یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

معرفی فیلم ۱۹۲۱؛ چینی‌ها کمونیسم را به سینماهای آمریکا می‌رسانند

یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمایی محصول کشور چین که به مناسبت بزرگداشت صد سالگی حزب کمونیست چین ساخته شده به‌زودی در آمریکای شمالی و اروپا اکران می‌شود.

 

در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ بود که اخبار شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در چین منتشر شد. در ابتدا، به نظر می‌رسید این ویروس با رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه در کشور چین مدیریت می‌شود. اما حالا بسیاری از کشورهای جهان درگیر این ویروس کشنده هستند. براساس آمارهای رسمی، تا امروز بیش از ۱۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیشتر از چهار میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین طبیعی است که عوارض این ویروس، تاثیر شگرفی روی صنایع مختلف دنیا داشته باشد. فیلم‌های سینمایی و البته سریال‌های تلویزیونی، از مهم‌ترین کسب و کارهای جهانی بودند که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتند.

 

چین برنده سینمای کرونایی در سال ۲۰۲۰

 

در بازار سینما هم همه چیز از چین آغاز شد. شیوع کرونا، تقریبا همه‌ی سینماها و پارک‌های سینمایی این کشور را در ماه ژانویه ۲۰۲۰ تعطیل کرد. تعدادی از استودیوهای سینمایی چین هم برای مدتی طولانی تعطیل شدند. کارگردانان چینی از حضور در جشنواره‌های فیلم جهانی که در ابتدا شیوع ویروس کرونا آغاز شده بودند هم منع شدند. پس از مدتی، جشنواره‌های سینمایی با حضور حداقلی منتقدان و تماشاگران دنبال شد و در نهایت رنگ و بویی مجازی پیدا کرد.

 

هالیوود اما بیشترین تاثیر را از ویروس کرونا گرفت. در سال‌های اخیر، چین به عنوان یکی از درحال‌رشدترین بازارهای سینمایی جهان سود بسیاری را برای استودیوهای هالیوودی به ارمغان آورده و به همین دلیل در سال گذشته میلادی هم امید بسیاری از استودیوهای آمریکایی به چین بود. اما شیوع کرونا در این کشور همه معادلات را تغییر داد. تحلیلگران اقتصادی باور دارند شیوع ویروس کرونا ضرری فراتر از ۷ میلیارد دلار برای صنعت سینما به همراه داشته و ممکن است این رقم بیشتر شود.

 

فهرست ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰ هم آمار بسیار عجیبی را نشان می‌دهد. در این فهرست آثاری در رتبه‌های تک‌رقمی قرار گرفته‌اند که در بهترین حالت می‌توانستند تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های سال باشند. اما شیوع ویروس کرونا همه برنامه‌ها را ویران کرد. فیلم «پسران بد تا ابد» با بازی ویل اسمیت که در ماه ژانویه ۲۰۲۰ اکران شد در نهایت با ۲۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش در ردیف اول پرفروش‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفت و در گیشه جهانی نیز پس از فیلم چینی «هشتصد»، رتبه دوم پرفروشترین فیلم‌ سال را به دست آورد.

 

اگرچه این روزها به لطف واکسیناسیون عمومی شیوع ویروس کرونا در نقاطی از دنیا قابل کنترل شده و سالن‌های سینا در کشورهای گوناگونی از جمله ایالات متحده آمریکا فعالیت دوباره خود را آغاز کرده‌اند اما به نظر می‌رسد تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا هنوز هم روی بازار بزرگ سینما احساس می‌شود. حالا که سینماها به حالت عادی بازگشته‌اند اما اتفاق عجیبی در حال رخ‌دادن است. به‌زودی فیلمی به سالن‌های سینما در آمریکا و کشورهای اروپایی اکران می‌شود که سنخیتی با فرهنگ سیاسی این کشورها ندارد.

 

فیلمی برای ۱۰۰سالگی حزب کمونیست چین

 

فیلم «۱۹۲۱» که از مدتی پیش در کشور چین اکران شده به مناسبت ۱۰۰مین سالگرد حاکمیت حزب کمونیست چین ساخته شده است. این فیلم با سرمایه‌گذاری استودیوی سینمایی هلدینگ تنسنت ساخته شده است. هلدینگی که هواداران بازی‌های ویدیویی با استودیوی بازی‌سازی آن نیز آشنایی دارند. هوانگ جیانکسین و ژنگ داشنگ کارگردان‌های فیلم «۱۹۲۱» هستند. این فیلم که اکران آن از مدتی پیش در چین آغاز شده به زودی در سایر کشورهای جهان هم اکران می‌شود. استودیوی تنسنت پیکچرز که وظیفه ساخت این فیلم را برعهده داشته وظیفه انتشار و اکران آن در نقاط مختلف دنیا را به استودیوی هنگ‌کنگی مدیا ایشیا سپرده است.

 

شرکت هنگ‌کنگی برای اکران فیلم «۱۹۲۱» در کشورهای گوناگون جهان وارد عمل شده و به نظر می‌رسد اکران این فیلم به‌زودی در کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزلند، سنگاپور و کشورهای خاورمیانه نمایش داده می‌شود. این فیلم در سایر نقاط دنیا هم روی سرویس‌های استریم بومی هر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

 

داستان فیلم «۱۹۲۱» درباره چیست؟

 

فیلم «۱۹۲۱» که به مناسبت ۱۰۰مین سالگرد حاکمیت حزب کمونیست در چین ساخته شده، داستانی کاملا سیاسی دارد که حتی واکنش برخی از منتقدان سیاسی و سینمایی در این کشور را هم به همراه داشته است. این فیلم خلاصه‌ای از تاریخ چین در صد سال اخیر را به نمایش می‌گذارد و بسیاری از شخصیت‌های تاریخی چین کمونیست از جمله رهبر شناخته‌شده این کشور یعنی مائو را نیز به تماشاگر معرفی می‌کند. این فیلم که تا امروز معادل بیشتر از ۴۰ میلیون دلار در چین فروش داشته، موفق شده احساسات ملی‌گرایانه مردم چین را برانگیزد.

 

سیاست استودیوهای سینمایی چینی که در سال‌های اخیر نمایان‌تر از قبل شده به نظر می‌رسد با جدیت بیشتری ادامه پیدا می‌کند. آن‌ها که سال گذشته با فیلم «هشتصد» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال در سراسر جهان را اکران کرده بودند، امسال هم با «۱۹۲۱» در تلاش هستند تا آرمان‌های سیاسی خود را به مردم جهان معرفی کنند.

درخواست نیم میلیون چینی برای تحقیق درباره یک آزمایشگاه آمریکایی

بیش از نیم میلیون چینی در نامه‌ای اینترنتی به سازمان جهانی بهداشت خواستار تحقیق این سازمان درباره آزمایشگاه آمریکایی «فورت دتریک» شدند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش