بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

رئیس جمهور سابق بولیوی تاکید کرده است که ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، رئیس جمهور سابق بولیوی در سخنانی تاکید کرد که ناتو در اوکراین شکست می‌خورد. «اوو مورالس»، رئیس جمهور سابق بولیوی به اسپوتنیک گفت، ناتو در اوکراین در حال شکست خوردن است. مورالس ... رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو

معاون مادورو خواستار توقف محاصره غیرقانونی ونزوئلا شد

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد: محاصره ونزوئلا اجازه نمی‌دهد که مواد غذایی و دارو وارد کشورش شود حال آنکه کاراکاس از جامعه جهانی می‌خواهد که به این اقدام ضد حقوق بشری از سوی آمریکا پایان داده شود.

 

«دلسی رودریگز» روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما اکنون به شکل بی سابقه‌ای مورد محاصره قرار گرفته‌ایم و این مساله باعث شده است که مواد غذایی و دارو وارد کشور نشود.
وی ادامه داد: این اقدامات غیرقابل تحمل است، آنها (آمریکایی‌ها) به شکل مصنوعی بحران انسانی در کاراکاس ایجاد می‌کنند حال آنکه جامعه جهانی باید با مداخله در این اقدام غیرانسانی، دست محاصره کنندگان را کوتاه کند.

 

رودریگرز در بخش دیگری از سخنان خود خبر داد که به دستور نیکلاس مادورو، دفتر نمایندگی شرکت ملی نفت ونزوئلا از لیسبون به مسکو منتقل می‌شود.

 

وی ادامه داد: انتقال دفتر شرکت ملی نفت ونزوئلا به مسکو در راستای همکاری این شرکت و گسترش مشارکت در عرصه استخراج نفت با شرکت‌های روس نفت و گازپروم صورت می‌گیرد.

 

ونزوئلا به دنبال همکاری های تازه با روسیه است

 

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا این را هم گفت که کشورش برنامه های جدیدی برای گسترش همکاری ها با روسیه دارد و مادورو به وی دستور داده است تا در سفر به مسکو روابط و مشارکت راهبردی با روسیه را تقویت کند.

 

آمریکا به دنبال تقویت گروه‌های مسلح مخالف در کاراکاس است

 

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات آمریکا علیه دولت ونزوئلا اشاره کرد و گفت: آمریکا گام هایی را برای تشکیل گروه های مسلح در ونزوئلا بر داشته است.

 

وی توضیح داد: ایالات متحده برنامه‌های مشخصی برای ایجاد گروه های مسلح دارد و به طور سنتی دست به ایجاد گروه‌های تروریستی در دیگر نقاط جهان می‌زند که بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

رودریگرز ادامه داد: آمریکا در کشورهای مختلف به حمایت از گروه های افراط گرای غیرقانونی می‌پردازد تا جهان بی‌ثبات شود، متاسفانه ما شاهد تکرار این سناریو در ونزوئلا هستیم هر چند که تلاش‌های آنها تحقق نخواهد یافت چرا که مردم و ارتش بیش از هر زمان دیگری آماده دفاع از استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورشان هستند.

 

مخالفان ما ناتوان هستند

 

معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا در ادامه اظهار داشت که مخالفان دولت ناتوان هستند و از آنجا که نتوانستند در انتخابات به پیروزی برسند دست به چنین اقداماتی زده‌اند.

 

وی با بیان اینکه مخالفان در ونزوئلا پراکنده هستند و نمی‌دانند چگونه حمایت مردم را کسب کنند، اظهار داشت: به همین دلیل است که آنها از کشورهای خارجی خواستار مداخله نظامی می‌شوند چرا که از طریق صندوق آرا نمی‌توانند به قدرت دست پیدا کنند.

 

ونزوئلا از روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان‌های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین‌المللی شده است.

 

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

 

برخی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

 

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و تلاش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می‌کند.

 

برخی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت کرده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده‌اند.

 

دیشب نیز روسیه و چین به اتفاق، پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا در شورای امنیت را وتو کردند.

ایرنا

سفیر ونزوئلا: اروپایی‌ها به دنبال بازگرداندن استعمار هستند

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد، مسدود کردن حساب های بانکی و دارایی‌های این کشور در آمریکا و اروپا و دلسوزی آنها برای کمک‌های انسان دوستانه را استانداردهای دوگانه نامید و گفت: اروپایی‌ها به دنبال بازگرداندن استعمار خود در آمریکای لاتین هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, خبر, لهستان, ونزوئلا

تجمع یمنی‌ها در مقابل سفارت آمریکا در همبستگی با ونزوئلا

به نقل از المسیره، حامیان جبهه فرهنگی مقابله با تجاوز به یمن به همراه جبهه چپ انقلابی و تعدادی از احزاب سیاسی دیگر به منظور همبستگی با ونزوئلا در برابر اقدامات خصمانه آمریکا و محکومیت عادی سازی روابط با اسرائیل در مقابل سفارت واشنگتن در صنعا تجمع کردند.

ادامه

اروگوئه, اسراییل, اکوادور, امریکا, امریکای لاتین, برزیل, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, شیلی, یمن

مسکو: تلاش آمریکا برای باز کردن مرز ونزوئلا شکست خورد

به گزارش اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه، گفت که تلاش آمریکا برای باز کردن مرز ونزوئلا به بهانه ورود کمک‌های بشردوستانه با شکست مواجه شد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا