آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

مشاور پیشین ترامپ: رزمایش ایران، چین و روسیه برای آمریکا خطرناک است

مشاور پیشین رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین گفت: پیام این رزمایش خطرناک برای آمریکا این است که ما باید با محوری تازه رویارویی کنیم.

 

« ولید فارس » تحلیلگر امور نظامی و امنیتی امروز (شنبه ۷ دی‌ماه) درباره رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین به تلویزیون فاکس نیوز آمریکا گفت: این موضوع مهمی است زیرا به ایالات متحده نشان می‌دهد شرایط واقعی ایران چیست. این رزمایش مشترک پیامی دارد که این دو قدرت اتمی می‌گویند اگر بخواهید کاری انجام دهید، ما نخواهیم گذاشت به ایران آسیبی وارد شود.

 

مشاور کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ ادامه داد: به این ترتیب ایالات متحده باید حساب کند که نه فقط با ایران، بلکه با یک محور بزرگ روبرو خواهد بود که دربردارنده این دو قدرت است.

 

فارس که اصلیت لبنانی دارد، درباره سیاست چین نیز گفت: پکن گفته است که نخواهیم گذاشت به ایران ضربه وارد کنید و این موضعی بسیار خطرناک است. شاید چین و روسیه بخواهند نیروهای خود را در آن منطقه مستقر کنند که شرایط (خلیج فارس) را پیچیده‌تر خواهد کرد.

 

مقام پیشین آمریکا: رزمایش ایران، روسیه و چین کابوسی برای واشنگتن است

 

«کی تی مک فارلند» قائم مقام پیشین مشاور امنیت ملی آمریکا با ابراز نگرانی شدید از رزمایش مشترک دریایی ایران روسیه و چین، این رزمایش را یک «سناریوی کابوس‌گونه» برای واشنگتن توصیف کرد.

 

مجری شبکه خبری فاکس بیزنس در مصاحبه با این مقام پیشین آمریکایی به موضوع برگزاری رزمایش سه کشور در بحبوحه تنش ها در منطقه محل برگزاری آن و نیز تنش بین آمریکا و ایران اشاره کرد و از او پرسید این رزمایش تا چه اندازه می تواند برای آمریکا نگران کننده باشد.

 

مک فارلند پاسخ داد ما ۷۵ سال را صرف کردیم تا مطمئن شویم که روس ها و چینی ها ائتلافی تشکیل نمی دهند. ما از زمان دولت ریچارد نیکسون (رئیس جمهور پیشین آمریکا) هر کاری را کردیم تا مانع از نزدیک شدن دولت های چین و اتحاد جماهیر شوروی شویم و در نهایت هم توانستیم بین آنها جدایی بیندازیم.

 

وی افزود: مساله دیگری که وجود دارد این است که ما نمی خواهیم روسیه با ایران متحد شود. روسیه کشوری محصور در خشکی است و به بنادر اب های گرم دسترسی ندارد.اگر با ایران در ارتباط باشد این دسترسی میسر می شود. قرار گرفتن این سه کشور در کنار یکدیگر، ظرفیت نظامی روسیه، موقعیت جغرافیایی و نفت ایران و ثروت و پیشرفت چین در زمینه فناوری، به ویژه اگر سه کشور بخواهند ائتلاف نظامی تشکیل دهند، یک سناریوی کابوس گونه کامل برای ما خواهد بود.

 

مک فارلند در پاسخ به سوال مجری برنامه که تلاش می‌کرد نقش دموکرات ها و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را در تعضیف این کشور با حمله به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به موضوع برگزاری رزمایش ربط دهد گفت: ماه گذشته در پکن بودم و از برخی از مقام های ارشد وزارت امور خارجه و حزب کمونیست چین شنیدم که می‌گفتند به نظر ما دونالد ترامپ به زودی برکنار می‌شود یا مطمئن هستیم که بار دیگر انتخاب نمی‌شود.

 

وی مدعی شد که این اقدامات اهرم فشاری را در اختیار این کشورها قرار می‌دهد.

 

این مقام آمریکایی با دفاع از اقتصاد آمریکا گفت که ما اقتصاد قوی تری داریم و نرخ بیکاری پایین آمده است. وی ایجاد فرصت های شغلی در کشورش را بی‌سابقه خواند و در مقابل مدعی شد اقتصاد ایران در حال فروپاشی است، اقتصاد روسیه لنگ می‌زند و رشد اقتصادی چین کند شده است.

