زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

مسکو خواستار تشکیل ارتش مستقل اروپایی است

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که مسکو به تفرقه و جدایی در اروپا تمایلی ندارد و خواستار وجود کشورهای برخوردار و متحد اروپایی با نیروهای دفاعی مستقل از آمریکاست.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ پسکوف در ادامه سخنانش در برنامه ای به نام “ولادیمیر پوتین: استاد بازی” که یکشنبه شب از شبکه تی وی پنج فرانسه پخش شد، افزود: اروپا اکنون در جستجوی راه ویژه خویش، درباره سامانه دفاعی خود تردید و به در اختیار داشتن سامانه دفاعی مستقل و مقتدر احساس نیاز کرده است.

 

وی گفت: از آنجا که باقی ماندن ایالات متحده در اروپا و اراده آن برای دفاع از اروپائیان در برابر “روس های ترسناک” مشخص و قطعی نیست،  اروپا باید ارتش خود را داشته باشد.

 

پسکوف تاکید کرد که ما هیج طرفی را تهدید نمی کنیم و تنها می خواهیم نظراتمان شنیده و توجه شود. ما منشا خطر نیستیم و کشور بسیار بزرگ و نیرومند ما در پی شریک و همکار است.

 

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در باره استقرار نیروهای ارتش روسیه نزدیک مرز اوکراین که تهدیدی برای غرب تصور می شود، با اشاره به رزمایش های گسترده ناتو نزدیک مرزهای روسیه پیش از انتقال نیروهای این کشور به این نقطه، افزود: با اینکه مطالب بی شماری در باره تمرکز و استقرار نیروهای روسیه منتشر شده، اما تمرکز نیروهای ناتو در نزدیک مرزهای روسیه، نادیده گرفته شده است.

 

پسکوف،  درخواست کی یف را برای عضویت در ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)، بدترین پیامد ممکن دانست که خط قرمز منافع ملی روسیه را زیرپا می گذارد و دقیقا همان رخدادی است که ممکن است مسکو را به در پیش گرفتن اقدامات فعال برای تضمین امنیت خود وادار کند.

 

به گزارش ایرنا؛ رزمایش نظامی چهار روزه روسیه و چین (از ۱۴ تا ۱۷ اکتبر / ۲۱ تا ۲۴ مهر ماه) در آب های بین‌المللی دریای ژاپن که نیروهای دو طرف در آن نابودی مین های شناور دشمن با آتش توپخانه تمرین کردند، بخشی از همکاری دریایی بین دو کشور و نمایشگر توان دفاعی مسکو و پکن در برابر تهدیدهای مشترک بود.

 

رزمایش مشترک روسیه و چین برای اولین بار در اوت ۲۰۰۵ برگزار شد، اما از سال ۲۰۱۲، تمرینات دریایی سالانه با هدف تقویت آمادگی رزمی روسیه و چین برای مقابله مشترک با تهدیدها هر سال برگزار شده است به طوری رزمایش امسال نهمین رزمایش مشترک دو کشور بود.کارشناسان نظامی به روزنامه گلوبال تایمز چین گفته اند، چنین رزمایش هایی علاوه بر اینکه سطح بالای اعتماد راهبردی دو طرف را به نمایش می‌گذارد، در بحبوحه تلاش غرب برای ایجاد اتحادهایی مانند پیمان آکوس و پنچ چشم، توان دفاعی پکن و مسکو در مقابله با تهدیدات امنیتی دریایی و محافظت از صلح و ثبات منطقه را نشان می‌دهد.

شکاف انداختن بین چین و ویتنام، هدف ایالات‌متحده است. اما راهبرد «تفرقه بینداز و پیروز شو» دورنمایی ندارد!

ایالات‌متحده به ناو هواپیمابرش با نام یو‌اس‌اس رونالد ریگان دستور داده است تا موقعیتش را در آب‌های نزدیک دریای چین جنوبی حفظ کند. بخشی از راه‌برد ایالات‌متحده در این منطقه، بهره‌بری از وجود اختلاف ارضی بین چین و ویتنام برای ایجاد شکاف بین دو کشور سوسیالیستی است.

ادامه

اتحاد شوروی, استرالیا, امریکا, جهان, چین, سوسیالیسم, فرانسه, کمونیسم, ویتنام

درخواست روزنامه وابسته به ارتش چین برای “جنگ خلق” با جاسوس‌های آمریکا

نشریه وابسته به ارتش چین در واکنش به گزارش مربوط به تاسیس یک واحد جدید از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مختص به چین، خواستار “جنگ خلق” برای شکست دادن جاسوسی‌های آمریکا شد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک

فعالیت‌های ناتو بر رویارویی با چین متمرکز می‌شود

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که رویارویی با تهدیدهای ناشی از چین، بخش مهمی از منطق آتی این سازمان نظامی خواهد بود.

ادامه

اروپا, افغانستان, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, مقاله, ناتو

کامبوج ادعای آمریکا درباره فعالیت نظامی چین در این کشور را رد کرد

دولت کامبوج ادعای آمریکایی‌ها درخصوص حضور چین در یکی از پایگاه‌های دریایی این کشور با مقاصد نظامی را تکذیب کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, سودان, عراق, کامبوج, لیبی, ویتنام