مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

مسکو: آمریکا مقصر اصلی سقوط پالمیرا است!

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا مقصر اصلی سقوط پالمیرا به دست داعش است.

 

 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا با متوقف کردن حمله‌ها به مواضع داعش در «رقه»، باعث سقوط پالمیرا شده است.

 

مسکو تاکید کرد داعش با استفاده از وقفه ایجاد شده در عملیات رقه، عناصر خود را جا‌به‌جا کرده و به پالمیرا اعزام کرده است.

 

فرماندار استان «حُمص» روز گذشته-یکشنبه- از تسلط داعش بر شهر تاریخی پالمیرا خبر داد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، تعدادی از فعالان حقوق بشر سوریه از گروگان گیری ده‌ها تن از شهروندان پالمیرا و ۱۵ نظامی در جریان سقوط این شهر خبر دادند.

 

مدیر شبکه خبری پالمیرا گفت تعداد زیادی از ساکنان این شهر هنگام فرار از درگیری‌ها و ۱۵ تن از نیرو‌های دولتی سوریه هنگام عقب نشینی، توسط عناصر داعش اسیر شدند.

 

یکی دیگر از شهروندان سابق پالمیرا که اکنون در ترکیه زندگی می‌کند گفت ارتباط با بیش از ۱۰۰ خانواده‌‌ ساکن پالمیرا را از دست داده است.

 

سایت خبری وابسته به داعش نیز ویدئویی از پالمیرا منتشر کرد که در آن سه اسیر که گمان می‌رود از نیرو‌های دولتی سوریه باشند، حضور دارند.

ارتش سوریه تسلط کامل بر ۹۶ درصد از شهر حلب را در دست گرفته است

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه “ایگور کوناشنکوف” روز دوشنبه طی جلسه ای توجیهی اعلام کرد که ارتش ملی سوریه تسلط کامل بر ۹۶ درصد از خاک شهر حلب را در دست گرفته و مساحت مناطق باقی مانده در دست شورشیان از ۸.۶ کیلومتر مربع فراتر نمی رود.   به گفته ی او، ... ارتش سوریه تسلط کامل بر ۹۶ درصد از شهر حلب را در دست گرفته است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

مسکو توافق با آمریکا برای خروج شبه‌نظامیان از حلب را تکذیب کرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش‌های منتشر شده درخصوص توافق مسکو و واشنگتن بر سر فراهم آوردن امکان خروج شبه‌نظامیان از مناطق شرقی حلب را تکذیب کرد.     به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف، معاون دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد که کشورش و آمریکا توافقی درباره صدور اجازه خروج از ... مسکو توافق با آمریکا برای خروج شبه‌نظامیان از حلب را تکذیب کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

رویترز از طرح روسیه و آمریکا برای خروج امن معارضان سوری از شرق حلب خبر داد

خبرگزاری رویترز به نقل از معارضان سوری شامگاه یکشنبه اعلام کرد که آمریکا و روسیه طرحی را برای خروج امن معارضان سوری (تروریست ها) از بخش های شرقی حلب پیشنهاد کرده اند.     به گزارش رویترز؛ بر اساس طرح روسی – آمریکایی دولت سوریه نیز تامین امنیت و حفظ جان معارضانی را که از ... رویترز از طرح روسیه و آمریکا برای خروج امن معارضان سوری از شرق حلب خبر داد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه

خروج هزاران نفر غیر نظامی محاصره شده توسط تروریست‌ها از شرق حلب

امروز بخش دیگری از غیرنظامیان محاصره شده توسط تروریست‌ها در شرق حلب، از این منطقه خارج شدند.     این خروج از طریق مسیرهای انسانی که ارتش عربی سوریه با کمک روسیه مشخص کرده بودند، صورت گرفت.   خبرنگار سانا در حلب گفت: از صبح امروز تا کنون حدود سه هزار غیرنظامی در مناطق «السکری، ... خروج هزاران نفر غیر نظامی محاصره شده توسط تروریست‌ها از شرق حلب

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه