هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

مسکو: رفتار مغرضانه اروپا مانع بهبود روابط با روسیه شده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که رفتار مغرضانه مقام‌های اروپایی در مورد روسیه مانع بهبود روابط با اتحادیه اروپا می‌شود.

 

به گزارش ایرنا، لاوروف روز شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسی ار. ب. کا، روابط روسیه و اتحادیه اروپا را ازهم گسیخته خواند و گفت، غرض ورزی مانع از بهبودی روابط دو طرف می‌شود.

 

وی سخنان جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۹ زمانی که وزیر خارجه اسپانیا بود یادآوری کرد که گفته بود روسیه دشمن دیرینه اتحادیه اروپا است و وزارت خارجه اسپانیا در آن زمان گفت که سخنان بورل تحریف شده است.

 

لاوروف خاطرنشان کرد که چندی پیش به این سوال که آیا روسیه برای قطع روابط با اتحادیه اروپا آمادگی دارد، پاسخ مثبت داد زیرا از روابط روسیه و اتحادیه اروپا هیچ چیز باقی نمانده است.

 

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه همکاری‌های روسیه و اتحادیه اروپا متوقف شده است، اظهار داشت: اکنون از تماس‌های روسیه و اتحادیه اروپا در مسائل بین‌المللی که دو طرف شرکت می کنند، چیزی باقی نمانده است.

 

وی خاطرنشان کرد که روسیه در موضوع برنامه هسته‌ای ایران با اتحادیه اروپا کار نمی‌کند بلکه همکاری با گروهی از کشورها انجام می‌گیرد و در مسائل خاورمیانه نیز همکاری چندجانبه است.

 

لاوروف به عنوان نمونه ای از بی‌تمایلی اتحادیه اروپا برای همکاری با روسیه به درخواست مسکو از این اتحادیه برای صدور بیانیه‌ای در مورد گروه چهار میانجیگر بین‌المللی خاورمیانه اشاره کرد که چند روز پیش از سفر بورل به مسکو صورت گرفت.

 

وی افزود: طرف اروپایی اعلام کرد که صدور چنین بیانیه‌ای امکان پذیر نیست و من در زمان دیدار با بورل از او سوال کردم که چرا این امر ناممکن است و حرکات و پاسخ او نشان داد که از این واقعه خبری ندارد.

 

 تحریم ها مبادلات بازرگانی اروپا و روسیه را کاهش داده است

 

لاوروف در ادامه گفت که حجم مبادلات بازرگانی بین روسیه و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ به ۴۱۷ میلیارد دلار رسیده بود اما این شاخص در سال ۲۰۱۹ به حدود ۲۸۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

 

وی افزود: علت این مساله تحریم‌هایی است که مهم ترین شریک ما اتحادیه اروپا علیه روسیه وضع کرده و این تحریم ها بی‌اساس است.

 

وزیر خارجه روسیه گفت: هدف اصلی تحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد روسیه، تیره کردن روابط نیست بلکه تمایل کشورهای اروپایی برای نشان دادن توانایی خود است.

 

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که آمریکا با خواسته‌های خود از اروپا در مورد طرح خط لوله گاز جریان شمالی۲ نشان داد که چه کسی صاحبخانه است.

 

آمریکا از سال ۲۰۱۹ چند بسته تحریمی در مورد خط لوله گاز جریان شمالی که از روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان کشیده می‌شود، وضع کرده است و سعی دارد مانع از تکمیل این طرح شود.

 

خط لوله گاز جریان شمالی ۲ یا نورد استریم ۲ پروژه‌ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او. ام. وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است. این خط لوله دوقلوی ۱۲۰۰ کیلومتری قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.

چین مفهوم استراتژیک جدید ناتو را “تفکر جنگ سرد” دانست

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت، به روزرسانی پیشنهادی برای مفهوم استراتژیک ناتو که خواستار مهار چین از نقطه نظر رشد جهانی آن شده است، یادآور لفاظی جنگ سرد است و هیچ جایگاهی در جهان مدرن ندارد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ناتو

دعوت اتحادیه اروپا از بلینکن برای گفت‌وگو در باره؛ چین، روسیه، ایران و ترکیه

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به یک ویدئوکنفرانس با وزرای امور خارجه این اتحادیه دعوت شده، اما واشنگتن مشخص نکرده است که آیا وی در این ویدئوکنفرانس شرکت می‌کند یا نه.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه

مسکو از توطئه غرب برای بی‌ثبات کردن روسیه خبر داد

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: کشورهای غربی کارزار اطلاعاتی گسترده‌ای را برای بی‌ثبات کردن اوضاع روسیه آغاز کرده‌اند.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, مجارستان

واکسن و نقش هند در کمک به امریکا برای تقابل با چین در شرق

درحالیکه محموله های واکسن چین در فرودگاه های شرق آسیا تحویل داده می شوند، آمریکا با کمک مهاراجه های هندی به دنبال تقابل با نفوذ پکن در آسیاست.

ادامه

افغانستان, امریکا, پاکستان, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, کامبوج, هندوستان