جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

مقامات آمریکایی می‌گویند جسد یکی از مدیران داخلی سابق بوئینگ که پیش‌تر در مورد استانداردهای کیفی این شرکت سازنده هواپیما دست به افشاگری زده بود، روز شنبه ۹ مارس (۱۹ اسفند) در کارولینای جنوبی پیدا شده است. به گزارش یورو نیوز؛ بدن بیجان «جان بارنت» ۶۲ ساله در حالی در کامیون خود در پارکینگ هتلی ... جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر

مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

طی پنج روز گذشته، ۱۱ کارگر در شش حادثه جداگانه شغلی در شهرهای، ایلام، تهران، مهاباد و زنجان جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در یک واحد شیرینی پزی در شهر ایلام استان کهکیلویه و بویراحمد رخ داد، دست یک ... مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس‌ وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه هوایی میرامار در ایالت کارولینای جنوبی پرواز می‌کرد، در نزدیکی شهر سن‌دیگو سقوط کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه ... سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, حوادث, خبر

کشف جسد ۳ کارگر در حادثه حریق انبار پلاستیک در خاورشهر + فیلم

مرگ تلخ ۳ کارگر در آتش سوزی انبار پلاستیک خاورشهر تایید شد. به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان تهران در ارتباط با حادثه آتش سوزی روز گذشته (۱۷ بهمن ماه) انبار بزرگ پلاستیک در محدوده خاورشهر در تهران، گفت: صبح امروز چهارشنبه (۱۸ بهمن ماه) در بررسی صحنه توسط کارشناسان آتش نشانی ... کشف جسد ۳ کارگر در حادثه حریق انبار پلاستیک در خاورشهر + فیلم

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, کارگری

مرگ و مصدومیت شش کارگر بر اثر انفجار کوره / مرگ کارگر بر اثر سقوط بارمیلگرد از جرثقیل کارگاهی

انفجار کوره رزین در کارخانه «ارکا توان» واقع در شهرک صنعتی سپهر نظر آباد منجر به مرگ یک کارگر و مصدومیت پنج نفر دیگر شد. یک منبع کارگری به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از ظهر روز گذشته (یکم بهمن ماه) انفجار کوره رزین در کارخانه «الکترو آرکا توان البرز» واقع در شهرک صنعتی سپهرنظر آباد ... مرگ و مصدومیت شش کارگر بر اثر انفجار کوره / مرگ کارگر بر اثر سقوط بارمیلگرد از جرثقیل کارگاهی

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

مفقود شدن حدود ۱۰ دانش‌آموز در سد لتیان و احتمال غرق شدگی‌شان

رئیس اورژانس تهران از مفقود شدن حدود ۱۰ دانش‌آموز در سد لتیان خبر داد.

 

دکتر پیمان صابریان در گفت و گو با ایسنا درباره این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱۲ امروز احتمال غرق شدگی‌ چند دانش‌آموز به سازمان اوژانس اعلام شد که بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در انتهای اتوبان بابایی به سمت شرق، جاده پارچین، رودخانه خوجیر اعزام شدند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اطلاعات اولیه حاکی از آن است که حدود ۱۰ دانش‌آموز مفقود شده‌اند اما تعداد دقیق آنها مشخص نیست، گفت: گزارش‌ها در این رابطه است که این دانش‌آموزان پس از باز شدن سد لتیان مفقود شده و احتمال غرق‌شدن آنها می‌رود.

 

به گفته وی، اولین آمبولانس در مدت زمان یک دقیقه به محل حادثه اعزام شد، علاوه بر آن یک اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد نیز به محل اعزام شده است.

 

تکمیل خبر:

سیدحسن رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد دانش آموزان ۹ نفر بوده و نه ۱۰ نفر، اظهار کرد: این دانش آموزان در سد لتیان گم نشده بودند، بلکه دانش آموزان مستقر در اردوگاهی بوده و در جزیره‌ای محصور شده بودند.

 

وی ادامه داد: این دانش آموزان سوار بر یک قایق بادی بودند که قایق سوراخ شده و باعث شده دانش آموزان در جزیره‌ای وسط دریاچه محصور شوند. همه دانش‌آموزان در سلامت هستند و هلال احمر هم در همانجا مستقر است و هلی کوپتر برای نجات دانش آموزان اعزام شده است.

 

بر اساس این گزارش، ظهر امروز رئیس اورژانس تهران از مفقود شدن حدود ۱۰ دانش‌آموز در سد لتیان خبر داده و اعلام کرده بود: حوالی ساعت ۱۲ امروز احتمال غرق شدگی چند دانش‌آموز به سازمان اورژانس اعلام شد که بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در انتهای اتوبان بابایی به سمت شرق، جاده پارچین، رودخانه خوجیر اعزام شدند.

 

در پی گزارش این حادثه، خروجی سد لتیان به گفته رئیس سد، کاهش یافته است. سلیمی – رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر – نیز با تأیید پیدا شدن دانش آموزان مفقودی در سد لتیان، گفت: مأموران امداد و نجات در حال حاضر در حال تلاش برای نجات و رهاسازی و انتقال آن‌ها به مکان امن هستند.

جاری شدن سیل در میبد جان ۲ کودک را گرفت

روابط عمومی مدیریت بحران استانداری یزد اعلام کرد: بامداد چهارشنبه در مسیر روستای « درین» به شهر میبد در شمال استان، ۲ کودک که به همراه پدرشان از منزل خارج شده بودند بر اثر جاری شدن روان آب ناشی از بارندگی گرفتار و جان خود را از دست دادند.

ادامه

ایران, حقوق کودک, حوادث, خبر

غرق شدن ۳ کوهنورد ‌در آبشار تنگ تامرادی بویراحمد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جسد سه نفر کوهنورد غرق شده در حوضچه های آبی آبشار تنگ تامرادی واقع در شهرستان بویراحمد با تلاش امدادگران و غواصان از آب بیرون کشیده شد.

ادامه

ایران, حوادث, خبر