گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از خواست‌های عمده طبقه کارگر و زحمتکشان میهن ماست. در ماه‌های اخیر کارگران در صنایع نفت جنوب، ذوب آهن، فولاد اهواز، کلاه زردها (تکنسین‌های پست‌های فشار قوی برق) و کارکنان بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی برای احقاق حق‌شان ازجمله برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل تجمع و اعتصاب کرده‌اند. طبق ... طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

ادامه

اجتماعی, استبداد, ایران, خصوصی‌سازی, صلح, کارگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

حرکت‌های اعتراضی‌ کارگران و بازنشستگان واحدهای مختلف ادامه دارد در هفته‌های گذشته نه‌تنها خللی در ادامۀ اعتراض‌های کارگری و بازنشستگان به‌وجود نیامد، بلکه منسجم‌تر شدن صف‌های آنان خصوصاً در یکشنبه‌های اعتراضی را مشاهده کردیم. نکتۀ قابل‌توجه در این حرکت‌های اعتراضی شعارها و پلاکاردهایی بودند با مضمون مخالفت با مصوبه‌هایی از قبیل لایحۀ هفتم توسعه، اعتراض ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, اجتماعی, استبداد, اعتراضات اجتماعی, امپریالیسم, امنیتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, زنان, سیاسی, فقر, کارگری, معلمان, معیشت

معاون وزارت بهداشت در اعتراض به رویکرد غلط در مدیریت کرونا در ایران استعفا داد

رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اعتراض به مدیریت نادرست بحران کرونا و نیز اظهارات انتقاد آمیز شخص وزیر نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت در کشور از سمت خود استعفا داد.

 

به گزارش یورونیوز : رسانه‌های داخلی به خصوص پایگاه‌های خبری نزدیک به اصولگرایان همزمان با پوشش این خبر اعلام کردند که علی نوبخت حقیقی، نایب‌ رئیس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا نیز به دنبال استعفای آقای ملک‌زاده و به دلایل مشابه از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

دو مقام مستعفی بخش بهداشت و سلامت ایران با این اقدام در واقع نحوه مدیریت بخش حساس و پر اهمیت سلامت در کشور آنهم در شرایط کنونی که متاثر از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ است را زیر سوال برده و بدین شکل نارضایتی خود را نسبت به انتقادات اخیر وزیر از وضعیت تحقیقات نظام سلامت که رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری متولی آن است،‌ نشان داده‌اند.

 

رضا ملک‌زاده در نامه استعفای خود به شدت رویکردهای اتخاذ شده برای مهار بیماری کووید۱۹ در ایران را مورد انتقاد داده و خطاب به سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران نوشته است: «مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه‌‌ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس “مدیریت بحران کرونا” دادن به سایر کشورها هستید.»

 

آقای ملک‌زاده همچنین در این نامه اظهارات اخیر وزیر درباره تولید واکسن ایرانی کرونا را که گفته می‌شود هنوز در مراحل اولیه بوده «غیرعلمی و شتابزده» توصیف و آن را به نوعی «معرکه‌گیری» تشبیه کرده است.

 

در نامه معاون مستعفی تحقیقات فناوری وزارت بهداشت همچنین موثر بودن داروهای گیاهی به عنوان «ادعاهای بی اساس» از سوی شخص وزیر و نیز سازمان غذا و دارو مورد انتقاد قرار گرفته و ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان به عنوان رویکردی از سوی وزارتخانه در جهت تضعیف این شبکه خدمات درمانی محکوم شده است.

رضا ملک‌زاده سپس اظهارات تازه وزیر بهداشت در نقد تحقیقات نظام سلامت را به باد انتقاد گرفته و خطاب به وزیر نوشته است: «اظهارات و هجمه شما به تحقیقات علوم پزشکی و تلاش‌های شبانه‌روزی شمار زیادی از محققان بی ادعا و سختکوش این عرصه که در سخت‌ترین شرایط تحریم و فشارهای بین‌المللی و با وجود سهم ناچیز بودجه تحقیقات پزشکی – کمتر از نیم درصد بودجه ناخالص ملی! – دستاوردهای بسیار موثر و کاربردی را ارائه کرده‌اند، می‌تواند ناشی از عدم شناخت شما از عرصه تحقیقات به طور کلی و پیشرفت‌های علوم پزشکی در ایران به طور خاص باشد.»

 

از سوی دیگر علی نوبخت،‌ نایب‌ رئیس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا نیز با انتشار نامه‌ای استعفای خود را به دلایل مشابه اعلام و تصریح کرد: «بعد از سخنان آنجناب در اصفهان در کوبیدن علم و دانشمندان پزشکی جان بر کف ایران و پاسخ معاونت پژوهشی متاسفانه راهی برای همکاری بنده با جنابعالی و آن وزارتخانه باقی نگذاشته است.»

 

رویکرد وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در مقابله با شیوع و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ پس از افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان و قربانیان به خصوص در موج دوم این بحران با انتقاد‌های زیادی همراه بوده است.

 

بر اساس آنچه به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام شده حدود ۴۴ هزار نفر در سراسر کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان باخته‌اند و ۲۷ استان نیز هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.

محمد شریفی‌ مقدم: چگونه می‌توان هزینه‌های درمان مردم را کاهش داد؟

دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: ماهیت سیستم درمانی کشور پزشک سالار است. در این میان پرستاران بسیاری از خدمات را بدون گرفتن تعرفه انجام می‌دهند اما پول آن، به جیب پزشکان سرازیر می‌شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, تحریم, حقوق بشر

سیستم‌های بهداشتی در حال غرق شدن هستند/ قرنطینه کامل، آخرین راه حل برای عبور از بحران

نماینده سازمان بهداشت جهانی در هند گفت: تأثیر غیرمستقیم مرتبط با افتادن افراد در تنگنای مالی و روی آوردن به امنیت اجتماعی منجر به تأثیر اقتصادی بیشتر و افزایش زمان بهبود اقتصادی خواهد شد پس با توجه به این واقعیت‌ها، ما قرنطینه های کامل را به عنوان آخرین گزینه برای حل این بحران در نظر ... سیستم‌های بهداشتی در حال غرق شدن هستند/ قرنطینه کامل، آخرین راه حل برای عبور از بحران

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, مصاحبه و گفتگو, هندوستان

اعتراف سوئد به شکست خود در مبارزه با کرونا بدون قرنطینه

سوئد که در موج اول شیوع ویروس کرونا از قرنطینه استفاده نکرد ، به شکست رویکرد رسیدن به مصونیت جمعی خود در برابر این بیماری همه‌گیر اعتراف کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, جهان, خبر, سوئد, فنلاند, نروژ