 

وی گفت ما باید بیشترین اهرم فشار را علیه این کشورها داشته باشیم و آنها باید در مقابل ما هراسان باشند اما آنچه که اتفاق می‌افتد این است که آنها می‌گویند وقتی آمریکا در داخل ضعیف است در مواضع خارجی نیز ضعیف است. ما دچار تفرقه شده‌ایم و رئیس جمهور تحت محاصره است. هر کشوری اکنون می‌گوید این یک فرصت طلایی است و می‌توانم از آن بهره ببرم.

 

دربخش دیگری از این مصاحبه، مجری برنامه درباره استقرار اولین موشک مافوق صوت روسیه که می‌تواند با ۲۷ برابر سریع‌تر از سرعت صوت حرکت کند و نیز تلاش چین برای بکارگیری چنین فناوری‌ای سوال کرد.

 

این مقام سابق آمریکایی پاسخ داد واقعا نمی‌دانم که آیا روسیه چنین قابلیتی را دارد یا نه. ما می‌دانیم که آنها تلاش زیادی را برای داشتن چنین سلاح‌های فراصوتی داشته‌اند ما (آمریکا) در این طرح اندکی کند بوده‌ایم اما به نظر من ایالات متحده باید در ۴ سال آینده فشار زیادی برای توسعه علوم و فناوری و به ویژه در زمینه سامانه های تسلیحاتی وارد کند. فناوری تسلیحاتی ایالات متحده باید در قرن ۲۱ در میان تهدیدات احتمالی چین، ایران و روسیه برای این کشور پیشرو باشد.

 

وی توضیح داد که ترامپ هزینه زیادی را صرف برنامه های دفاعی کرده اما فکر نمی‌کند که به میزان کافی برای برنامه‌های تحقیقات دفاعی هزینه کرده باشد.

 

مک فارلند در پاسخ به مجری برنامه که این رزمایش را زنگ هشداری برای اعضای ناتو به ویژه با توجه به اختلافات آنها بر سر سهم خود در بودجه دفاعی ناتو توصیف کرد گفت: رزمایش مشترک سه کشور نه تنها برای اعضای سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) بلکه برای ژاپن و کره جنوبی نیز نگران کننده است و این رزمایش بر همه ما تاثیر می‌گذارد و بر هر کشوری که با آن تجارت می‌کنیم.

 

وی گفت همگی ما باید از رزمایش ایران، چین و روسیه نگران باشیم و این یک سناریوی آخرزمانی است.

 

رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین از روز جمعه ( ۶ دی‌ماه) به مدت چهار روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.

روسیه: نگرانی اصلی آمریکا رشد توان اقتصادی و نظامی چین است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه انگیزه واقعی آمریکا از خارج شدن از توافقات مهم بین‌المللی، کاهش محدودیت‌های قانونی برای اقدامات این کشور است، تأکید کرد که خط لوله “جریان شمالی -۲” هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

ناتو در تدارک تمرین نظامی برای مقابله با روسیه

یک نشریه آلمانی در گزارشی نوشت که نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، با هدف کسب آمادگی برای مقابله با تحرکات احتمالی روسیه، در تدارک انجام تمرین تهاجم نظامی است.

ادامه

اتحاد شوروی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, لهستان, ناتو

لاوروف: روسیه به هر اقدام خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد

وزیر امور خارجه روسیه در نتیجه‌گیری از سال ۲۰۱۹ ، با تأکید بر اینکه عدم حل مشکلات روابط مسکو-واشنگتن برای کل جهان اهمیت دارد، گفت: پیشنهادهای روسیه روی میز قرار دارد، هرچند انتظار زیادی از کار مشترک نباید داشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه

بودجه نظامی ۲۰۲۰ آمریکا؛ خواب‌هایی که واشنگتن برای چین دیده است

بودجه نظامیی آمریکا درحالی برای سال ۲۰۲۰ افزایش یافته که تمرکز این کشور بر روی مقابله همه جانبه در برابر رقیبی است به نام چین که به تازگی جنگ تجاری پر سر و صدایی علیه آن به راه انداخته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, مقاله

تیر دولت ترامپ برای تحریم «نورد استریم ۲» به سنگ خورد

با وجود تصویب تحریم پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان در سنای آمریکا، دولت ترامپ امیدی به اثربخشی این تحریم‌ها نداشته و مقام‌های آلمان نیز تمام قد از طرح خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان معروف به «نورد استریم ۲» حمایت می‌کنند.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا