افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

مسکو: محاصره دریایی روسیه اعلام جنگ است

رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) اعلام کرد: محاصره دریایی روسیه که به تازگی توسط یکی از مقام های آمریکا اعلام شده، حاوی پیام اعلام جنگ به ماست.

 

«آلکسی پوشکوف» طی یک برنامه سیاسی در شبکه تلویزیونی «روسیه یک» در پاسخ به اظهارات «رایان زینکه» وزیر کشور آمریکا این مطلب را بیان کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شده بود که در صورت ضرورت، آمریکا می تواند روسیه را در دریا محاصره کند و کنترل انرژی در جهان را در دست بگیرد.

 

شبکه تلویزیونی ریانووستی نیز چندی پیش گزارشی پخش کرد که طی آن، زینکه در سخنانی در پیتسبورگ آمریکا گفت: ما با توانمندی ناوگان خود می توانیم باز بودن مسیرهای دریایی را تضمین کنیم و در صورت نیاز این مسیرها را می بندیم تا نفت و گاز روسیه وارد بازار انرژی نشود.

 

رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه این سخنان مقام آمریکایی را احمقانه خواند و افزود: اکثر کشورهای خاورمیانه خود صادرکننده نفت و گاز هستند و نیازی به خرید انرژی از روسیه ندارند.

 

پوشکوف به وزیر کشور آمریکا توصیه کرد هنگام صحبت کردن به عواقب سخنان خود نیز بیندیشد.

 

وی در ادامه سخنان خود به سطح پایین سواد سیاسی و اطلاعات جغرافیایی برخی مقام های آمریکایی اشاره کرد که در مواردی با اشتباهات آشکار مایه شرمندگی می شوند.

 

پوشکوف همچنین به زورگویی برخی مقام های آمریکایی اشاره کرد که در مواردی به روسیه امر و نهی می کنند و این کشور را از فروش تسلیحاتی مانند اس-۴۰۰ به برخی از کشورها همچون هند و ترکیه برحذر می دارند.

 

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن بیش از ۶۰ بسته تحریم در مورد مسکو وضع کرده است.

ایرنا

روسیه: آمریکا افکار عمومی را برای تجاوز به سوریه آماده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا افکار عمومی جهانی را برای تجاوز جدید نظامی به سوریه آماده می‌کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, فلسطین, گرجستان