گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان اسرائیلی به زنان در غزه + فیلم

افشاگری یک شهروند فلسطینی درباره هتک‌حرمت زنان در غزه توسط نظامیان اسرائیلی، حواشی بسیاری را به‌وجود آورده است. به گزارش ایسنا، عصر روز شنبه بود که شبکه خبری الجزیره مصاحبه‌ای را با یک شهروند فلسطینی به نام «جمیله الهسی» که همراه با گروه دیگری از مردم در محاصره نظامیان اسرائیل در نزدیکی بیمارستان «الشفا» بوده ... ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان اسرائیلی به زنان در غزه + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, زنان, سازمان ملل, فلسطین, فیلم, گرسنگی, گزارش

پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

تحریم وسیع نمایش انتخابات ۱۱ اسفند از جانب اکثریت قاطع مردم و آمار عظیم آرای باطل در صندوق‌های رأی را باید شکست فاحش دیگری برای دیکتاتوری حاکم در برابر رأی واقعی ملت دانست. علی خامنه‌ای، که به‌خوبی به خطر “تهدید” مردم برای “نظام” واقف است، با توجه به شکست فضاحت‌بار رژیم در انتخابات اخیر فقط ... پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

ادامه

آزادی, استبداد, اسلام سیاسی, ایران, تاریخ, تحریم, حقوق بشر, زنان, سیاسی, غارتگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

ریاض: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است

وزیر امور خارجه عربستان عصر امروز سه‌شنبه، در جریان نشست وزرای خارجه کشورهای اعضای «سازمان همکاری اسلامی» در شهر جده با محوریت جنگ غزه بر ضرورت به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس تاکید کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان ... ریاض: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, زنان, عربستان سعودی, فلسطین, کودکان, گزارش, نسل‌کشی

معضل رسوایی اخلاقی در انگلیس

نتایج تکان دهنده تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که تقریبا تمام زنان جوان در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و بدتر از آن، اعتماد خود را به حل این معضل از سوی مقامات مسئول از دست داده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، مطالعات نهاد موسوم به «سازمان ملل و زنان انگلیس» حاکیست که ۹۷ درصد زنان بین ۱۸ تا ۲۴ سال مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و هولناک‌تر آنکه ۸۰ درصد زنان از تمام گروه‌های سنی گفته‌اند که این معضل را در فضای عمومی تجربه کرده‌اند.

 

«کلر بارنت» مدیر اجرایی این نهاد انگلیسی می‌گوید: این یک بحران انسانی است و کافی نیست که فقط بگوییم حل این مشکل دشوار است. بلکه باید به آن پرداخته شود.

 

وی افزود؛ شرایط به گونه‌ای شده که زنان جوان مدام رفتار خود را اصلاح می‌کنند تا هدف آزار جنسی قرار نگیرند. زنان مسن‌تر هم نسبت به امنیت خود در شب ها ابراز نگرانی جدی می‌کنند.

 

در همین حال نتایج نظرسنجی موسسه معتبر «یوگاوو» نشان می‌دهد که بیش از یک هزار زن در انگلیس اعتماد خود را به اراده مقامات این کشور برای رسیدگی به شکایت‌ آن‌ها از دست داده‌اند. ۹۶ درصد زنان هیچ  مورد آزار جنسی را گزارش نکرده‌اند، درحالی که ۴۵ درصد معتقدند که این اقدام بی فایده است.

 

تحقیقات موسسه مطالعاتی موسوم به آزار جنسی روزانه نیز حاکیست که ۵۲ درصد زنان در محیط کار مورد آزار قرار گرفته‌اند. یکم پنجم از آن‌ها این مساله را گزارش کرده و ۱۶ درصد گفته‌اند که اوضاع در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته بدتر شده است.

 

موسسه «سازمان ملل و زنان انگلیس» ضمن گردآوری روایت ۴۰۰ زنی که در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند در نامه‌ای سرگشاده به رهبران انگلیس خواستار توجه و رسیدگی به این معضل شده‌اند.

 

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که پیشتر رسانه‌های انگلیسی از رسوایی اخلاقی قانون‌گذاران در پارلمان این کشور نیز پرده برداشتند.

 

بر اساس تحقیقات انجام گرفته در پارلمان انگلیس، فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام‌های ارشد این نهاد سیاسی به امری رایج بدل شده است.

 

این تحقیقات که پس از رسوایی مفاسد اخلاقی ساکنان کاخ وست مینستر، توسط یک حقوقدان انگلیسی منتشر شد، حاکیست که براثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در پارلمان، آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به عنوان یک معضل پنهان باقی مانده است.

 

«دیم لورا کاکس» در گزارش خود هشدار داده که مفاسد اخلاقی برخی از نمایندگان، کل اعتبار و مشروعیت پارلمان را زیر سؤال برده است. وی خواستار رسیدگی و حل جدی این مساله شد، هرچند پیش‌بینی کرد که برون رفت از این معضل در چارچوب مدیریت فعلی دشوار خواهد بود.

کدام کشورها بیشترین تعداد زنان را در مجلس دارند؟

بر اساس لیست ارائه شده در خصوص کشورهایی که بیشترین تعداد زنان را در مجلس خود دارند، کشور رواندا با آمار ۶۱.۳درصدی در جایگاه نخست قرار گرفت.

ادامه

امارات, امریکا, امریکای لاتین, برابری اجتماعی, جهان, حقوق بشر, رواندا, زنان, کوبا

فرخنده باد ۸ مارس، روز همبستگی جهانی زنان برای دستیابی به برابری جنسیتی، رفع تبعیض و رهایی زنان از قوانین قرون وسطایی

اعلامیه تشکیلات دموکراتیک زنان ایران به مناسبت ۸ مارس روز همبستگی جهانی زنان – فرخنده باد ۸ مارس، روز همبستگی جهانی زنان برای دستیابی به برابری جنسیتی، رفع تبعیض و رهایی زنان از قوانین قرون وسطایی

ادامه

اروپا, اسیا, افریقا, ایران, برابری اجتماعی, بیانیه, حقوق بشر, دیدگاه, زنان, سیاسی, کارگری

روز جهانی زن؛ ضرورت مبارزه با تبعیض اقتصادی علیه زنان

تارنمای فرانس ۲۴ روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی زن نوشت: مقاومت برخی مردان و مخالفت آن‌ها با استقلال مالی زنان، گونه‌ای بدرفتاری خانگی به شمار می‌رود که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکای لاتین, برابری اجتماعی, جهان, حقوق بشر, زنان, فرانسه, فقر, گزارش, همبستگی