آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

مسکو ؛ آمریکا عامل هرج و مرج و نا امنی است

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به هشدار آمریکا در مورد استقرار نیروهای روسی در مرز با اوکراین و تهدید این کشور نوشت که نیروهای آمریکایی به اقدامات خودسرانه در کشورها می‌پردازند و حضور آنها عامل هرج و مرج و ناامنی در نقاط مختلف جهان است.

 

به گزارش ایرنا، سفارت روسیه در واشنگتن روز شنبه در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: نگرانی دفاتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون در مورد فعالیت و اقدامات نیروهای مسلح روسیه در خاک کشور خود و در محدوده مرزهای این کشور، ما را به فکر انداخته است.

 

سفارت روسیه در واشنگتن خطاب به مقام های آمریکایی نوشت: به آینه نگاه کنید نیروهای نظامی آمریکا در سراسر جهان حضور دارند و اقدامات غیرمعقولانه انجام می‌دهند.

 

جالینا پورتر معاون دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که هرگونه تحرکات نظامی روسیه در مجاورت مرزهای با اوکراین، نگرانی ایالات متحده را برمی‌انگیزد.

 

آنتون سملرات سخنگویان وزارت دفاع آمریکا هم به تازگی گفت: پنتاگون در حال نظارت بر انتقال تجهیزات و نیروهای روس در مرز با اوکراین است. ما در جریان گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های غیرعادی نظامی روسیه نزدیک مرز با اوکراین هستیم اما نمی‌توانیم در مورد اهداف و نیات مسکو صحبت کنیم. هر اقدام تنش زا یا خصمانه موجب نگرانی جدی برای واشنگتن خواهد شد.

 

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز اخیرا اعلام کرد که دولت بایدن با متحدان و شرکای کلیدی واشنگتن طی روزهای اخیر مشورت کرده و آمریکا همچنان از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند.

 

شبکه سی ان ان نیز گزارش داد که دولت بایدن “ویلیام برنز” رئیس سازمان سیا را برای هشدار دادن به کرملین در مورد فعالیت نظامی در نزدیکی مرز با اوکراین به مسکو فرستاد.

 

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، سی ان ان به نقل از منابع خبری نوشت: برنز به این دلیل به مسکو سفر کرد تا هشدار دهد که ایالات متحده از نزدیک شاهد استقرار نیروها در نزدیکی مرز اوکراین است و در تلاش است تا مشخص کند که انگیزه اقدام‌های روسیه چیست.

 

سفر برنز به روسیه، جایی که او با مقام‌های ارشد امنیتی کرملین که مستقیماً در فعالیت های نظامی دخیل بودند گفت وگو کرد، در حالی انجام شد که ایالات متحده به طور فزاینده‌ای از جابه جایی نیروها و تجهیزات روسیه در نزدیکی مرز شمالی اوکراین نگران شده است.

 

تارنمای فارن پالیسی، به تازگی تصاویری از تانک‌های روسی منتشر کرده و مدعی شد که این تانک‌ها در منطه مرزی مجاور با اوکراین مستقر شده‌اند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از  این رسانه آمریکایی، پس از ماه‌ها تنش میان روسیه و اوکراین، بار دیگر آمریکایی‌ها نگران اهداف  مسکو در مرز با اوکراین شده‌اند.

 

نیروی دریایی آمریکا در راستای تقویت حضور نظامی این کشور در نقاط مختلف جهان، در هفته های اخیر دو فروند رزم‌ناو به سمت آب‌های دریای سیاه اعزام کرده است.

 

تصاویر ماهواره‌ای که مربوط به اواخر اکتبر بوده، نشان از انتقال شمار زیادی تجهیزات نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین داشته است.

 

هدف این انتقال تجهیزات نظامی روسیه به مرز اوکراین مشخص نیست اما تکرار مشابه حضور نظامی قابل توجه روسیه در سراسر مرز با اوکراین طی بهار گذشته است.

 

شایعه تمرکز نیروهای روسیه در مرز با اوکراین کارزار اطلاعاتی برنامه‌ریزی شده است

 

ماریا زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازگی اعلام کرد که شایعه پراکنی در رسانه‌های غربی که گویا نیروهای روسیه در مرز با اوکراین تمرکز یافته‌اند بخشی از کارزار اطلاعاتی برنامه‌ریزی شده است.

 

وی افزود: تصاویر ماهواره‌ای از تانک‌های روسی که ادعا شده بود در مرز با اوکراین متمرکز شده‌اند در واقع تصاویر تانک‌های روسی در منطقه یلنا بود که دور از مرز روسیه با اوکراین (در استان اسمولنسک) قرار دارد.

لاوروف: «نشست دموکراسی» آمریکا در راستای تفکر ارباب و رعیتی است

وزیر امور خارجه روسیه قصد آمریکا برای برگزاری نشست دموکراسی را ایجاد تفرقه در جهان و پیشبرد اهداف ارباب و رعیتی توصیف کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

پکن: حامیان سرسخت استقلال تایوان حق ورود به چین را ندارند

مقامات چینی گفتند بر اساس قانون، تحریم‌های انضباطی علیه افرادی که «طرفدار استقلال تایوان» هستند اعمال و آن‌ها از ورود به چین منع می‌شوند.

ادامه

اروپا, استعمار, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, گزارش