آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هدف از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن، استرالیا و فیلیپین را گسترش ناتو در سایر مناطق جهان دانست. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران در رابطه با مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده با ژاپن، استرالیا و فیلیپین گفت: هدف همان چیزی است که ما در ... زاخارووا: هدف از مانورهای آمریکا در آسیا-اقیانوسیه گسترش ناتو است

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, غرب, فیلیپین, ناتو

مسکو: آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیر دوست حذف نمی‌شوند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درخواست ناتو برای حذف آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست را رد کرد.

 

اعتمادآنلاین| زاخارووا در کانال تلگرام خود نوشت: کشورهای عضو ناتو در صورتی که نمی‌خواهند در فهرست کشورهای غیردوست روسیه قرار گیرند، باید سیاست خود در مورد مسکو را تعیین کنند.

 

به گزارش ایرنا، اجلاس ناتو روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد و در آن سران کشورهای عضو این پیمان از روسیه خواستار حذف نام آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست شدند.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اگر درست برداشت کنم چنین بنظر می رسد که ناتو با این درخواست قصد دوستی با ما دارد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد در صورتی که پیمان ناتو بخواهد با روسیه دوستی کند باید از خصومت جویی و بهانه تراشی برای اقدامات خصمانه و ایجاد زمینه برای اعمال تحریم‌های جدید در مورد مسکو صرف نظر کند.

 

روسیه روز ۲۵ اردیبهشت فهرست کشورهای غیردوست این کشور را منتشر کرد که اکنون آمریکا و چک دو کشور تشکیل دهنده این فهرست هستند.

 

به گزارش رسانه های روسیه، به آمریکا مهلت داده شده است تا اول ماه اوت سال جاری اتباع روسی را از سفارت خود در مسکو اخراج کند.

 

دولت چک هم که چنین دستوری از مسکو دریافت کرده آن را گام جدید مسکو برای تشدید تنش‌ها در روابط دو کشور خواند که در مرحله نخست علیه اتحادیه اروپا هدف گیری شده است.

 

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز چهارم اردیبهشت ماه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن فهرست کشورهای متخاصم علیه مسکو به منظور اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌هایی در مورد این کشورها، مشخص شود.

 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: این حکم رییس جمهوری روسیه با عنوان دفاع از منافع و امنیت کشور صادر شده و بزودی دولت روسیه فهرست کشورهای خصومت طلب در مورد روسیه را تنظیم خواهد کرد.

 

بر اساس این حکم، تدابیری برای مقابله با اقدامات خصمانه کشورها در مورد روسیه اتخاذ و بکار گرفته خواهد شد.

 

در بخشی از این حکم، دولت روسیه موظف شده است مانع از امضای قرارداد کاری و استخدام بین مراکز دیپلماتیک کشورهای خصومت طلب با روسیه با اتباع روس و اتباع سایر کشورها به منظور اشتغال بکار در این مراکز شود.

 

در زمان حاضر شمار زیادی از کارکنان مراکز دیپلماتیک خارجی در روسیه را اتباع روس یا اتباع سایر کشورهای مقیم روسیه تشکیل می‌دهند.

 

این افراد معمولا به کارهای خدماتی، فنی و اداری و غیرمرتبط با فعالیت های دیپلماتیک مشغول هستند.

 

مطابق دستور پوتین، دولت روسیه موظف شده است فهرست کشورهای با سیاست های خصمانه علیه روسیه و شمار کارکنان محلی مجاز برای کار در سفارتخانه های خارجی در مسکو را تنظیم کند.

 

روابط روسیه با غرب تیره شده است و مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود، دیپلمات های کشورهای آمریکا، چک، لهستان و بلغارستان را اخراج کرده است.

توافق سران پیمان ناتو بر اهمیت همکاری اروپا و آمریکای شمالی برای مقابله با روسیه و چین

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه بعد از نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

ادامه

افغانستان, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, گزارش, ناتو

چین بیانیه گروه ۷ را محکوم کرد؛ “از تهمت زدن دست بردارید” به “حقایق احترام بگذارید”

دولت چین امروز دوشنبه بیانیه مشترک گروه هفت که از پکن بر سر طیفی از موضوعات انتقاد کرده، محکوم کرد و این حرکت را مداخله آشکار در امور داخلی خود خوانده و تاکید کرد که این گروه از تهمت زدن دست بردارد.

ادامه

امریکا, تحلیل, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا

چین: دوران ارباب و رعیتی در جهان به سر رسیده است

همزمان با برگزاری چهل و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با ادعای تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا، چین کلیت این اجلاس را زیر سوال برد و از آن انتقاد کرد.

ادامه

استرالیا, افریقای جنوبی, اقتصادی, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, ژاپن, فرانسه, کانادا, کره جنوبی, مقاله, هندوستان

هشدار روسیه به آمریکا در زمینه استفاده از بمب افکن‌های اتمی در رزمایش ناتو

سفارت مسکو در واشنگتن در زمینه تصمیم پنتاگون برای استفاده از بمب افکن‌های اتمی B-52H در رزمایش دریایی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, کانادا, ناتو