مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

مسکو: هر کاروان‌ داعشی را که از رقه خارج شود هدف می‌گیریم

دولت روسیه ضمن مخالفت با توافق امضا شده میان نیروهای سوریه دموکرات و داعش برای خروج امن داعشی‌ها از رقه تهدید کرد، هر کاروان‌ داعشی را که از رقه به سمت جنوب سوریه حرکت کند، هدف می‌گیرد.

 

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع در وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه مسکو در توافقنامه امضا شده میان داعش و نیروهای سوریه دموکرات هیچ یک از طرف‌های امضا کننده نبوده و مخالف این توافقنامه است، اعلام کرد، جنگنده‌های این کشور کاروان‌های داعشی که از شهر رقه خارج شده و به سمت جنوب این شهر به حرکت درآیند را هدف قرار داده و در راستای مقابله با تلاش‌های آنها برای فعالیت در پالمیرا و استقرار نیروهایشان در آنجا تمامی مسیرها را مسدود خواهند کرد.

 

این منبع گزارش داد، پس از توافق داعش با نیروهای سوریه دموکرات نیروی هوایی روسیه در تاریخ ۲۵ مه کاروان‌های داعش را که از رقه به سمت منطقه پالمیرا در حرکت بودند،‌ هدف قرار دادند،‌ همچنین شب‌های ۲۹ و ۳۰ مه اقدام داعش برای خارج کردن گروه‌هایی از نیروهایش را ناکام گذاشته که در اثر آن به صفوف تروریست‌ها و تجهیزات آنها خسارات شدیدی وارد شد.

 

مسکو اعلام کرد که تمایل ندارد به آمریکا در دشت رقه فرصتی برای پیروزی بدهد و یا اینکه عملیات در رقه موجب کشته شدن غیرنظامیان شود.

 

وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه فرماندهی سوریه وضعیت رقه را تحت نظر دارد و شاهد خروج شبه‌نظامیان بدون هیچ مشکلی از این شهر بوده‌اند،‌ اعلام کرد، بر اساس برخی اطلاعات موثق اوایل ژوئن توافقی میان داعش و نیروهای سوریه دموکرات (کردها) حاصل شد و آنها بدون درگیری از دو روستای “الثدیین” و “الحمام” واقع در ۱۹ کیلومتری جنوب غرب رقه خارج شده و به سمت پالمیرا حرکت کردند.

 

طبق برخی بیانیه‌های رسمی، پهپادهای روسی دائما برای کنترل تحرکات داعش در پرواز هستند و عملیات‌های رصد و مراقبت افزایش یافته است و جنگنده‌ها، هلی کوپترها و گروه‌های عملیات ویژه برای نابودی گروه‌های تروریستی به کار گرفته شدند.

 

کارشناسان نظامی پیش بینی کردند، استقرار تشکل‌های داعشی در بیابان رقه می‌تواند باعث آغاز جنگی جدید با روسیه شود.

 

مسکو عملیات نیروهای سوریه دموکرات علیه رقه را از نزدیک دنبال می‌کند.

 

آمریکا که این نیروها را گروه اصلی آزادسازی رقه می‌داند، به تازگی آنها را به سلاح‌های نیمه سنگین و تجهیزات نظامی مجهز کرد. آمریکا امیدوار است کنترل کردها بر رقه داعش را تضعیف کرده و موجب تقویت حمایت‌ها از پایگاه‌هایش در سوریه شود.

 

از نظر کارشناسان اگر رقه به دست آمریکا و نیروهای سوری دموکرات آزاد شود،‌ به کنترل مجدد دولت سوریه در نخواهد آمد.

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، ‌خروج داعشی‌ها از رقه را نشانه عدم توانایی در هماهنگی میان نیروهای بین‌المللی در عملیات مبارزه با تروریسم دانست.

 

لاوروف با اشاره به قصد آمریکا برای تغییر تاکتیکش در رقه و محاصره این شهر به شکلی که امکان خروج حتی یک داعشی از آن نباشد، گفت: باید منتظر بود که آنها چگونه این حرف را عملی می‌کنند.

 

وی در ادامه بیانیه منتشر شده از سوی نیروهای سوریه دموکرات مبنی بر عدم توافقشان با داعشی‌ها برای خروج شبه‌نظامیان از رقه را تکذیب کرد و گفت: مسکو اطلاعاتی موثق مبنی بر خروج داعشی‌ها از رقه به سمت پالمیرا دارد.

ایسنا

 

حمله موشکی ایران به داعش در سوریه !

سپاه پاسداران ایران، از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به محل فرماندهی نیروهای پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه، با هدف مجازات عاملین حملات تروریستی اخیر تهران خبر داد.   در اطلاعیه سپاه پاسداران آمده است: در پی جنایت تروریستی ۱۷ خردادماه ۹۶ تروریست‌های تکفیری در تهران که به شهادت ۱۸ تن از مردم ... حمله موشکی ایران به داعش در سوریه !

ادامه

ایران, جهان, خبر, سوریه

تداوم پیشروی های ارتش سوریه در جنوب الرقه

ارتش سوریه به پیشروی های خود در حومه جنوب غربی الرقه ادامه داد و مناطق جدیدی را به کنترل خود درآورد.   به نقل از العهد، منابع سوری از ادامه پیشروی های ارتش سوریه در جنوب اتوبان اثریا-الرصافه- الرقه در حومه جنوب غربی الرقه خبر دادند و اعلام کردند: ارتش سوریه بر روستاهای صهاریج الوهاب ... تداوم پیشروی های ارتش سوریه در جنوب الرقه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

پوتین: آمریکا حاضر به همکاری علیه تروریسم در سوریه نشد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: آمریکا حاضر نشد به وعده های ضدتروریستی خود در سوریه عمل کند و واشنگتن از اجرای توافق نهایی با مسکو در این زمینه سر باز زد.   رئیس جمهوری روسیه این اظهارات را در مصاحبه برای فیلم مستندی که با اولیور استون کارگردان آمریکایی انجام داده، بیان کرده است. ... پوتین: آمریکا حاضر به همکاری علیه تروریسم در سوریه نشد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

سازمان ملل متحد: ۱۰۰ هزار غیرنظامی “سپر انسانی” داعش در موصل شده‌اند

سازمان ملل متحد، روز جمعه ١۶ ژوئن اعلام کرد که بیش از ١٠٠هزار غیرنظامی عراقی در محاصره نیروهای گروه دولت اسلامی (داعش)، در مرکز شهر “موصل” قرار گرفته‌اند و داعش از آنان در مقابل حملات نیروهای ارتش عراق به عنوان “سپر انسانی” استفاده می‌کند.   “برونو گدو” نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ... سازمان ملل متحد: ۱۰۰ هزار غیرنظامی “سپر انسانی” داعش در موصل شده‌اند

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, حقوق کودک, خبر, عراق