بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

مسوول روابط بین‌الملل WFTU: کشورهای امپریالیستی درحال تحمیل سیاست‌های ضدکارگری و محدودیت برای اتحادیه‌های کارگران هستند

نیکلاس تئودوراس(مسئول روابط بین‌الملل ازکشور یونان) در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) با بیان اینکه این اجلاس می‌تواند نقشه راهی برای کارگران کشورهای مختلف باشد، گفت: همچنین اجلاس WFTU حیطه‌ای است که بتوانیم تضاد و درگیری‌هایی که از سمت امپریالیسم است را کنترل کنیم.

 

وی با اظهار اینکه این درگیری‌ها با هدف کنترل صنعت، بازار، مسیرهای ترابری کشورهای مختلف، مواد خام و کالاهای آنها انجام می‌شود، افزود: آمریکا، اروپا، اتحادیه ناتو و دیگر کشورهای امپریالیست جنگ‌هایی به راه انداختند تا در کشورهای ما مداخله کنند و تحریم‌هایی علیه ما و راهکارهایی برای کنترلمان در سطح جهان داشته باشند.

 

نماینده یونان در اجلاس WFTU با بیان اینکه آنها در خاورمیانه طرحی برای ایجاد نفاق و دروغ دارند تا بتوانند بسیاری از کشورها را تخریب کنند، تصریح کرد: باید چارچوبی داشته باشیم تا بتوانیم جلوی فعالیت‌های آمریکا را که می‌خواهد سفارت خود را در بیت‌المقدس مستقر کند بگیریم و در این راستا مبارزه کنیم.

 

وی در تکمیل سخن خود توضیح داد: طرح استقرار سفارت آمریکا در بیت‌المقدس با این هدف است که مبارزه خود را علیه کشورها و دولت‌های مختلف در منطقه داشته باشد.

 

تئودوراس در عین حال تاکید کرد: باید موضع مستحکمی داشته باشیم برای حمایت از حق هر ملتی که می‌خواهد خود برای سرنوشتش بدون مداخله دولت‌های دیگر تصمیم بگیرد.

 

وی با بیان اینکه امپریالیسم در حال بردن تهاجمات خود به جبهه‌های مختلف است، گفت: یونان و اتحادیه اروپا با طرح‌هایی که دارند از طرح ناتو و مداخله در کشورهای مختلف حمایت می‌کنند.

 

نماینده یونان در اجلاس WFU همچنین اظهار کرد: آنها در حال تحمیل سیاست‌های ضدکارگری، کاهش دستمزد، افزایش مالیات، خصوصی‌سازی و ایجاد محدودیت برای اتحادیه‌های کارگری هستند.

 

تئودوراس با بیان اینکه دولت یونان دولتی خود تعریف شده است، افزود: این دولت به تازگی اقداماتی را برای ارائه دستمزدهای جدید، کاهش مستمری بازنشستگان، افزایش مالیات و باز گذاشتن دست بانک‌ها برای به مزایده گذاشتن خانه‌های کارگرانی که نتوانستند دیون خود را بپردازند، انجام داده است.

 

وی با بیان اینکه دولت یونان، قانون ضدکارگری را مصوب کرده که خشم مردم را برانگیخته است، تصریح کرد: باید به کمک اتحادیه‌های کارگری به طبقه کارگر کمک و این نیروها را تقویت و از بدنامی و شکست اتحادیه کارگری جلوگیری کنیم.

 

تئودوراس با تاکید بر اینکه باید علیه این سیاست‌ها مبارزه کرد تا به پیروزی رسید، گفت: فکر می‌کنیم WFTU می‌تواند کمک و در این زمینه؛ نقش مهمی ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه در ابتدای خط جبهه برای مبارزات کارگری قرار دارند، تاکید کرد: در برابر تضعیف‌سازی کارگران و ایجاد روحیه در آنها از طریق اتحادیه کارگری مبارزه می‌کنیم و معتقدیم WFTU موظف است که به‌صورت عملی فعالیت‌های کشورهای مختلف را علیه کارگران خود پایش کند.

ایلنا

قطعنامه هیئت رئیسه WFTU در محکومیت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای رئیس این سازمان

هیات رئیسه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (دبلیو‌اف‌تی‌یو) در متن قطعنامه‌ای که امروز آن را منتشر کرد، اقدام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای دبیرکل این فدراسیون را محکوم کرد.   متن کامل قطعنامه اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) به شرح زیر است:   دبلیو‌اف‌تی‌یو از سال ۱۹۴۶ در شورای ... قطعنامه هیئت رئیسه WFTU در محکومیت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای رئیس این سازمان

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

نماینده ایتالیا: ما به عنوان عضوی از WFTU باید علیه خصوصی‌سازی مبارزه کنیم

«پیرپائولو لئوناردی» در دومین روز نشست فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت: ما کار خود را برای استقلال و رفاه مردم ادامه می‌دهیم و از تلاش‌ها برای مقابله با امپریالیسم حمایت‌ می‌کنیم.

ادامه

ایتالیا, جهان, خبر, کارگری

رئیس کمیته کنترل امور مالی WFTU: علیه استثمار مردم، کارگران، جوانان و مستمری‌بگیران می‌ایستیم/

رئیس کمیته کنترل امور مالی فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در گزارشی درباره امور مالی این فدراسیون گفت: در تاریخ دوم و سوم فوریه در ستاد بودیم و گزارش‌های ۲۰۱۷ را ارائه دادیم. شرایط مالی «دبیلو‌اف‌تی‌یو» رضایت‌بخش نیست. البته افتخار می‌کنیم که این فدراسیون در حال گسترش بوده و اعضای ما در حال افزایش است.

ادامه

ایران, جهان, خبر, کارگری

بحران ۷ ساله ناشی از تجاوز تروریستی، آثاری سلبی بر طبقه کارگر سوریه تحمیل کرده است

عدنان عزوز نماینده طبقه کارگری سوریه در نشست فدراسیون جهانی اتحادیه کارگری در سخنانی با تشکر از جورج ماوریکوس دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری برای حضور در این نشست گفت : ما در سوریه طی هفت سال گذشته با تروریسم تکفیری مواجه شدیم که بحران را بر اقتصاد سوریه تحمیل کردند؛ بحرانی که آثار سلبی ... بحران ۷ ساله ناشی از تجاوز تروریستی، آثاری سلبی بر طبقه کارگر سوریه تحمیل کرده است

ادامه

ایران, جهان, خبر, سوریه, کارگری