اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

مسکو؛ شهرک‌سازی‌های اسراییل غیرقانونی‌ست/ آمریکا مسائل حقوق بشر را از خود شروع کند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اعلام مناقصه رژیم اسراییل برای احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن و ۸۳ واحد در شرق بیت‌المقدس اعلام کرد که شهرک‌سازی اسراییل به تلاش‌های بین‌المللی برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل ضربه می‌زند.

 

 به گزارش خبرنگار ایرنا، زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت خارجه روسیه گفت: بر موضوع اصولی و مستمر روسیه مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت‌های شهرک‌سازی اسراییل تاکید داریم.

 

وی افزود: بر این باوریم که این گونه اقدامات یکجانبه، شانس برای ایجاد حکومت مستقل فلسطین مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل و کارایی تلاش‌های جامعه جهانی برای ایجاد شرایط ازسرگیری مذاکرات بین اسراییل و فلسطین را از بین می‌برد.

 

رژیم اسراییل در هفته‌های اخیر تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده است. احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم اسراییل می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

 

 نیروهای سیاسی افغانستان از اظهارات خصمانه صرف نظر کنند

 

زاخارووا همچنین با اشاره به انتشار بیانیه ایجاد شورای عالی مقاومت در افغانستان از همه نیروهای سیاسی این کشور خواستار کنار گذاشتن اظهارات جنگ‌طلبانه شد.

 

وی یادآوری کرد که عطا محمد نور(از رهبران حزب جامعه اسلامی افغانستان)، مارشال عبدالرشید دوستم و یونس قانونی معاون سابق رئیس جمهوری افغانستان مبتکر ایجاد شورای عالی مقاومت افغانستان بودند.

 

زاخارووا با بیان اینکه این افراد در خارج از افغانستان بسر می‌برند از آن‌ها خواستار پایان دادن به اظهارات خصمانه و تلاش برای تکمیل روند سازش ملی شد.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی افغانستان، منابع مالی و دارایی های این کشور در کشورهای دیگر آزاد شود.

 

آمریکا مسائل حقوق بشر را از خود شروع کند

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت که آمریکا در مسائل مربوط به حقوق بشر باید از خود شروع کند.

 

وی اضافه کرد: آمریکا با این شاخص‌هایی که در عرصه حقوق بشر دارد نمی‌تواند به دادن درس اخلاقی در این زمینه در عرصه جهانی بپردازد.

 

زاخارووا تصریح کرد: شرکای آمریکایی در عرصه دفاع از حقوق بشر باید از خود شروع کنند.

 

مقام‌های آمریکایی با داشتن مسائل پیچیده داخلی و نقض حقوق بشر در این کشور بویژه حقوق رنگین پوستان، بطور مستمر در مورد وضع حقوق بشر در کشورهای دیگر اظهار می‌کنند و از این موضوع برای اعمال فشار بر کشورهای مخالف سیاست‌های واشنگتن استفاده ابزاری می‌کنند.

 

غرب از تحویل تسلیحات به اوکراین خودداری کند 

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه سخنان خود در نشست خبری، از کشورهای غربی خواست تا از تحویل تسلیحات به دولت اوکراین خودداری کنند.

 

وی با یادآوری اینکه مناقشه در شرق اوکراین راه حل نظامی ندارد، افزود: این واقعیت را همه کشورهایی که برای ساکنان شرق اوکراین ابراز دلسوزی کرده‌اند مورد تاکید قرار داده‌اند.

 

وی افزود: تلاش برای حل مناقشه شرق اوکراین با بکارگیری زور پیامدهای بسیار ناگوار، غیرقابل پیش‌بینی و منفی در پی خواهد داشت.

 

زاخارووا گفت: از کشورهای غربی در وهله اول آمریکا و نیز دو کشور آلمان و فرانسه به عنوان شرکت کنندگان در روند نورماندی برای حل مساله اوکراین می‌خواهیم از تشویق کی یف برای بکارگیری نیروی نظامی صرف نظر کرده و از نفوذ خود برای بازگشت وضعیت منطقه دونباس به روند حل و فصل دیپلماتیک استفاده کنند.

 

در دو روز اخیر وضعیت منطقه دونباس در شرق اوکراین متشنج بوده و نیروهای اوکراینی برای نخستین بار از پهپاد ترکیه‌ای از نوع بایراکدار برای حمله به مواضع روس تبارهای این منطقه استفاده کردند.

رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه در پی ورود ناو آمریکایی

نیروهای دریایی روسیه در دریای سیاه امروز (سه‌شنبه) در حالیکه مسکو با حضور دو ناو آمریکایی در این منطقه برخورد می‌کرد، در رزمایش انهدام اهداف دشمن شرکت کردند.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, گزارش

استقرار ناوهای آمریکایی، تهدید امنیت دریای سیاه

نیروی دریایی آمریکا در راستای تقویت حضور نظامی این کشور در نقاط مختلف جهان، از اعزام دومین رزم‌ناو خود به سمت آبهای دریای سیاه در دو روز اخیر خبر داد؛ اقدامی که می تواند آرامش و امنیت این پنهه آبی نزدیک به روسیه را تحت الشعاع قرار دهد.

ادامه

امریکا, بلغارستان, ترکیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, رومانی, ناتو

روسیه: هرگونه تهدید آمریکا را در دریای سیاه با قدرت دفع می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی نیروهای مسلح این کشور در دفع تهدیدات آمریکا گفت، نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به ثبات جهانی نمی‌افزاید.

ادامه

امریکا, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا