وال استریت ژورنال از خودکشی سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام خبر داد

پس از آنکه وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که رهبر گروه تروریستی بوکوحرام خودکشی کرده و کشته شده است، ارتش نیجریه اعلام کرد، در حال انجام تحقیقات در مورد این ادعا است.

ادامه

افریقا, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب آفریقا, نیجریه

چین از انتخاب مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی استقبال کرد

به دنبال انتخاب خانم «انگوزی اوکونجو ایوالا» ۶۶ ساله به عنوان مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی در روز گذشته دوشنبه، چین امروز سه شنبه، از این انتخاب استقبال و حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, چین, سازمان تجارت جهانی, غرب آفریقا

رئیس جدید سازمان تجارت جهانی؛ تا زمانی که همه درامنیت نباشند، هیچ‌کس در امان نیست

رئیس جدید سازمان تجارت جهانی هشدار داد، “ناسیونالیسم واکسن” روند پیشرفت در پایان دادن به پاندمی کووید ۱۹ را کند می‌کند و می‌تواند رشد اقتصادی همه کشورهای جهان چه غنی و چه فقیر را فرسایش دهد.

ادامه

امریکا, تحلیل, جهان, سازمان تجارت جهانی, غرب آفریقا, نیجریه

معترضان در نیجریه فرودگاه بین‌المللی لاگوس را مسدود کردند

ده‌ها هزار تظاهرکننده در نیجریه، لاگوس بزرگترین شهر آفریقا را با اخلال روبه رو کرده و فرودگاه بین‌المللی این شهر را مسدود کردند.

 

روزنامه وال‌استریت ژورنال بامداد سه‌شنبه گزارش داد ده‌ها هزار نفر از معترضان به خشونت پلیس نیجریه روز دوشنبه در شهر لاگوس، قطب اقتصادی این کشور و بزرگترین شهر قاره آفریقا، تظاهرات کرده و بخش‌هایی از این شهر را به تعطیلی کشاندند.

 

معترضان که پلاکاردهای اعتراضی در دست داشتند، خیابان‌های اصلی شهر لاگوس را که حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد، مسدود کردند.

 

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که صدها تن از این معترضان اقدام به مسدود کردن مسیر اصلی فرودگاه بین‌المللی لاگوس کردند.

 

معترضان به خشونت پلیس همچنین در هشتمین روز پیاپی از اعتراض‌های نیجریه، در شهرهای دیگر این کشور نیز اقدام به مسدود کردن جاده‌های و خیابان‌های اصلی شهرها کرده و باعث اختلال در رفت‌وآمد شدند.

 

مردم نیجریه خواستار تغییرات در ساختار پلیس و توقف برخورد خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی این کشور به ویژه گروه ویژه ضدسرقت موسوم به سارس (SARS) شده‌اند و دولت این کشور نیز با انحلال این گروه وعده اصلاح داده است.

 

این در حالی است که از زمان آغاز این اعتراضات، در برخورد تظاهرکنندگان با پلیس نیجریه تاکنون دست کم ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

 

معترضان خواستار استعفای بازرس کل پلیس هستند و می‌گویند که توجهی به خواسته‌های آنان نشده است.