تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

مشاجره لفظی وزرای خارجه ترکیه و سوئد بر سر سوریه

کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه ترکیه و سوئد در پی مخالفت صریح طرف ترک با درخواست‌ اتحادیه اروپا برای خارج کردن نیروهایش از سوریه به مشاجره لفظی میان دو طرف انجامید.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آن لیند، همتای سوئدی خود در آنکارا درخواست اتحادیه اروپا را برای خروج نیروهای نظامی این کشور از شمال شرق سوریه رد کرد.

 

آن لیند، وزیر امور خارجه سوئد در این کنفرانس مطبوعاتی بر درخواست‌های اتحادیه اروپا مبنی بر خروج نیروهای ترکیه از شمال شرق سوریه تاکید کرد و گفت: موضع قاطع اتحادیه اروپا مانند قبل است. ما به درخواست از ترکیه برای خارج شدن از سوریه ادامه می‌دهیم. اتحادیه اروپا انتظار دارد تا اقدام‌های سازنده‌ای در قبال دموکراسی و حقوق بشر در ترکیه اتخاذ شود.

 

در مقابل چاووش اوغلو با لحنی تند به اظهارات لیند واکنش نشان داد و کنفرانس مطبوعاتی به مشاجره لفظی میان دو طرف تبدیل شد.

 

چاووش اوغلو نیز اتحادیه اروپا را به اتخاذ استانداردهای دوگانه و دیکته کردن حقوق بشر و قانون بین‌المللی به آنکار متهم کرد.

 

وی افزود: ایا از ما می‌خواهید که از ادلب و مناطقی که آنها را از وجود داعش آزاد کردیم خارج شویم؟ نه، چرا که سه میلیون پناهنده به ترکیه و سپس به کشورهای اروپایی می‌آیند.

 

وزیر خارجه ترکیه در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا سوئد از حقوق قبرسی‌های ترک حمایت نمی‌کند؟

 

آن لیند نیز در واکنش به اظهارات تند چاووش اوغلو اعلام کرد که به عنوان میهمان وارد این مشاجره نخواهد شد.

 

وی در پایان اظهار کرد: امیدوار هستم که همه در ترکیه مانند شما آقای وزیر امکان بیان دیدگاه‌هایشان را داشته باشند.

نیویورک تایمز : تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بحبوحه کرونا کاملاً ظالمانه است

یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت، تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط ایران با جهان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا اقدامی کاملاً ظالمانه است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, مقاله

تدارک تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در ادلب سوریه

مرکز صلح بین طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد تروریست‌ها در حال برنامه‌ریزی برای حمله با مواد سمی به بخش جنوبی منطقه کاهش تنش در ادلب هستند.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, عراق

رویترز ؛ تهران راه واقعی عبور از تحریم‌ها را پیدا کرده است

خبرگزاری رویترز گزارش داد: تهران با ایستادگی ایرانیان و عملی‌شدن سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا، راه واقعی عبور از تحریم‌ها را پیدا کرده است.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, مذاکرات اتمی