان ناسازگاری است و مرتبا درمیان گله گوسفندان به دنبال قدرت طلبی و خود نمایی و زیر پا گذاشتن حقوق گله گوسفندان میباشد و در این رهگذر بعضا با استفاده از رانت شاخ خود به چشم و چارگوسفندان بینوا میکوبد و با اعمال خشونت و سرکوب گوسفندان را مرعوب کرده ، خفقان سیاسی راه می اندازد و آزادی بع بع گوسفندان(بهترین آزادی در عالم) را سلب میکند.بز ها معمولا تعدادی بزغاله هم دارند و این بز زاده ها که معمولا درسایه پدران خود حرکت میکنند و چمن ها وعلف های مرغوب صحرا را تصاحب کرده و قسمت های مرغوب زمین و امکانات طبیعی و خدادادی را غارت می نمایند ! اکنون که مضرات بز و بز زاده ها یا بزغاله ها بر همگان روشن است جا دارد گوسفند داران محترم و حشم داران و مرتع داران عزیز اوپوزیسیون فعالی برای مبارزه قاطع با بز ها تاسیس و پنجه بز ها را از این آب و خاک کوتاه کنند به هر حال به نظر میرسد بخش اعظم بدبختی ما ناشی از بز بیاری باشد و خدا لعنت کند کسی را که پای بز را به این مملکت باز کرد…..؟؟

 

روایت است که بز بومی ایران نبوده و بعد از حمله اعراب برای نابودی طبیعت به عمد وارد دامداریهای ایران شد🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐

علی اکبر علی بلندی
هفته نامه طبرستان که به خاطر این مقاله توقیف شد

تلگرام

 

”طبرستان“ توقیف شد
بازپرس شعبه‌ی سوم دادسرای کارکنان دولت و رسانه‌ها در نامه‌ای به مسجدجامعی، توقیف موقت هفته‌نامه «طبرستان» را اعلام کرد.

حکم توقیف ۲ روزه کیهان ابلاغ شد

حکم دادسرای فرهنگ و رسانه، دقایقی قبل رسما با نامه سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به مدیریت روزنامه کیهان ابلاغ شد.   در پی انتشار خبر توقیف و نیز اظهار نظر مدیرمسوول روزنامه کیهان مبنی بر ابلاغ نشدن حکم، ایسنا در پیگیری موضوع از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطلع شد ... حکم توقیف ۲ روزه کیهان ابلاغ شد

ادامه

ایران, خبر, مطبوعات

نامه سرگشاده انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران به حسن روحانی

روز ۱۷ مرداد در ایران روز خبرنگار است. اعضای انجمن صنفی‌روزنامه‌نگاران ایران نامه‌‌‌ سرگشاده‌ای خطاب به حسن روحانی نوشته ‌و از عدم بازگشایی انجمن صنفی خود به دلیل “کارشکنی مدیران دولت تدبیر و امید” گله کرده‌اند.   انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مرداد سال ۱۳۸۸ دو ماه پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌جمهوری در پی شکایت وزارت اطلاعات ... نامه سرگشاده انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران به حسن روحانی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, مطبوعات

روزنامه آفتاب یزد به اتهام تبلیغ علیه نظام مجرم شناخته شد!

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات از مجرم شناخته شدن روزنامه آفتاب یزد به اتهام تبلیغ علیه نظام خبرداد.   علی اکبر کسائیان در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری جلسه امروز دادگاه مطبوعات گفت: امروز به پرونده روزنامه آفتاب یزد و سایت تابناک رسیدگی شد.   وی در خصوص پرونده سایت خبری تابناک گفت: ... روزنامه آفتاب یزد به اتهام تبلیغ علیه نظام مجرم شناخته شد!

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, مطبوعات